tommynes Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Understellet på bilen min knirker i perioder. Det høres ut som det kommer fra høyre side bak Noen ganger kan jeg kjøre langt uten å høre det, andre ganger knirker det i alle dumper. Jeg hører det best i lav fart( muligens på grunn av mindre hjulstøy) og på dårlige veier. Jeg skifta begge demperne bak + stabstag høyre side bak i januar så jeg er ganske sikker på at det har noe med dette. Jeg tenkte den beste måten å fjerne lyden på var å isolere. Er det noen bedre tips her? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Tørre foringer rundt stabilisatorstaget er det jeg ville tippet. Prøv å spray på silikonspray og hør om det blir borte en stund.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har også en bil som knirker litt i opphenget, hvor får man tak i silikonspray? Biltema? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det blir bare kortvarig. Som oftest er det en kombinasjon med dritt og tørre forringer. Det beste er å bytte det. Men som midlertidig fiks/feilsøk er silikonspray tingen. Silikonspray fåes blant annet på biltema. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Blir som LOGIMAN skriver kortvarig lykke, men er ypperlig til feilsøk. Viss en kan utelukke stab. stagforinger kan det være lurt å ta en og en foring for seg etterpå. Enklere å finne nøyaktig hvilken foring som trøbler. Silikonsprays fåes på bensinstasjoner, biltema, mekonomen osv.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvilken bil snakker vi om? Er litt lettere å kunne gi eksakt svar da noen sliter litt mer enn andre med diverse ting.... Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Hvilken bil snakker vi om? Er litt lettere å kunne gi eksakt svar da noen sliter litt mer enn andre med diverse ting.... Toyota Carina 1991 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Siden det eneste som ryker bak på dem er støtdempere og stab.stag+foringer må det jo vøre noe med de resterende delene på stab staget du ikke har bytta. Eller at det nye ikke er godt nok starmma/defekt ellerno. Du sier også at det kommer spesielt i dumper og ujevn vei noe som er veldig typisk stab stag. Resten av foringene kan være totalt råtne og se helt jævlie ut(for og si det rett ut), men de er fortsatt tighte og fine. Og smøre opp er en kortvarig løsning... Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 En liten oppdatering... Jeg tror lyden kommer fra ei gummihylse som holder staget fast i bilen. Hvordan kan jeg få denne til å tie stille. Silikonspray som tidligere nevnt? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Dette er de midtre klem foringene. Du bør jo bytte dem, men du kan også demontere dem og teipe rundt stab staget så slakken går bort. Vil ikke hjelpe og smøre dem. Sitter festa med 2x 12mm bolter. Disse kan knekke så ta de forsiktig. Ellers en veldig kurant jobb. Bytter såne ofte. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Som over sider, bare tull å prøve å fikse. Billige og lette å fikse. Bare rengjør der de skal sitte så du ikke tar med dritt inn i de nye med engang, så de lever lengst mulig. Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Blir nok en macgyver-løsning med tape + isloasjon. 500 kr er litt mye for en liten foring syns jeg. Det var det toyota skulle ha. Fant det ingen andre steder Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 500kr for en gummiforing? Sjekket mekonomen? Jeg har vel betalt 90kr stykket på ford..... Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Jeg sjekka mekonomen, bilxtra og biltema. De hadde ikke, men jeg dro til høggeren og fikk en ganske fin gratis. Får se om dette løser problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå