BonoU2 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Mange av dere her inne har sikkert brukt Word mye, til skolearbeid eller whatever. Så nå håper jeg på litt hjelp fra dere altså Jeg må levere inn en nynorskstil i morra. Jeg har skrevi den på bokmål først, og så hadde jeg tenkt at Microsoft Word skulle oppdage hva som ikke var nynorsk, og deretter sette "røde streker" under det.. Dere vet vel hva jeg snakker om? Men den gjør ikke det! Ingen røde streker Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Du må angi nynorsk som språk: "Se gjennom" -> "Angi språk". Lenke til kommentar
raider000 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Du burde sjekke gjennom det i tillegg også. Selvom det ikke kommer opp røde streker kan jeg nesten garantere deg at du har skrive noe feil hvis ikke du er flink i nynorsk da. Det er alltid noe man kan rette opp i! hehe Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Prøv å skriv en tekst på nynorsk. I stedet for bokmål så setter du på nynorsk, da kommer som regel feila fram hvis du skriver feil. og som alltid vi får bedskjed om fra norsklæreren, bruk ordboka på omtrent alt. det hjalp meg mye faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå