banansplitt™ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) God dag! Sliter med å få delt opp en url og lagt resultatene inn i et array. Prøvde meg fram med preg_match, men skjønte fort at det ikke var mitt felt. Under ser du URL-alternativene. Jeg vil selvfølgelig få delt opp URLen slik at jeg kan hente ut hvert argument. La meg ta eksempel med URL nr. 3: [controller] => 'blog' [argument] => 'view' [id] => '55555' Hvordan gjør jeg dette? blog/ blog/kategori blog/kategori/underkategori blog/view/55555 portfolio/ portfolio/kategori portfolio/kategori/underkategori/ portfolio/view/55555 movies/ movies/kategori movies/view/43254 Endret 22. mars 2009 av Points Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 $deler = explode("/", $url); Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Såpass enkelt ja. Tusen takk! Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis du vil ha en kraftig og fleksibel løsning bør du ta en titt på Horde/Routes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå