Gå til innhold

Trykk i dekk


daniel07

Anbefalte innlegg

Da begynner våren å titte fram, og det er på tide å hente fram landeveisykkelen igjen.

Så da kom spørsmålet.

Hvilket trykke i dekkene er anbefalt. mener jag har hørt at det ikke er bra med for mye luft heller, da det da blir lettere å punktere: men da ruller de lettere. Mens med lite luft ikke ruller fult så bra, men da er det ikke like lett å punktere?

 

Så det jeg lurer på er hva trykket burde være (nei, det står ikke no på dekkene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer jo fra dekk til dekk, står som nevnt tidligere oppgitt på siden. Selv opplever jeg at det ofte blir litt vel hardt for min del, så legger meg litt under. Personlig liker jeg også å ha litt lavere trykk i fremre dekk. Prøv deg litt frem, tar ikke lange tiden å tappe/fylle luft uansett :)

Lenke til kommentar
Da begynner våren å titte fram, og det er på tide å hente fram landeveisykkelen igjen.

Så da kom spørsmålet.

Hvilket trykke i dekkene er anbefalt. mener jag har hørt at det ikke er bra med for mye luft heller, da det da blir lettere å punktere: men da ruller de lettere. Mens med lite luft ikke ruller fult så bra, men da er det ikke like lett å punktere?

 

Så det jeg lurer på er hva trykket burde være (nei, det står ikke no på dekkene)

 

 

Hvis dekkene er nye og friske 8 bar, hvis gamle og slitte 6 bar. Eller somwhere in beetween.

 

Mine dekk er slitte og det er miniatryriske hull i slangen, jeg opplever at dekkene er knallharde tililig på turen mens myke på slutten= at jeg må pumpe dekkene rett før hver tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...