VarCon Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det har kanskje ikke falt deg inn å sett på tidligere kommunistiske stater, og hvordan det gikk med de? Nå er det ikke selve kommunismen spm fikk de statene til å gå dukken, men heller de som styrer landet. Ta for eksempel Kuba, der er det kommunisme i praksis som faktisk virker grunnet god ledelse av landet. Viss Kuba er kommunisme i praksis som faktisk virker, er vel det et bevis på at kommunisme er en dårlig ide? Sist jeg sjekket lå Kuba på de siste plassene når tin som ytringsfrihet og menneskerettigheter ble målt. Jeg sa ikke at det var helt prikkfritt, jeg mente det på en måte slik at folf flest lever bra der uten å frykte for å bli drept dersom man går imot regjeringen, som f. eks. i Sovjet. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 hvorfor ikke ha med USA? Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg sa ikke at det var helt prikkfritt, jeg mente det på en måte slik at folk flest lever bra der uten å frykte for å bli drept dersom man går imot regjeringen, som f. eks. i Sovjet. På en annen side så fungerte jo nazismen også ganske bra, hadde det ikke vært for at de var i krig med så og si hele verden. Og krig er jo noe som kan felle enhver nasjon. Poenget er det at uannsett om en styreform fungere eller ikke, så er det befolkningens lykke som står som det høyeste mål. Og sist jeg sjekket så gjør ikke Cuba det særlig godt på slike rangeringer. En annen ting er at når DU faktisk reduserer alvorlige brudd på menneskerettigheter som simple "prikker" på en styreform, så viser jo det hvor lite sympatisk du egentlig er. Det er liksom ikke så viktig at folk har det bra, så lenge staten klarer å holde dem i sjakk.. Endret 22. mars 2009 av Rugboy Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Eg vill ha ein verdens union! Vill helst ikkje ha med: Afghanistan Albania Algerie Andorra Angola Antigua og Barbuda Argentina Armenia Aserbajdsjan Australia Bahamas Bahrain Bangladesh Barbados Belgia Belize Benin Bhutan Bolivia Bosnia-Hercegovina Botswana Brasil Brunei Bulgaria Burkina Faso Burma (Offisielt: Myanmar) Burundi Canada Chile Colombia Costa Rica Cuba Danmark De forente arabiske emirater Den demokratiske republikken Kongo Den dominikanske republikk Den sentralafrikanske republikk Djibouti Dominica Ecuador Egypt Ekvatorial-Guinea Elfenbenskysten El Salvador Eritrea Estland Etiopia Fiji Filippinene Finland Frankrike Gabon Gambia Georgia Ghana Grenada Guatemala Guinea Guinea-Bissau Guyana Haiti Hellas Honduras Hviterussland India Indonesia Irak Iran Irland Island Israel Italia Jamaica Japan Jemen Jordan Kambodsja Kamerun Kapp Verde Kasakhstan Kenya Kina Kirgisistan Kiribati Komorene Kongo-Brazzaville Kongo-Kinshasa Kroatia Kuwait Kypros Laos Latvia Lesotho Libanon Liberia Libya Liechtenstein Litauen Luxembourg Madagaskar Makedonia Malawi Malaysia Maldivene Mali Malta Marokko Marshalløyene Mauritania Mauritius Mexico Mikronesiaføderasjonen Moldova Monaco Mongolia Montenegro Mosambik Myanmar, se Burma Namibia Nauru Nederland Nepal New Zealand Nicaragua Niger Nigeria Nord-Korea Norge Oman Pakistan Palau Panama Papua Ny-Guinea Paraguay Peru Polen Portugal Qatar Romania Russland Rwanda Saint Kitts og Nevis Saint Lucia Saint Vincent og Grenadinene Salomonøyene Samoa San Marino São Tomé og Príncipe Saudi-Arabia Senegal Serbia Seychellene Sierra Leone Singapore Slovakia Slovenia Somalia Spania Sri Lanka Storbritannia Sudan Surinam Sveits Sverige Swaziland Syria Sør-Afrika Sør-Korea Tadsjikistan Tanzania Thailand Togo Tonga Trinidad og Tobago Tsjad Tsjekkia Tunisia Turkmenistan Tuvalu Tyrkia Tyskland Uganda USA Ukraina Ungarn Uruguay Usbekistan Vanuatu Vatikanstaten Venezuela Vietnam Zambia Zimbabwe Østerrike Øst-Timor Endret 22. mars 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) hvorfor ikke ha med USA? Fordi dei er sosialistar. (Treng ikkje å sei meir) Endret 22. mars 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes det er helt idiotisk med grenser og land! Alle skal ha rett til å bo der de vil vel! Oljepengene skulle blitt delt på alle land! "Alle skal ha rett" Men, då må DU sørge for at dei ulike rasene og folke-gruppene ikkje flyr på kvarandre. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Norge har ikke så mye olje at det ville økt levestandarden til verdens befolkning mer enn mikroskopisk. Men jeg er enig med deg i at hele verden burde vært samlet i ett land under én valuta og ett lovverk. Og ingen religioner. Grenser er det teiteste mennesker har laget. At jeg ikke skal ha lov til å besøke Nord-Korea hvis jeg vil, foor eksempel... Helt idiotisk. Endret 22. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 en verdensunion vil jo føre til at makten til slutt ligger uhorvelig langt vekke i fra folket. Alt skal ikke detaljstyre på øverste nivå. Fortsatt demokrati. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Men en verdensunion il likevel føre til at makten blir flyttet vekk i fra folket. Hordan skal du da kunne oprettholde demokratiet? Du kan forøvrig besøke Nord-Korea og alle andre land i verden viss du vil, men du kan ikke bosette deg der og skaffe deg en jobb. Det er det jeg mener du burde ha rett til. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Det vil fortsatt være demokrati og folkeavstemminger, i tillegg til nasjonale valg og fylkesvalg. Men forskjellen vil være et verden har én felles grunnlov. Du kan forøvrig besøke Nord-Korea og alle andre land i verden viss du vil, men du kan ikke bosette deg der og skaffe deg en jobb. Det er det jeg mener du burde ha rett til. Ja, hvis jeg er kvalifisert og har penger. Alle kan ikke bare kreve å flytte til Manhattan. Men verden er nok ikke moden for en slik ordning ennå. Vi må først bli kvitt selvmordsbomberne. Endret 22. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Men en verdensunion il likevel føre til at makten blir flyttet vekk i fra folket. Hordan skal du da kunne oprettholde demokratiet? Spørsmålet er om demokrati egentlig er en god løsning. Vi kunne sikkert ha funnet på en bedre styreform. Og Soviet var jo ikke "kommunister" som i "marxister" men som i "stalinister" var det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Norge har ikke så mye olje at det ville økt levestandarden til verdens befolkning mer enn mikroskopisk. Men jeg er enig med deg i at hele verden burde vært samlet i ett land under én valuta og ett lovverk. Og ingen religioner. Grenser er det teiteste mennesker har laget. At jeg ikke skal ha lov til å besøke Nord-Korea hvis jeg vil, foor eksempel... Helt idiotisk. Du treng ikkje at eit verden blir eit land for å besøke Nord-Korea. Berre at lederane(diktatorane) tilater det. Og korleis har du planar om å utrydde alle relgionar? Og kvifor? Alle veit at det er grådigheit og hat som er grunnen til alt ondt. Endret 22. mars 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Spørsmålet er om demokrati egentlig er en god løsning. Vi kunne sikkert ha funnet på en bedre styreform. Tvilsomt. Enten er det diktatur, eller så er det demokrati. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Og korleis har du planar om å utrydde alle relgionar? Science. Og kvifor? Fordi det hemmer kritisk tenkning. Endret 22. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 hvorfor ikke ha med USA? Fordi dei er sosialistar. (Treng ikkje å sei meir) Sosialistisk styre i USA? Neppe. Hadde verden slått seg sammen, så hadde sosialisme vert et veldig bra styresett! Lenke til kommentar
i93 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg takker høyere makter for hver dag buskmannen og disse andre trangsynte kommunistene ikke har noe som helst makt. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vel, ideen om å ha en passiv union med felles grunnlov er ikke så borte. Man kan ha en global konføderasjon med en felles grunnlov der grunnleggende menneskerettigheter samt demokratiske spilleregler er nedfelt. Der alle statene fortsatt er autonome, men har denne grunnpakken i bunnen. Men at Norge skulle begynne å dele ut pengene sine og at man skulle bare ignorere alt som heter avgrensninger, være de lokale, regionale eller nasjonale. Vil være lite effektivt og hensiktsmessig, for å ikke nevne urettferdig. Det er det ihvertfall i mine øyne, nærhet til avgjørelser er viktig for å legitimere demokratiet og styresmaktene. Skulle man hatt en verdensregjering som man ikke har noe forhold til som krever ressurser på detaljnivå i ett lite område, vil ha svært liten legitimitet. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Sosialisme kan være sosialt depressivt. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg takker høyere makter for hver dag buskmannen og disse andre trangsynte kommunistene ikke har noe som helst makt. Kjeft a! Jeg takker vitenskapen den dagen du og disse andre religionistene ikke lenger har noen makt. Det er ikke snakk om kommunisme, men et felles lovverk basert på fornuft. Verdens befolkning bør samtidig reduseres til 2 milliarder. Og én ting til: Kan ikke USA bare gripe inn og fjerne Mugabe, når de var så flinke å befri det irakiske folk? Endret 22. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Er det ikkje velfungerande kommuniststyre i Venezuela? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå