Akoz0r Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei Jeg har ett Creative labs Sound Blaster X-Fi XtremeMusic (SB0460) lydkort jeg ikke får til å virke med windowx xp 64. Har installert chipset driverne til hovedkortet mitt, og har kjørt driver pakken fra Creative, men får fortsatt en hel haug med "unknown" device greier opp. Når jeg prøver å åpne volum kontrollen får jeg "there are no active mixer devices available". Se vedlegg for device manager screenshot. Noen som ser feilen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har brukt akkurat samme X-Fi kort med XP-64Bit og for meg funket det helt greit. Prøv pånytt , og følg installasjons guiden med kortet i en annen PCI slot enn den du har nå. =================================================================== Ps! You need to install device drivers and applications before using your Sound Blaster X-Fi. The instructions below apply to all supported Windows operating systems. 1. After you have installed your audio card, turn on your computer. Windows automatically detects your audio card and searches for device drivers. 2. When prompted for the audio drivers, click the Cancel button. 3. Insert the Installation and Applications CD into your CD/DVD-ROM drive. Your CD should start automatically. If it does not, follow the steps below: Double-click the My Computer icon. Alternatively, click Start Computer or My Computer. Right-click the CD-ROM/DVD-ROM drive icon, and then click Open Autoplay or AutoPlay. 4. Follow the instructions on the screen to complete the installation. When prompted, restart your computer. =================================================================== Istedet for driver CD'n referert til under step-3 benytter du selvfølgelig siste produkt drivere nedlastet for ditt kort og for windows XP-64b. =================================================================== Driver: Creative Sound Blaster X-Fi series Driver 2.18.0008 Fil størrelse : 66,17 MB Last ned Skjul detaljer Utgivelsesdato : 17 des 08 This download is a driver providing Microsoft® Windows Vista® and Windows® XP support for Creative Sound Blaster® X-Fi™ series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note. Fil navn : SBXF_PCDRV_LB_2_18_0008.exe Requirements: Windows Vista 64-bit, Windows Vista 32-bit, Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP Service Pack 2 (SP2), Windows XP Media Center Edition (MCE) 2005 or Windows XP MCE 2004 Creative Sound Blaster X-Fi audio devices listed above Notes: Do not install this driver for Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio. To install this driver Download the SBXF_PCDRV_LB_2_18_0008.exe file onto your local hard disk. Double-click the downloaded file. Follow the instructions on the screen. Endret 22. mars 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Akoz0r Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Hei Takker for hjelpa. Jeg prøvde å fjerne alt av drivere og reinstallere, men det virka ikke. Etter hvert klikka realtek driveren så jeg ikke fikk avinstallert den heller. Det som derimot gjorde susen var en reformat for så å installere driverne igjen. Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå