Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtallsperre Yamaha TZR 08


Anbefalte innlegg

Hei :)

Eg har ein Yamaha tzr 08 modell og er knallfornøyd med denne :thumbup:

Men det er eit STORT problem; hvordan fjerner eg turtallsperren ??

Eg har hørt at du må borre i CDI-en, men dette virker svært skummelt, og eg er redd for å ødelegge noe :ph34r:

 

Er det noen som har prøvd dette selv, og har fått det til/ikkje fått det til ???

 

Takker for svar.

 

 

BTW til alle moderatorer: den er ikkje registrert så den regnes da ikkje som moped og er dermed lovlig å trimme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har sett på den siden ;) , men er livredd for å ødelegge noe :S CDI-en er ikkje billig ...

 

Men har hørt at det og går ann å kutte ein ledning som går ut av cdi-en?? noen som vet hvilken det er ? Dette er vel mye tryggere og, siden eg da bare kan lodde den sammen igjen om det er feil

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke var noe innen bullshit crewet da?

Har aldri hørt om det der før, og forstår heller ikke hvorfor en ledning som går inn til speedometeret skal ha noe med turtallsperra å gjøre..

 

Med mindre han kappa den som styrer turtallsnåla, slik at han ikke visste turtallet, og derfor drømte at den var borte? :p

Lenke til kommentar
En kompis av meg som kjørte Tzr, klippet en spesiell ledning som var koblet på speedometret og dette førte til at sperra forsvant :hmm:

 

Virker litt rart å klippe ein ledning som går til speedometeret, da det heller burde vere ein som går til forgasseren eller selve motoren :p

Lenke til kommentar

Gjor dette selv for en uke siden etter den guiden som er postet lengre oppe.

Var shiit nervøs for å ødelegge noe jeg å, men bare jeg brukte riktig bor var dette null stress, rett å"slett gjort på 2 min. Det du må passe på er å komme midt i bokstaven o. så når du borer kommer det tilslutt opp noen hvite strimler, dette betyr at du har truffet turtallsperren, så fortsetter du til du kjenner at du er igjenom.. trenger ikke å borre igjennom hele boksen...

 

Må si at sykkelen er blitt en helt annen en å kjøre.

 

Et lite tips : Ha klar noen seterkere lyspærer i kjørelysene, disse røk med en gang jeg dro den til 12 000 rpm på veien.

Lenke til kommentar
En kompis av meg som kjørte Tzr, klippet en spesiell ledning som var koblet på speedometret og dette førte til at sperra forsvant :hmm:

har hørt at det er en kabel på yamaha dt x/r 125cc som kan kuttes slik at turtallsperra ikke sperrer, men tror ikke det er på tzr er nokk cdi'en som må borres.

 

vis du er alt for redd for å ødelegge noe får du bare holde den original.

Lenke til kommentar
Eller så kjøper du trimtenning (mye mer jobb)

 

Og alt for dyrt :O

 

Gjor dette selv for en uke siden etter den guiden som er postet lengre oppe.

Var shiit nervøs for å ødelegge noe jeg å, men bare jeg brukte riktig bor var dette null stress, rett å"slett gjort på 2 min. Det du må passe på er å komme midt i bokstaven o. så når du borer kommer det tilslutt opp noen hvite strimler, dette betyr at du har truffet turtallsperren, så fortsetter du til du kjenner at du er igjenom.. trenger ikke å borre igjennom hele boksen...

 

Må si at sykkelen er blitt en helt annen en å kjøre.

 

Et lite tips : Ha klar noen seterkere lyspærer i kjørelysene, disse røk med en gang jeg dro den til 12 000 rpm på veien.

 

 

Ja eg trur nok eg kommer til å prøve dette i helgen... shiit eg er nervøs, men har lest litt rundt på ulike forum og det virker som dette faktisk funker :hmm:

Lenke til kommentar
Eller så kjøper du trimtenning (mye mer jobb)

 

Og alt for dyrt :O

 

Gjor dette selv for en uke siden etter den guiden som er postet lengre oppe.

Var shiit nervøs for å ødelegge noe jeg å, men bare jeg brukte riktig bor var dette null stress, rett å"slett gjort på 2 min. Det du må passe på er å komme midt i bokstaven o. så når du borer kommer det tilslutt opp noen hvite strimler, dette betyr at du har truffet turtallsperren, så fortsetter du til du kjenner at du er igjenom.. trenger ikke å borre igjennom hele boksen...

 

Må si at sykkelen er blitt en helt annen en å kjøre.

 

Et lite tips : Ha klar noen seterkere lyspærer i kjørelysene, disse røk med en gang jeg dro den til 12 000 rpm på veien.

 

 

 

 

Ja eg trur nok eg kommer til å prøve dette i helgen... shiit eg er nervøs, men har lest litt rundt på ulike forum og det virker som dette faktisk funker :hmm:

 

 

 

 

 

 

Var drit nervøs jeg å, men bare å få ut boksen før du borrer noe som helst. vær ops på at denne sitter noe inn i granskauen godt fast, var like før jeg ga opp.

Men skal mye til for å borre feil hvis du lager et hakk midt i O`en før du borrer med et 5mm bor.

Vil bare si at jeg fikk det til uten å være noe spesielt flink til å mekke.

 

Ønsker deg lykke til !

Endret av mjo101
Lenke til kommentar

Eg gjorde dette i dag og det funka dritbra :D

 

Ein bemerking: CDI-en satt ekstremt godt fast, og det var noe problem å få den løs. Men det verste var å sette den på plass etter turtallsperren var fjernet. Eg fikk den ikkje meir enn halveis inn i gummifestet, og festet den til slutt berre med teip.

 

Eg anbefaler alle å gjøre det samme, for sykkelen blir ein heilt anna å kjøre...

 

Eg må berre stille litt på forgasseren (den fjusker noe ørlite) og eg skal fint klare 110 på flaten ( har effektanlegg )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...