Gå til innhold

Hvor sterk er din religiøse tro?

Hvor sterk er din religiøse tro?  

189 stemmer

1. 1. Hvor sterk er din religiøse tro?

• Jeg tror på absolutt alt i min religion
      13
    • Jeg tror på mesteparten i min religion
      7
    • Jeg tror på rundt halvparten
      4
    • Jeg tror på litt av min religion (f.eks ting som er historisk sannsynlige)
      23
    • Jeg tror ikke på noe religiøst
      143

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg tror selvsagt på Gud, hehe. Sier det på en enklere måte, det finnes ingen gud uten gud, og Muhammed er hans profetet. Imam Ali er den første imamen, og den 12.imamen og Profet Jesus skal komme tilbake..HEHE, JEG ER RELIGIØS:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror selvsagt på Gud, hehe.

Det er ikke noe selvsagt over det. Over 150 millioner mennesker definerer seg selv som ateister mens over 800 millioner definerer seg som ikketroende. Kilde (Jeg har ikke satt meg inn i forskjellen på ikketroende og ateister, hvis det er noen.)

Sier det på en enklere måte, det finnes ingen gud uten gud, og Muhammed er hans profetet.

Det finnes ingen spagettimonstre uten spagettimonstre, og Donald Duck er hans profet.

Poenget er at du babler meningsløse og grunnløse setninger.

Lenke til kommentar
Sier det på en enklere måte, det finnes ingen gud uten gud, og Muhammed er hans profetet.

Det finnes ingen spagettimonstre uten spagettimonstre, og Donald Duck er hans profet.

Poenget er at du babler meningsløse og grunnløse setninger.

Sett inn hvilken som helst gud og du vil ha den samme betydningen :) . Verdiløst babbel for alle andre enn de stakkarene som tror på dette... :no: Synd at noen er hjernevasket nok til å tro på religiøst sludder i det hele tatt og enda "synnere" er det at vi ikke på en enkel måte kan formidle hvor stupidiserende religiøs tro er til de som faktisk tror på dette.... :(

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Skjønner ikke hvorfor dere henger meg ut. Jeg sier det jeg mener, og dere sier hva dere mener. Nesten som dere blir sure på hvis noen tror på Gud.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor dere henger meg ut. Jeg sier det jeg mener, og dere sier hva dere mener. Nesten som dere blir sure på hvis noen tror på Gud.

Tror det er måten du sier det på. Du avfeier glatt alt det vi idag VET mens du med glatt ansikt hevder at noet vi ikke har en pitteliten flik av indikasjon på, eller andre beviser for, er den reneste sannhet... blir bare dumt og forferdelig teit for de fleste tror jeg.... Vi VET bedre enn dette i dag, ingen grunn til å hevde at elven flyter oppover når vi VEt at den flyter nedover, er det vel?

Lenke til kommentar

Tror det er måten du sier det på. Du avfeier glatt alt det vi idag VET

Hva tenker du på?

Ikke gjør deg dummere enn du er da er du snill. Du HAR fulgt med såpass her inne at du kan spare deg å forsvare en som tror det samme som deg bare fordi han tror det samme som deg eller lider du av selektiv hukommelse igjen Ozzy?

Lenke til kommentar

Tror det er måten du sier det på. Du avfeier glatt alt det vi idag VET

Hva tenker du på?

Ikke gjør deg dummere enn du er da er du snill. Du HAR fulgt med såpass her inne at du kan spare deg å forsvare en som tror det samme som deg bare fordi han tror det samme som deg eller lider du av selektiv hukommelse igjen Ozzy?

Jeg så bare ikke hva han så glatt hadde avfeid av det vi vet.

Lenke til kommentar

Uten religion er vitenskapen blind og uten vitenskap kan ikke religion gå. En fornuftig blanding og moderat blanding av dette mener jeg er den beste måten :).

(Som dere sikkert forstår, så er jeg ganske moderat til min religiøse tro. Religionen min fremhever forskning, det skal forskes hva enn mennesket lurer på. Synd det er ekstremistene som får all oppmerksomhet i media :().

PS: Overraskende mange ikke-troende (ateister) her.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
Hva skal vitenskapen med religion?

Hvilken religon er det du tilhører som fremhever forskning?

Det kan umulig være den kristne ihvertfall, for de er ikke noe særlig for vitenskap eller kunnskap og viten i det hele tatt da det river ned hele den deilige troen deres... :no:

For en ting er sikkert og det er til mer kunnskap vi har om ting og tang til mindre steder har de kristne mørkemennene mørke kroker å gjemme guden sin i.... :)

Lenke til kommentar

Det kan umulig være den kristne ihvertfall, for de er ikke noe særlig for vitenskap eller kunnskap og viten i det hele tatt da det river ned hele den deilige troen deres... :no:

For en ting er sikkert og det er til mer kunnskap vi har om ting og tang til mindre steder har de kristne mørkemennene mørke kroker å gjemme guden sin i.... :)

Islam :) (se tilbake på arabernes storhetstid, veldig mye forskning som var på gang da, samt. i Kina og India :).

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Vitenskap er alt som kan måles, veies, studeres av mennesker og dets fem sanser. Det er alt jeg sier.

Også er det er interessant hvordan det står i 1. Korinterbrev om hvordan Gud valgte å åpenbare seg i troen (og ikke vitenskapen eller menneskelig fornuft) for å gjøre menneskets visdom til skamme, nemlig for at mennesket ikke skulle bli hovmodig (stolt, selvsikker, osv.) og rose seg for sin kløkt.

Noe tanker fra Bibelen:

"For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. Det står jo skrevet [tatt fra GT]:

'Jeg vil ødelegge de vises visdom,

og de klokes klokskap vil jeg gjøre til intet.'

Hvor er da de vise, hvor er de skriftlærde, hvor er denne verdens kloke hoder? Har ikke Gud vist at verdens visdom er dårskap? For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskap som vi forkynner. For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, men vi forkynner en korsfestet Kristus. Han er en snublestein for jøder og dårskap for hedninger, men for dem som er kalt, både jøder og grekere, er Kristus Guds kraft og Guds visdom. For Guds dårskap er visere enn menneskene, og Guds svakhet er sterkere enn menneskene." - 1 Kor 1,18-25

"Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud, for at vi skal forstå hva Gud i sin nåde har gitt oss. Om dette taler vi med ord som Ånden har lært oss, ikke med ord som menneskelig visdom har lært oss. Det åndelige tolker vi med ord som hører Ånden til. Slik menneskene er i seg selv, tar de ikke imot det som hører Guds Ånd til. Det er dårskap for dem, og de kan ikke fatte det, for det kan bare bedømmes på åndelig vis. Men det mennesket som har Ånden, kan dømme om alt, og selv kan det ikke bedømmes av noen." - 1 Kor 2,12-15

Mennesker har den tilbøyligheten til stolthet og fordom (der poppet sannelig Jane Austen inn i bildet, lol!). I evangeliene saligpriser Jesus ikke de stolte, de rike, de suksessfulle. Han saligpriser de fattige, de tålmodige, de ydmyke, de sørgende, de svake -- "for himmelriket er deres" og "for de skal arve jorden".

Det viser seg nemlig ofte at det er kun disse som er villige til å vrake sin tilstrekkelighet ... Sine egne fem sanser, om du vil. De er villige til å innrømme at ikke alt kan forklares ved hjelp av vitenskapen/menneskets hjerne, men at det finnes ting en ikke forstår, men allikevel tror på ... rett og slett fordi det er så mye rundt en som tyder på det, både i ens egne erfaringer og i andres og i verdens utvikling og menneskets utvikling. Ofte må man først oppleve noe i livet som fullstendig knuser en -- noe som får en til å se hvor ussel og sårbar, ja, elendig en som et menneske er.

Det sterkeste vitnet og beviset, noe som absolutt ingen kan motvise, er ens egen erfaring. Den som prøver det ut og velger å tro og vente tålmodig, kanskje fordi de rett og slett ikke har noe annet å vende seg til, vil finne svaret på om det er verdt å bruke tid på eller ikke.

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren." - Jer 29,13-14

"Smak og se at Herren er god, salig er den som søker tilflukt hos ham." - Salm 34,9

Problemet er bare at ingen tror verken det de hører eller ser, og de nekter å "smake" virkelig prøve ut noe som krever ren tro (uten bevis). Milliarder av mennesker opplever overnaturlige fenomen (av både godt og ondt), noe som vitenskapen blått avslår og benekter. Satanister som hater alt som har med Gud og Bibelen å gjøre, vet at det finnes noe mer enn "vitenskap". Tro har ikke bare med kristendom å gjøre heller...

Dersom man er skal være ekte vitenskapsmann, burde en sannelig ordentlig prøve kristendommen og prøve Jesu egne ord. Paulus oppfordrer alle mennesker til å prøve alt, å gjemme på det gode.

Det jeg kan si er at det var det jeg og flere av mine venner som gjorde, og det er noe jeg heller vil dø for enn å miste igjen.

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar
Dersom man er skal være ekte vitenskapsmann, burde en sannelig ordentlig prøve kristendommen og prøve Jesu egne ord. Paulus oppfordrer alle mennesker til å prøve alt, å gjemme på det gode.

Det jeg kan si er at det var det jeg og flere av mine venner som gjorde, og det er noe jeg heller vil dø for enn å miste igjen.

Jeg prøver heller heroin enn Jesus, bare så det er sagt. Heroin har i det minste bevist effekt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Vitenskap er alt som kan måles, veies, studeres av mennesker og dets fem sanser. Det er alt jeg sier.

Vitenskap er grunnen til at vi engang lever i dag. Det handler ikke bare om visdom, men om muligheter for oss mennesker. Gud er irrelevant. Kun vi kan endre verden til det bedre, og det gjøres ikke gjennom bønn, men gjennom forskning. Dyrking av guder som har ingenting å si i vår verden har lite i et moderne samfunn å gjøre etter min mening. Ethvert menneske skal gjøre sitt ytterste for andre, det er kun slik vi oppnår fremdrift, ikke ved å anta at ved å følge skrifter i en bok noen hevder inneholder noe annet enn eventyr vil en gjøre verden til et bedre sted, for det skjer ikke.

Fremgang gjøres ved arbeid, ikke ved en apatisk holdning dekket til av bronsealder-myter.

Jeg blåser i guds ånd, den er irrelevant, jeg blåser i Jesus, han er død, og jeg blåser i bibelen, det er bare en bok.

Lenke til kommentar

Også er det er interessant hvordan det står i 1. Korinterbrev om hvordan Gud valgte å åpenbare seg i troen (og ikke vitenskapen eller menneskelig fornuft) for å gjøre menneskets visdom til skamme, nemlig for at mennesket ikke skulle bli hovmodig (stolt, selvsikker, osv.) og rose seg for sin kløkt.

Noe tanker fra Bibelen:

"For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. Det står jo skrevet [tatt fra GT]:

Hvor er da de vise, hvor er de skriftlærde, hvor er denne verdens kloke hoder? Har ikke Gud vist at verdens visdom er dårskap? For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskap som vi forkynner. For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, men vi forkynner en korsfestet Kristus. Han er en snublestein for jøder og dårskap for hedninger, men for dem som er kalt, både jøder og grekere, er Kristus Guds kraft og Guds visdom. For Guds dårskap er visere enn menneskene, og Guds svakhet er sterkere enn menneskene." - 1 Kor 1,18-25

"Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud, for at vi skal forstå hva Gud i sin nåde har gitt oss. Om dette taler vi med ord som Ånden har lært oss, ikke med ord som menneskelig visdom har lært oss. Det åndelige tolker vi med ord som hører Ånden til. Slik menneskene er i seg selv, tar de ikke imot det som hører Guds Ånd til. Det er dårskap for dem, og de kan ikke fatte det, for det kan bare bedømmes på åndelig vis. Men det mennesket som har Ånden, kan dømme om alt, og selv kan det ikke bedømmes av noen." - 1 Kor 2,12-15

Mennesker har den tilbøyligheten til stolthet og fordom (der poppet sannelig Jane Austen inn i bildet, lol!). I evangeliene saligpriser Jesus ikke de stolte, de rike, de suksessfulle. Han saligpriser de fattige, de tålmodige, de ydmyke, de sørgende, de svake -- "for himmelriket er deres" og "for de skal arve jorden".

Det viser seg nemlig ofte at det er kun disse som er villige til å vrake sin tilstrekkelighet ... Sine egne fem sanser, om du vil. De er villige til å innrømme at ikke alt kan forklares ved hjelp av vitenskapen/menneskets hjerne, men at det finnes ting en ikke forstår, men allikevel tror på ... rett og slett fordi det er så mye rundt en som tyder på det, både i ens egne erfaringer og i andres og i verdens utvikling og menneskets utvikling. Ofte må man først oppleve noe i livet som fullstendig knuser en -- noe som får en til å se hvor ussel og sårbar, ja, elendig en som et menneske er.

Det sterkeste vitnet og beviset, noe som absolutt ingen kan motvise, er ens egen erfaring. Den som prøver det ut og velger å tro og vente tålmodig, kanskje fordi de rett og slett ikke har noe annet å vende seg til, vil finne svaret på om det er verdt å bruke tid på eller ikke.

"Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren." - Jer 29,13-14

"Smak og se at Herren er god, salig er den som søker tilflukt hos ham." - Salm 34,9

Problemet er bare at ingen tror verken det de hører eller ser, og de nekter å "smake" virkelig prøve ut noe som krever ren tro (uten bevis). Milliarder av mennesker opplever overnaturlige fenomen (av både godt og ondt), noe som vitenskapen blått avslår og benekter. Satanister som hater alt som har med Gud og Bibelen å gjøre, vet at det finnes noe mer enn "vitenskap". Tro har ikke bare med kristendom å gjøre heller...

Skrevet av en sann ignorant, som med det glatteste ansikt kaster ALT vi i dag VET overbord for å sverge på en eldgammel bok full av gamle dogmer ingen lenger trenger... :no:

Du vet rett og slett ikke hva du snakker om... og virker fryktelig hjerne vasket, unnskyld at jeg sier det. Og hvorfor i all verden skulle noen "prøve" jesus? Det er mye som tyder på at denne jesusen din er en fiktiv person, han er ihvertfall kraftig oppskrytt, så jeg kan ikke for mitt bare liv se hvorfor noen skulle "prøve" en jesus? Kan du forklare nærmere hva du mener med det? Hva er det i dette for meg? Jeg har klart meg uten jesusen din i førti år, har ldri drept noen, juger ikke og har aldri stjålet noe i mitt liv.... Så hva skal jeg så med jesusen din? Ha noe å tro på? Trenger ikke det, tror på meg selv jeg. Ha noen å sette skylden på? trenger ikke det heller jeg, for jeg har rygg som kan ta mine egne flauser også jeg uten at jeg trenger å skylde på andre for dem, eller de bra tingene jeg får til. Faktum er at jeg ikke trenger denne fiktive jesusen din i det hele tatt og det vet jeg om andre som ikke gjør også :) Så fortell meg hva som er så bra med denne jesusen din? :)

Lenke til kommentar

Noe tanker fra Bibelen:

Skrevet av en sann ignorant, som med det glatteste ansikt kaster ALT vi i dag VET overbord for å sverge på en eldgammel bok full av gamle dogmer ingen lenger trenger... :no:

Du vet rett og slett ikke hva du snakker om... og virker fryktelig hjerne vasket, unnskyld at jeg sier det. Og hvorfor i all verden skulle noen "prøve" jesus? Det er mye som tyder på at denne jesusen din er en fiktiv person, han er ihvertfall kraftig oppskrytt, så jeg kan ikke for mitt bare liv se hvorfor noen skulle "prøve" en jesus? Kan du forklare nærmere hva du mener med det? Hva er det i dette for meg? Jeg har klart meg uten jesusen din i førti år, har ldri drept noen, juger ikke og har aldri stjålet noe i mitt liv.... Så hva skal jeg så med jesusen din? Ha noe å tro på? Trenger ikke det, tror på meg selv jeg. Ha noen å sette skylden på? trenger ikke det heller jeg, for jeg har rygg som kan ta mine egne flauser også jeg uten at jeg trenger å skylde på andre for dem, eller de bra tingene jeg får til. Faktum er at jeg ikke trenger denne fiktive jesusen din i det hele tatt og det vet jeg om andre som ikke gjør også :) Så fortell meg hva som er så bra med denne jesusen din? :)

Vel, Jesus er ikke til å legge skylden på, men til å tilgi og frelse oss fra vår skyld. Alle har valget mellom å ta sin egen skyld, eller la Jesus ta den (det var derfor Han måtte dø og lide sånn, fordi dette er konsekvensen av synd).

"Syndens lønn er døden, men Guds nådes gave er evig live i Kristus Jesus, vår Herre," skriver Paulus.

Og alle mennesker er syndige i natur, dvs. egoisitiske, hovmodige, stolte, osv., og den minste synd uten soning må straffes med død. Jesus sa selv at Han var kommet for å dø for ikke bare de troendes synder, men alle som ikke tror sine også - hele verdens. Men kun de som tar imot det og tar Ham på ordet, vil til slutt få evig liv.

"Først og fremst må dere vite at det i de siste dager skal komme folk som farer med spott og følger sine egne lyster." - Pet 3,3

"Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud." - 2 Tim 3,1-4

Fordi vi har nytelser rundt oss og lever i overflod, trenger vi ikke Gud. Men så blir livet snudd på hodet, og man mister alt man har...

Bibelen sier selv hvordan mennesker i de siste dagene rett før Jesu gjenkomst, vil flakke og fare over hele jorden, på leting etter Bibelen og dets løfter om tilgivelse, evig liv, osv., for å "ta imot troen" (så de kan unnslippe straff). Men det vil være for sent da (dette er under påfølgende straffedommer som byller, pest, solen som svir mennesker i voldsom hete, blodvann, osv., og vil ramme alle de ikke-troende og de som er kristne i navnet).

Bibelen er helt konkret på hvordan verdenshistorien vil forløpe seg mot enden. Også før engang Europa fantes, det romerske imperiet, før det greske riket og det medo-persiske riket fantes, skrev Daniel ned profetien om disse rikene i deres riktige rekkefølge i DANIELSBOK som finnes i Det gamle testamente.

Dette er ett av de mange profetiene i Bibelen som har gått i oppfyllelse. Det er kun et fåtall som er uoppfylte og dreier seg om endetiden.

Nå er jeg ferdig i denne tråden!

Lenke til kommentar
"Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud." - 2 Tim 3,1-4

Fordi vi har nytelser rundt oss og lever i overflod, trenger vi ikke Gud. Men så blir livet snudd på hodet, og man mister alt man har...

Trusseler... Som resten av kristendommen.... Vil du ikke så skal du skremmes til å tro...

Men jeg syntes det er en imponerende liste over ting jeg liksom er som ateist når du ikke kjenner meg.. :)

Men jeg vil heller snu litt på den flisa jeg og si at det er DERE, som er kristne, som er dette på den lista di. Det er DERE som er selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske for ikke å snakke om hvor godt dere tror om dere selv nettopp fordi dere er kristne.

Jeg er ingen av de delene der, jeg er snill og grei og hjelpsom, har aldri drept noen, juger VELDIG skjeldent og stjeler ikke noen verdens ting men allikevel blir jeg i din tro fordømt til en evighet i helvette fordi jeg ikke tror på den tilbedningssyke guden din... Slapp av, jeg gir f**n i dette jeg, jeg ønsker faktisk ikke noe evig liv om din gud hadde kommet og levert meg det personlig, men regner ikke med at du skjønner det. Du er tydeligvis vant til å la bibel sitater snakke for deg, men alt JEG ser er et ignorant menneske som er villig til å mistro ALT som ikke stemmer med boka som nesa di er full av trykksverte fra og DET er synd.

Det er så utrolig mye mer i denne verden en sjalu, blodtørstige og tilbedningssyke guder, men hvis du vil kaste bort livet ditt på det skal ikke jeg stå i veien... Bare ikke kom å prakk svineriet på meg og mine så skal jeg være fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...