Khaffner Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg kjører Ubuntu 8.10 og er ikke helt fornøyd med alle mulighetene, det er noe jeg vil ha fjernet: - Når jeg plasserer mua over en lydfil spilles den av automatisk i bakgrunnen. Hvordan kan jeg slå av denne funksjonen? - Når jeg ruller scrollehjulet på musa når pilen er på skrivebordet byttes workspace. Jeg trenger bare ett, så jeg vil slå av denne funksjonen eller fjerne de andre workspacene. - Som resultat av punktet over vil jeg også fjerne de ekstra linjene i menyen som dukker opp når jeg høyreklikker øverst på åpne vinduer og på oppgavelinjen. Jeg mener linjene fra og med "Always on top" til og med "Move to another workspace" Håper dette var forståelig Hvis jeg skulle ha flere slike småting fjernet poster jeg dette senere i tråden. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 1. Åpne Nautilus og gå til Edit - preferences. Du finner valget der et sted. 2. Høyrklikk på workspace på panelet. Du finner valget der et sted. 3. Vet ikke. Søk Google etter gconf. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Punkt 1 og 2 er vellykket, men punkt 3 ble automatisk nesten fikset. Det står fortsatt "Always on top" der, men hvis det ikke kan fjernes er ikke det en katastrofe. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Modifiser linje 87 og 89, kompiler metacity på nytt, og kanskje du er kvitt «Alltid på topp». Du må sikkert gjøre en drøss med andre ting også. Jeg kan ikke se hvorfor i alle dager du ønsker å fjerne funksjonen Hvorfor vil du ha bort «Always on top»? Endret 22. mars 2009 av Kagee Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Bruker den aldri og er dermed litt i veien. Det er ikke et must, men hadde ikke savnet funksjonen. Hvis det er så mye styr å få den vekk dropper jeg det heller. Lenke til kommentar
h3st Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 - Når jeg ruller scrollehjulet på musa når pilen er på skrivebordet byttes workspace. Jeg trenger bare ett, så jeg vil slå av denne funksjonen eller fjerne de andre workspacene. *mind reeling* (hver gang jeg må ta i windows eller mac sitter jeg og banner og sverter fordi jeg bare har ett workspace, og ikke kan midtklikk-paste) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) "Always on top" er jo et must, fatter ikke at noen kan leve uten Kan faktisk ærlig talt si at det er grunnen til at jeg ikke takler Windows; Ingen "Always on top". Bruker det hver bidige dag for diverse formaal. Endret 25. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 "Always on top" er jo et must, fatter ikke at noen kan leve uten Kan faktisk ærlig talt si at det er grunnen til at jeg ikke takler Windows; Ingen "Always on top". Bruker det hver bidige dag for diverse formaal. skulle akkurat til og poste det du skrev (er flere grunner til at jeg ikke bruker windows da men...). Selv sitter jeg med windows på jobben og får alltid små raserianfall når jeg automatisk høyre-klikker for og sette vinduet til "always on top" (ja jeg vet jeg burde ha lært meg at det ikke er der). Er så sinnsykt irriterende og måtte alt+tab frem og tilbake. Eller skalere vinduene. aaargh. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvordan i helvete noen kan klare seg med 1 skrivebord når man først har prøvd systemer som tillater flere forstår jeg ingenting av. Forøvrig så har vel Mac "spaces" eller noe slikt som gir denslags funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå