TMB Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Hei. Først vil jeg beklager om dette er postet i feil kategori, har egentlig aldri vært innom mobildelen av diskusjon.no før Jeg har for tiden OneCall Faktura, som jeg er kjempefornøyd med. Perfekt til mitt bruk. Jeg vil veldig gjerne ha meg en iPhone. Ut ifra det jeg har sett/hørt har jeg disse mulighetene: 1. Kjøpe fra NetCom, bryte abb. Hvor mye vil dette koste? 2. Kjøpe fra Telenor, bryte abb. Hvor mye vil dette koste? 3. hørte at Chess skal begynne å selge? Når? 4. Kjøpe fra eBay - Må jeg da betale toll osv? Er det lurt? Koste? 5. kjøpe fra finn.no Er det noen forskjell på 2g og 3g? 2g er jo billigere på finn/ebay osv. 1st gen? 2nd gen? Help Er kun interessert i 8GB versjonen. Trenger ikke 16GB. Jeg er aldri mye på nettet med mobilen heller. Og nå koster det jo bare 1kr pr MB med OneCall! Kan noen hjelpe meg litt med hvilke muligheter jeg har her? Har veldig liten peiling på dette, aldri vært borti iPhone før. Takk! Endret 22. mars 2009 av timb Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Det er mye forskjell på 2G og 3G, 3G har mye raskere båndbredde. Endret 21. mars 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Ah ok. Men hvis noen andre kunne ha hjulpet med det andre hadde det vært fint Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) iphone er foreløpig ikke mulig å låse opp fra Telenor, visstnok pga teknisk feil. Blir trolig mulig et stykke ut i april. edit: hva er det som gjør at du har så lyst på iphone? Endret 22. mars 2009 av srbz Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Iphone 3g har jo avrundede kanter . Ser jo litt freshere ut, men bortsett fra det og 3g er det ikke mye som skiller dem . Det med bryting av abonnement vet jeg ikke noe om... Endret 22. mars 2009 av Mariofrans Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 edit: hva er det som gjør at du har så lyst på iphone? Stiller meg i rekken av nysjerrige jeg også. Hva som får deg til å få lyst på en iPhone .. ? Det finnes da så utrolig mange andre telefoner som gjør jobben minst like godt. (er litt redd for å skrive _bedre_ fordi det er visse personer som er litt pro-apple her inne) Lenke til kommentar
FatMax Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 edit: hva er det som gjør at du har så lyst på iphone? Stiller meg i rekken av nysjerrige jeg også. Hva som får deg til å få lyst på en iPhone .. ? Det finnes da så utrolig mange andre telefoner som gjør jobben minst like godt. (er litt redd for å skrive _bedre_ fordi det er visse personer som er litt pro-apple her inne) Det kan være lurt å vente med iPhone til sommeren, da den nye programvareoppdateringen kommer. Slik den er idag er det en veldig fin og brukervennlig mobil/ipod, men etter versjon 3 er det mye grunnleggende mobilstuff som kommer på plass. Driver for tiden og tester ut versjon 3 og den holder absolutt det den lover! 3 generasjon iPhone ventes også å bli lansert i sommer og denne vil garantert ha noen hardwareoppgraderinger som kan være greie å ha med seg siden du allikevel vil ha ny telefon. Regner med at kamera blir endel bedre på denne. Du skal heller ikke se bort fra at OneCall kommer til å få avtale med Apple om å selge iPhone. Det virker som om det er mange flere operatører over hele verden de siste månedene har fått til en avtale. La meg få legge til at jeg absolutt er pro apple, og har hatt iphone siden ett par måneder etter at den ble lansert Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) edit: hva er det som gjør at du har så lyst på iphone? Stiller meg i rekken av nysjerrige jeg også. Hva som får deg til å få lyst på en iPhone .. ? Det finnes da så utrolig mange andre telefoner som gjør jobben minst like godt. (er litt redd for å skrive _bedre_ fordi det er visse personer som er litt pro-apple her inne) Det kan være lurt å vente med iPhone til sommeren, da den nye programvareoppdateringen kommer. Slik den er idag er det en veldig fin og brukervennlig mobil/ipod, men etter versjon 3 er det mye grunnleggende mobilstuff som kommer på plass. Driver for tiden og tester ut versjon 3 og den holder absolutt det den lover! 3 generasjon iPhone ventes også å bli lansert i sommer og denne vil garantert ha noen hardwareoppgraderinger som kan være greie å ha med seg siden du allikevel vil ha ny telefon. Regner med at kamera blir endel bedre på denne. Du skal heller ikke se bort fra at OneCall kommer til å få avtale med Apple om å selge iPhone. Det virker som om det er mange flere operatører over hele verden de siste månedene har fått til en avtale. La meg få legge til at jeg absolutt er pro apple, og har hatt iphone siden ett par måneder etter at den ble lansert iphone 3.0 er vel meg bekjent kun en gratis softwareoppgradering, så det er ingen hinder å kjøpe en iphone 3g nå, og oppgradere denne til sommeren dersom man absolutt skal ha iphone 3.0. iphone er i stor grad kompetent på surfing og musikk, dette er i mine øyne de virkelig gode egenskapene på telefonen. I tillegg gjør multitouch-skjermen den ganske behagelig å operere. Imidlertid finnes det også endel andre alternativer som er gode på både surfing og musikk, og mer til. Min oppfatning basert på det jeg har lest av brukererfaringer her på forumet, er at iphonebrukere generelt er ganske fornøyd med telefonen (enten det kommer av fanboyism eller at telefonen faktisk oppfyller deres krav), mens dem som tidligere har brukt iphone for så å gå over til f.eks. HTC ikke har angret et sekund på byttet. edit: og jeg må legge til at jeg er "con apple", dette fordi apples fokus virker å ligge på design og det at brukeren skal få mulighet til å "skille seg ut", noe som blir et paradoks når "alle" skal ha produktene deres (og da særlig ipod) enda det finnes minst like gode konkurrenter, ofte ned i halve prisen - samtidig som valget av apple stort sett medfører mindre frihet til å installere tredjeparts programvare. etc Endret 23. mars 2009 av srbz Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er ikke varslet en ny iphone til sommeren, samtidig ville vel en slik varsel være idiotisk med tanke på salg fram til sommeren. iPhone 3.0 er kun en software update av dagens 3g. Om du kjøper en brukt 1 generasjons iPhone får du ikke dette. Da vil du forholde deg til piratware som er lagt inn i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå