Pizzaen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Hei Når jeg går innpå en fil som jeg vet er "snill" så kommer AVG med skiltet sitt og sier at det er virus, dette er forsåvidt greit, men på noen virus så kommer dette skiltet og på noen virus så kommer dette. Hvorfor er det bare "Add to exceptions" på skilt nr. 1 og ikke på nr. 2? Hvordan kan jeg få en "Add to exceptions" knapp på skilt nr. 2 også? Edit: ser nå at det faktisk ikke er en knapp for og fjerne viruset på skilt nr. 1, hvorfor? Er det virus det er snakk om på skilt nr. 1? Endret 22. mars 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Uten å kjenne til avg for godt, så antar jeg at det har noe med hvilke type fil/trussel som blir detektert. Den siste trusselen blir detektert som en infisert fil og blir naturlignok gitt mulighet til å rense/karantene. Mulig du har mulighet til å åpne AVG og derfra legge nevnte fil til unntakslista? Du kan også melde fila til AVG slik at de kan undersøke den og på den måten tilpasse definisjonene sine. Edit: Ang. din edit, så er svaret at nei, det trenger ikke å være virus. Runtime packing system (systemet som brukes for å sette programmer til kjørbare filer), blir ofte bruket av malware, men dette kan likegodt være en falsk positiv. Det beste er å sende fila inn til avg slik at de kan sjekke den. Endret 22. mars 2009 av norbat Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Kan selvfølgelig legge til en fil i unntakslisten via kontrollpanelet til AVG, men det er litt tungvint. Men det er ikke noe stort problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå