Gå til innhold

Trenger hjelp til å slå av funksjoner i GNOME

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Ubuntu 8.10 og er ikke helt fornøyd med alle mulighetene, det er noe jeg vil ha fjernet:

- Når jeg plasserer mua over en lydfil spilles den av automatisk i bakgrunnen. Hvordan kan jeg slå av denne funksjonen?

- Når jeg ruller scrollehjulet på musa når pilen er på skrivebordet byttes workspace. Jeg trenger bare ett, så jeg vil slå av denne funksjonen eller fjerne de andre workspacene.

- Som resultat av punktet over vil jeg også fjerne de ekstra linjene i menyen som dukker opp når jeg høyreklikker øverst på åpne vinduer og på oppgavelinjen. Jeg mener linjene fra og med "Always on top" til og med "Move to another workspace"

Håper dette var forståelig :)

Hvis jeg skulle ha flere slike småting fjernet poster jeg dette senere i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modifiser linje 87 og 89, kompiler metacity på nytt, og kanskje du er kvitt «Alltid på topp». Du må sikkert gjøre en drøss med andre ting også.

Jeg kan ikke se hvorfor i alle dager du ønsker å fjerne funksjonen :ermm:

Hvorfor vil du ha bort «Always on top»?

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
- Når jeg ruller scrollehjulet på musa når pilen er på skrivebordet byttes workspace. Jeg trenger bare ett, så jeg vil slå av denne funksjonen eller fjerne de andre workspacene.

*mind reeling*

(hver gang jeg må ta i windows eller mac sitter jeg og banner og sverter fordi jeg bare har ett workspace, og ikke kan midtklikk-paste)

Lenke til kommentar

"Always on top" er jo et must, fatter ikke at noen kan leve uten :dontgetit:

Kan faktisk ærlig talt si at det er grunnen til at jeg ikke takler Windows; Ingen "Always on top". Bruker det hver bidige dag for diverse formaal.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
"Always on top" er jo et must, fatter ikke at noen kan leve uten :dontgetit:

Kan faktisk ærlig talt si at det er grunnen til at jeg ikke takler Windows; Ingen "Always on top". Bruker det hver bidige dag for diverse formaal.

skulle akkurat til og poste det du skrev (er flere grunner til at jeg ikke bruker windows da men...). Selv sitter jeg med windows på jobben og får alltid små raserianfall når jeg automatisk høyre-klikker for og sette vinduet til "always on top" (ja jeg vet jeg burde ha lært meg at det ikke er der). Er så sinnsykt irriterende og måtte alt+tab frem og tilbake. Eller skalere vinduene. aaargh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...