Gå til innhold

MÅ gå opp i VEKT:( Hjelp meg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varierer jo veldig fra person til person... Hvor gammel man er, hvor tung man er fra før, hvor mye man har trent og hvor mye man trener osv.

Man vil stige fort i vekt i begynnelsen. Jeg begynte å trene for 6 uker siden, har steget ca. 5kg på denne tiden.

Noe jeg nå ser dere mener er lite, haha... Vel vel. Jeg synes det var mye.

Edit: Jeg kan ikke si jeg "spiser og spiser og spiser" som jeg ser mange andre gjør. Jeg basererer meg litt på det at jeg har ligget på en stabil vekt helt til nå, så det betyr jo at om jeg spiser litt mer enn jeg pleide vil jeg komme i overskudd.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Som de andre svarer godt på her så er det ingen fasit på hvor mye vektoppgang du vil få, men det som er sikkert er at du øker mest i starten. Derfor er det ikke vits i å finne noen konstant på vektoppgang pr uke... Jeg gikk som sagt fra 46 kg til 80 kg, dette skjedde over en periode på kanskje 4 år trening og spising, egentlig litt tregt vil noen si - men viktig å få med er at jeg ligger på omtrent samme (+ 4-5%) fettprosent som før. Har stabilisert meg på denne vekta, og vegd det samme nå i kanskje 2 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:ermm: Jeg har prøvd og gå opp i vekt i ca. 4år nå, men det går ikke særlig godt. :cry:

Jeg er 18år - 1.80høy og 60kg. (veide meg nettopp) Som du sikkert ser for deg så er jeg veldig tynn:( Jeg har ingenting fett på kroppen. Muskler har jeg faktisk, jeg trener 3-4 ganger i uken, kan ikke forstå at jeg ikke går opp i vekt :ermm: Treningen min består av 60min jogging mandag-onsdag-fredag. Jeg tar 35 breie armhevinger og 40-50 situps hver dag. JEG MÅ GÅ OPP I VEKT TIL SOMMEREN:( Synes det er flaut og veie så lite:( Jeg vil legge på meg fort, håper jeg kan komme meg opp til 70 - 80kiloen. Det er min drøm.

Lagde nettopp bruker på denne siden, fordi jeg håpet på gode råd til og legge på meg fort.

Fyller 17 i september og er ca 1,70 og veier 48kg. Trener og spiser forholdsvis vanlig hvertfall nok drit til at jeg burde ha lagt på meg. Men føler ikke jeg går opp en kilo so what jeg gjør...

Lenke til kommentar

Zibiri, er du mye i aktivitet? Foreslår at du en uke prøver å spise masse masse kcal, en måte å få i seg dette er ved mandler f.eks, det er stappet med kcal. Fett generelt er masse kcal. Og så trener du minimalt, for å unngå forbrenning. Da tenker jeg på cardio, styrke går vel forholdsvis greit.

I følge naturlovene (lol) bør du stige i vekt, hvis ikke anbefaler jeg å oppsøke lege. Synes du veide bekymringsverdig lite btw, så er nok ingen dum idé å legge på seg litt ;)

Lenke til kommentar

veier egentlig ikke unormalt lite, er 182 høy og veier omtrent 69 kg. Men ganske tynn i benbyggningen og vil bli større og opp i vekt til 75-80 kg. Har begynte å trene etter jul og lagt om kostholdet totalt fra sjokolade hver dag til 5 og dagen og havregrøt hver dag osv :) hehe.

Noen som har hatt brae resultater med gaining shaker ol? Har hørt at man kan ta en teskj rapsolje om dagen? Hjelper dette?

Takk for svar

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har hatt samme problem som deg... Vi vet begge at "SPIS MER" ikke funker fordi vi har for høy forbrenning.. Men jeg har funnet en måte å gå opp i vekt på som funker for meg... (har gått opp minst 3 kg på 2uker)

Først av alt så må du slutte med kondisjonstrening, det forbrenner for mye.. Du må trene styrke. Få repitisjoner (6-8) og 3 set der du tar max vekt på siste. Du kan trene 3 ganger i uken men da må du endre muskelgruppene. feks mandag onsdag fredag med "full body workout" er ikke å anbefale fordi musklene trenger 48 timer MINST til å bygge seg opp igjen. dvs at hvis du klarer å få i deg nok mat til at musklene skal bygge seg opp til neste trening så kan det gå bra..

Dette er mitt kosttilskudd!

Kreatin Kreabolic om morgenen og 30 min før trening.

Vitargo Karbohydrater før,under og etter trening.

Whey Protein etter trening

Kasein Protein før jeg legger meg og om morgenen for en gjevn tilgang av proteiner.

Jeg bruker proteiner utenom treningsdagene også.(helst kasein)

Den eneste proteinshaken jeg tar FØR et måltid er whey fordi det er det beste RETT etter trening. Kasein tar jeg etter frokost og etter kveldsmat for å fylle opp maksimalt..(en shake tilsvarer ca 14 eggehviter)

Bare spør hvis det er noe du lurer på! Husk å drikke mye vann når du bruker kreatin! LYKKE TIL :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at du bør ligge på 2-3g protein per kg kroppsvekt for å få optimal vekst.

Og det er bevist til det kjedsommelige at mettet fett hverken er farlig eller øker kolesterolet. Dette er gamle myter. Det du skal holde deg unna er transefett.

Lenke til kommentar

Du har nå prøvd å gå opp i vekt i 4 år, noe som gjør at du har motivasjonen på topp? Det har du nok :)

Lag en plan, planen din kan være noe sånt;

Uke1: 1 liter melk hverdag + 4 måltider

Uke2: 1,5 liter melk ----

uke3: 2 liter melk ---

uke4: 2,5 liter melk ---

uke5: 3 liter melk ---

uke6: 3,5 liter meelk ---

uke7: 4 liter melk ---

The mind er også en viktig faktor for å gå opp i vekt, du må innstille deg for det. Som du kanskje har skjønt nå, er det mye mat som gjelder :)

En ting skal jeg love deg, den dagen du drikker 4 liter melk og gafler i deg 4-7 måltider er du nok mange kilo tyngre.

PS: Det er nok mange som skriver at du trenger masse kosttilskudd for å gå opp i vekt, ikke hør på dem. Dritt i protis pulver, karb eller kreatin. Det er mat for alle penga!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...