Shiibopi Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei! Jeg lurte bare på om det var mulighet til å få litt hjelp med en liten ting: Jeg har en query som sjekker brukernavn og passord fra noen tekstbokser opp imot en tabell jeg har, og det ser ut til å fungere fint, men det jeg vil er at når jeg skriver feil bruker/passord skal feilmeldinga Innlogging feilet. komme, noe den ikke gjør nå. Jeg har akkurat startet med mysql og php så hvis noen har noen tips er det fint. $result = mysql_query ("SELECT * FROM BAWLKunde Where Brukernavn = '$brukernavn' AND Passord = '$passord'") or die ('Innlogging feilet.'); Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Du må "fetche" det, ved $result = mysql_fetch_array($result); og if($result) { , eller if($result['brukernavn'] == $brukernavn) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 eller mysql_num_rows( $result ) if ( mysql_num_rows( $result ) == 1 ) { //We have a match } else { die( "Innlogging feilet" ); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå