Gå til innhold

Lurer på om CPU passer

Culsir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer i sokkelen ja... Men det er 45nm... Og kun Intel sine brikkesett støtter dette.

VIA og Nvidia designet sine brikkesett opp imot de første 45nm spesifikasjonene som ble lagt, men VIA i motsettning til Nvidia reklamerte ikke med støtte for 45nm... De var forberedt på at dette var enda ett skittent triks fra Intel sin side.

Lenke til kommentar

Vell om ikke mitt svar var godt nok så skal jeg skrive det på nytt, for jeg tror ikke du kjenner til hvordan det gikk med Nvidia nForce 680i.

680i ble designet etter hva Intel DA hadde sagt at de kommende 45nm CPUene skulle være, og akkurat når Nvidia skulle til å pushe ut brikkesettet så ble specsene forandret.

Ikke første gang Intel gjør dette og det er ett klassiskt triks fra Intel sin side, Nvidia reklamerte med 45nm støtte, VIA gjorde IKKE dette, de visste at det var feil...

Kan dette fikses med BIOS? Nei, hos VIA går ikke dette, grunnen er at selve kobbernettet på kortet er lagt ut feil og derfor vil IKKE en 45nm CPU funke.

Kun 65nm er støttet på hovedkort med VIA brikkesett slik som ditt.

680i klarte dog å skrape sammen støtte for 45nm Dual Core men Quaden var langt utenfor hva de kunne oppnå og 780i resirkulerte 680i brikken med nytt kobbernett for Quad støtte...

Bedre svar?

Det korte svaret er:

NEI! Det vil ikke funke og jeg tviler på at en ny BIOS fikser dette.

Lenke til kommentar

Siden du skal ha billigs mulig ville jeg anbefalt deg og kikke på demovere, fant et for det et

MSI P45 Neo-f ofte de har billigere men var ikke noe billigere for 775 sokkelen som støtter 45nm uansett kortet koster 700kr nytt så noen lapper å spare uansett.

P45 brikkesettet er Intel siste mellom klasse brikkesett, for socket 775 og burde passe utmerket ;)

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...