Noxious Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har har nettop bestillt ADSL fra NGT, og siden jeg har 2 pc'er som skal på nett trenger jeg en svitsj også. Hvordan svitsj vil dere anbefale? Den må ha 4 porter og det bør finnes en svart utgave av den (ikke nødvendig selvfølgelig :wink: ). På forhånd takk! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har har nettop bestillt ADSL fra NGT, og siden jeg har 2 pc'er som skal på nett trenger jeg en svitsj også. Hvordan svitsj vil dere anbefale? Den må ha 4 porter og det bør finnes en svart utgave av den (ikke nødvendig selvfølgelig :wink: ). På forhånd takk! Man trenger ikke en svitch for å komme på nett med flere maskiner, men en ruter (eventuelt begge deler). Vet ikke hvordan det er nå, men før har i alle fall NGT levert ruter hvis du skulle ha flere maskiner på nett. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Er det ikke slik at NGT leverer med et modem med router? slik at du kun trenger en hub eller svitch.. :-? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 De leverer et ADSL modem med 1 uttak som fungerer som en ruter? Det er slik jeg har forstått det i alle fall... Så hvordan svitsj kan dere anbefale? Edit: Utklipp fra nextgentel sin side: NextGenTel gir deg én linje med ett DSL-ruter, men du kan koble sammen flere PCer hvis du bruker en nettverks-HUB. Jeg skal ikke ha en HUB, men jeg skal som sagt ha en svitsj. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Man trenger ikke en svitch for å komme på nett med flere maskiner, men en ruter (eventuelt begge deler). Vet ikke hvordan det er nå, men før har i alle fall NGT levert ruter hvis du skulle ha flere maskiner på nett. Man bør ha en svitsj, da det kun er en port på ruteren som NGT leverer. Blir litt mer arbeid å ha to nettverkskort i den ene pc-en, & kjøre deling gjennom den. Da vil det betinge at pc-en med deling alltid står på. Men for å svare på spm: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl etter min mening, helt ok svitsj til helt grei pris. Har samme selv, & har ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Den ser grei ut den, men jeg vil ha flere synspunkter og alternativer før jeg bestemmer meg. Jeg er villig til å strekke meg til 1000 kr. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 om du vil bruke 1k så kjøper du ikke den jeg har, ikke tvil om at du ihvertfall på papiret får en bedre svitsj til 1k i forhold til 300. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Den ser grei ut den, men jeg vil ha flere synspunkter og alternativer før jeg bestemmer meg. Jeg er villig til å strekke meg til 1000 kr. Da bør du gå for en 3com-switch 5 eller 8 port. Koster 445 kr på psdata.no for en 8 port Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Nja, hva skal jeg med så mange porter da? :smile: 5 er greit men 8? :-? om du vil bruke 1k så kjøper du ikke den jeg har, ikke tvil om at du ihvertfall på papiret får en bedre svitsj til 1k i forhold til 300. Bryr meg ikke så mye om hva som står på papiret. Vil bare ha en skikkelig svitsj som funker supert i praksis jeg :smile: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Man trenger ikke en svitch for å komme på nett med flere maskiner, men en ruter (eventuelt begge deler). Vet ikke hvordan det er nå, men før har i alle fall NGT levert ruter hvis du skulle ha flere maskiner på nett. Man bør ha en svitsj, da det kun er en port på ruteren som NGT leverer. Blir litt mer arbeid å ha to nettverkskort i den ene pc-en, & kjøre deling gjennom den. Da vil det betinge at pc-en med deling alltid står på. Hm, da har de forandret praksis, mener å huske at de leverte en ruter med 4 10 Mbit porter + uplink. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 nope, jeg fikk NGT "nesten" helt i starten, ikkeno innebygd hub/switch der i gården....ikke at det er no problem...bedre enn Telenor sin løsning da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå