sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har i dag flere mail-kontoer som alle hentes via Thunderbird. Men er det mulig å lage en "online" konto som også samler all mail jeg får? Scenario: Jeg er ikke med maskinen min men har tilgang til internett, og trenger en mail som jeg har liggende på thunderbird. Utrolig kjedelig. Hadde jeg da hatt samme oppsettet online kunne jeg bare logget meg på via feks en nettside og funnet den frem. Finnes det muligheter? Skulle også gjerne hatt all mailen som ligger i thunderbird i dag online. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Du kan evt sette opp en nettleserbasert utgave av eksternt skrivebord som gjør at du kun trenger en nettleser for å logge inn på maskinen hjemme? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Men da må min laptop stå på 24/7 og det ønsker jeg ikke. Si at jeg skal reise i 2 uker, da sier det seg selv at jeg ikke vil la laptopen min stå på hjemme. (Ja, jeg kan ta den med meg, men det var ikke det jeg tenkte på nå) Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Da får du klare deg uten eposten din. Jeg vet hvertfall ikke om noen løsning annet enn den jeg skrev ovenfor. Eneste måtte være at all mailen videresender kopi av all mailen du får inn til en bestemt mailadresse, så du kan logge inn på den og lese hvor du nå enn måtte være. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det enkleste er vel å bruke eksisterende tjenester som GMail og velge at de også skal hente e-post fra din konto. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har tenkt på en måte denne løsningen Mine 3 mail(forskjellige kontoer) blir hentet av en gmail konto. Mail1 --> gmail Mail2 --> gmail Mail3 --> gmail Jeg kobler meg opp med imap fra thunderbird til gmail og henter mailen der. Det dumme er at gmail ikke henter mail fra Mail1, Mail2 osv oftere en hver time. Jeg vil ha det kjapt. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg klarer ikke helt å se problemet her. Er saken at du MÅ ha tak i mail på laptopen når du er på ferie? For hvis du ikke har Thunderbird aktivt på maskinen henter den jo ikke mailen, og derfor kan du bare logge på mailen din fra hvor som helst og lese ny mail derfra.. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 MSg, om du ikke skjønner problemet så skjønner jeg ikke hvorfor du kommer med forslg. Hva vil du si er mest oversiktlig av 3 webmail kontoer eller alle samlet i Thunderbird? Selvfølgelig er thunderbird best, men når man ikke har tilgang til thunderbird og trenger en mail så er det veldig kjekt om man har dem samlet online også. Ser du problemet nå? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Selv har jeg 7 mailadresser i Mail.app i OSX. Trenger jeg mailen min hjemme har jeg satt opp eksternt skrivebord slik at jeg kan logge inn på skrivebordet mitt fra en annen maskin enn den jeg har hjemme. Trenger jeg en mail kan jeg enten logge inn der eller så inn i webmailen og finne den der. Er ikke værre enn det. Og nei, jeg ser fortsatt ikke problemet ditt. Problemet ditt er at du er lat, og ikke klarer å organisere tre webmail uten Thunderbird, samtidig som du er så avhengig av mailen din at du ikke klarer deg en kortere tid uten mailen. Selv har jeg satt opp IMAPen til å ikke slette kopiene på webmailen, slik at jeg kan få tilgang til all mailen fra den respektive tilbyders webmailløsning. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg støtter Gmail forslaget. Jeg har mange epost adresser, fra flere leverandører. Alle sender en kopi til Gmail kontoen min, og jeg kan hvor som helst logge meg inn på Gmail og lese og svare på epost mottatt fra alle kontoene mine. Du kan også sette opp Gmail til å hente epost via POP3 om du ikke har mulighet for videresending fra epost kontoen din. Du kan også lage aliaser slik at du svarer fra den epost adressen som eposten er sendt fra via Gmail. Tror dette er den beste løsningen (som ikke koster penger) og som gjør slik at du har tilgang på webmail hvor enn du er i verden. Ett annet alternativ(som jeg også bruker) er Hosted Exchange, men siden du bruker Thunderbird så er vel det så aktuelt for deg, og det koster også penger. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Ja, tror det må bli en Gmail løsning. Men et problem dukker opp når jeg tenker kjapt igjennom det. Gmail henter som sagt bare mail hver time(2 av kontoene mine støtter ikke forwarding, så må gmail må hente via pop3) og la oss si at jeg henter mail fra en av kontoene som ikke forwarder, da blir det jo til at gmail ikke rekker å laste den inn og vil bare få den i thunderbird. Har du noen løsninger der? Edit1: Eller du har forward løsning på alle kontoene dine? Edit2: Hmm, etter litt mere sjekking har jeg funnet ut at alle har forward mulighet, men dette måtte gjøres via kontrollpanelet og ikke via innstillinger inni selve kontoen. Gjelder forresten en domeneshop.no og one.com konto. Endret 22. mars 2009 av everlong Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja jeg har forward på alle kontoene mine. Uansett skal det jo ikke være noe problem at Gmail henter hver time, for du har jo ikke Thunderbird oppe mens du er borte slik jeg har skjønt det? Og du kan også velge å la det være en kopi tilbake på serveren når Gmail henter, så da får du mailen både i Gmail og Thunderbird. Du kan nok også velge dette i Thunderbird, slik at mailen alltid også kommer inn i Gmail. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Jepp, men fikk det til med forwarding så da slipper jeg å tenke på at gmail bruker 1time på å hente Nå skal jeg bare opp all mail jeg har i Thunderbird, noen som har testet Google Mail Loader (GML) ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Et innlegg med personkarakteristikker er fjernet. AtW Endret 22. mars 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Gmail har en meget kjekk klient for bruk på mobiltelefoner... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Ok, nå har jeg fikset det, skal forklare hvordan: 1. Opprettet en Gmail konto som jeg bruker som en online mail klient. 2. Gikk så inn på alle mailkontoene(via kontrollpanelet på nettsiden til web-hosten) som jeg har og valgte å forwarde alt av nye mailer som kommer inn dit videre til min nye gmail. Det blir også liggende en kopi som mailprogrammet mitt henter når jeg bruker det. Da har jeg alltid mailen på laptopen min og på gmail. 3. Gikk så inn i thunderbird og lagde en ny imap konto til den nye gmailen min. Når den er opprettet så kan jeg ta drag&dropp fra mine mapper som jeg allerede har i thunderbird og over på imap kontoen. Da får jeg også all den gamle mailen min over på gmail. Eneste jeg lurer litt på er hvordan jeg skal gjøre det med mappe strukturen på gmail ettersom dem kun bruker etiketter der. Noen som har noe forslag der? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Eneste jeg lurer litt på er hvordan jeg skal gjøre det med mappe strukturen på gmail ettersom dem kun bruker etiketter der. Noen som har noe forslag der? Der har du ett problem. Dette er en av grunnene til at jeg bruker penger på Hosted Exchange i tillegg til Gmail, siden jeg er vant til å bruke mapper med regler. Etiketter fungerer langt fra på samme måten, og dette er noe jeg savner i Gmail. Det kommer vel etter hvert tenker jeg, men enn så lenge så finnes ikke muligheten i Gmail. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva er forskjellen på etiketter og mapper? Jeg kan ikke se noe kjennetegn på mapper som ikke er et kjennetegn på etiketter i gmail ... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva er forskjellen på etiketter og mapper? Jeg kan ikke se noe kjennetegn på mapper som ikke er et kjennetegn på etiketter i gmail ... Hos meg blir all mail likevel liggende i hovedmappen, men ja, om jeg trykker på etiketten så kommer kun disse mailene opp. Men jeg liker at de blir flyttet fra hovedmappen til mappen der de hører hjemme. Det er forskjellen for min del.... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har nå fått opp et fint system i gmail. Jeg har laget alle etikettene manuelt så det ser noe slik ut: Mappe1 Mappe1/Undermappe1 Mappe1/Undermappe2 Mappe2 Mappe2/Undermappe1 Mappe2/Undermappe2 Osv. På hver av mailene jeg får markerer jeg, velger så 'Flere handlinger' og trykker på 'Filtrere meldinger som disse'. Velger så hva den vil at jeg skal filtrere, og på neste punkt sier jeg at den skal 'Hopp over innboksen (Arkiver den)' og så velger jeg hvilke 'etikette' den skal ha. Da når mailen kommer, så hopper den over innboksen og legger seg i riktig mappe/etikett. Jeg har også en egen etikett for hver av mail adressene mine, slik at jeg enkelt kan trykke(etikett) på den mail adressen jeg vil sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå