Gå til innhold

Reboot loop etter Windows Update


Anbefalte innlegg

Edit: Endte opp med å reinstallere, da systemet ble tregt som sirup, og det så ut som lagde flere feil enn jeg fikset ....

 

 

 

Vista x64

 

Etter en WU for 1-2 uker siden (rundt 11 mars) så har maskinen "hengt" seg opp i en reboot loop. Fikk en feil om mislykket installasjon av "Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 and .NET Framework 3.5 Family Update (KB951847) x64", så jeg mistenkte at det kunne være synderen, men har ikke funnet noe som har løst problemet helt.

 

Ved oppstart så kommer jeg til stage 3 of 3 xx%, og så avslutter. Hadde ikke system restore aktivert så jeg fant en løsning med å boote fra plata, rename pending.xml og slette to forekomster i registeret (advance.install.need.resolving og pendingxmlidentifier). Da kom jeg inn i windows igjenn, og fikk lagd meg ett restore point, så det fungere på sett og vis.

 

Problemet nå er at hver gang jeg avslutter/rebooter maskinen så starter den med "please wait updating stage 1 og 3", som gjør at jeg må bruke system restore for å komme inn igjen.

 

Andre oppdatring installert siden 11.03: KB958690, KB960225, KB905866, KB958481 og KB948609. Har prøvd å avinstallere disse uten at det har gitt resultater.

 

Fant noe om å slette innholdet i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download for å fjerne "pending updates", men det ga ingen utslag.

 

Windows update står når til kun å informere meg om updates, så det skal ikke bli automatisk installert.

 

Noen annen måte å få ryddet opp i den oppdateringen som "henger igjen"? Begynner snart å vurdere en reinstall, men er ikke så veldig lysten på det enda.

 

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...