Gå til innhold

For verdens union! Alle slår seg sammen


Anbefalte innlegg

Det har kanskje ikke falt deg inn å sett på tidligere kommunistiske stater, og hvordan det gikk med de?

Nå er det ikke selve kommunismen spm fikk de statene til å gå dukken, men heller de som styrer landet. Ta for eksempel Kuba, der er det kommunisme i praksis som faktisk virker grunnet god ledelse av landet.

 

 

Viss Kuba er kommunisme i praksis som faktisk virker, er vel det et bevis på at kommunisme er en dårlig ide? Sist jeg sjekket lå Kuba på de siste plassene når tin som ytringsfrihet og menneskerettigheter ble målt.

Jeg sa ikke at det var helt prikkfritt, jeg mente det på en måte slik at folf flest lever bra der uten å frykte for å bli drept dersom man går imot regjeringen, som f. eks. i Sovjet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sa ikke at det var helt prikkfritt, jeg mente det på en måte slik at folk flest lever bra der uten å frykte for å bli drept dersom man går imot regjeringen, som f. eks. i Sovjet.

På en annen side så fungerte jo nazismen også ganske bra, hadde det ikke vært for at de var i krig med så og si hele verden. Og krig er jo noe som kan felle enhver nasjon.

Poenget er det at uannsett om en styreform fungere eller ikke, så er det befolkningens lykke som står som det høyeste mål. Og sist jeg sjekket så gjør ikke Cuba det særlig godt på slike rangeringer.

 

En annen ting er at når DU faktisk reduserer alvorlige brudd på menneskerettigheter som simple "prikker" på en styreform, så viser jo det hvor lite sympatisk du egentlig er. Det er liksom ikke så viktig at folk har det bra, så lenge staten klarer å holde dem i sjakk..

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg vill ha ein verdens union!

 

Vill helst ikkje ha med:

 

Afghanistan

Albania

Algerie

Andorra

Angola

Antigua og Barbuda

Argentina

Armenia

Aserbajdsjan

Australia

Bahamas

Bahrain

Bangladesh

Barbados

Belgia

Belize

Benin

Bhutan

Bolivia

Bosnia-Hercegovina

Botswana

Brasil

Brunei

Bulgaria

Burkina Faso

Burma (Offisielt: Myanmar)

Burundi

Canada

Chile

Colombia

Costa Rica

Cuba

Danmark

De forente arabiske emirater

Den demokratiske republikken Kongo

Den dominikanske republikk

Den sentralafrikanske republikk

Djibouti

Dominica

Ecuador

Egypt

Ekvatorial-Guinea

Elfenbenskysten

El Salvador

Eritrea

Estland

Etiopia

Fiji

Filippinene

Finland

Frankrike

Gabon

Gambia

Georgia

Ghana

Grenada

Guatemala

Guinea

Guinea-Bissau

Guyana

Haiti

Hellas

Honduras

Hviterussland

India

Indonesia

Irak

Iran

Irland

Island

Israel

Italia

Jamaica

Japan

Jemen

Jordan

Kambodsja

Kamerun

Kapp Verde

Kasakhstan

Kenya

Kina

Kirgisistan

Kiribati

Komorene

Kongo-Brazzaville

Kongo-Kinshasa

Kroatia

Kuwait

Kypros

Laos

Latvia

Lesotho

Libanon

Liberia

Libya

Liechtenstein

Litauen

Luxembourg

Madagaskar

Makedonia

Malawi

Malaysia

Maldivene

Mali

Malta

Marokko

Marshalløyene

Mauritania

Mauritius

Mexico

Mikronesiaføderasjonen

Moldova

Monaco

Mongolia

Montenegro

Mosambik

Myanmar, se Burma

Namibia

Nauru

Nederland

Nepal

New Zealand

Nicaragua

Niger

Nigeria

Nord-Korea

Norge :D

Oman

Pakistan

Palau

Panama

Papua Ny-Guinea

Paraguay

Peru

Polen

Portugal

Qatar

Romania

Russland

Rwanda

Saint Kitts og Nevis

Saint Lucia

Saint Vincent og Grenadinene

Salomonøyene

Samoa

San Marino

São Tomé og Príncipe

Saudi-Arabia

Senegal

Serbia

Seychellene

Sierra Leone

Singapore

Slovakia

Slovenia

Somalia

Spania

Sri Lanka

Storbritannia

Sudan

Surinam

Sveits

Sverige

Swaziland

Syria

Sør-Afrika

Sør-Korea

Tadsjikistan

Tanzania

Thailand

Togo

Tonga

Trinidad og Tobago

Tsjad

Tsjekkia

Tunisia

Turkmenistan

Tuvalu

Tyrkia

Tyskland

Uganda

USA

Ukraina

Ungarn

Uruguay

Usbekistan

Vanuatu

Vatikanstaten

Venezuela

Vietnam

Zambia

Zimbabwe

Østerrike

Øst-Timor

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg synes det er helt idiotisk med grenser og land!

 

Alle skal ha rett til å bo der de vil vel!

 

 

Oljepengene skulle blitt delt på alle land!

 

"Alle skal ha rett"

 

Men, då må DU sørge for at dei ulike rasene og folke-gruppene ikkje flyr på kvarandre.

Lenke til kommentar

Norge har ikke så mye olje at det ville økt levestandarden til verdens befolkning mer enn mikroskopisk. Men jeg er enig med deg i at hele verden burde vært samlet i ett land under én valuta og ett lovverk. Og ingen religioner.

 

Grenser er det teiteste mennesker har laget. At jeg ikke skal ha lov til å besøke Nord-Korea hvis jeg vil, foor eksempel... Helt idiotisk.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Men en verdensunion il likevel føre til at makten blir flyttet vekk i fra folket. Hordan skal du da kunne oprettholde demokratiet?

 

Du kan forøvrig besøke Nord-Korea og alle andre land i verden viss du vil, men du kan ikke bosette deg der og skaffe deg en jobb. Det er det jeg mener du burde ha rett til.

Lenke til kommentar

Det vil fortsatt være demokrati og folkeavstemminger, i tillegg til nasjonale valg og fylkesvalg. Men forskjellen vil være et verden har én felles grunnlov.

 

Du kan forøvrig besøke Nord-Korea og alle andre land i verden viss du vil, men du kan ikke bosette deg der og skaffe deg en jobb. Det er det jeg mener du burde ha rett til.

 

Ja, hvis jeg er kvalifisert og har penger. Alle kan ikke bare kreve å flytte til Manhattan.

 

Men verden er nok ikke moden for en slik ordning ennå. Vi må først bli kvitt selvmordsbomberne.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Men en verdensunion il likevel føre til at makten blir flyttet vekk i fra folket. Hordan skal du da kunne oprettholde demokratiet?

 

Spørsmålet er om demokrati egentlig er en god løsning. Vi kunne sikkert ha funnet på en bedre styreform.

Og Soviet var jo ikke "kommunister" som i "marxister" men som i "stalinister" var det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Norge har ikke så mye olje at det ville økt levestandarden til verdens befolkning mer enn mikroskopisk. Men jeg er enig med deg i at hele verden burde vært samlet i ett land under én valuta og ett lovverk. Og ingen religioner.

 

Grenser er det teiteste mennesker har laget. At jeg ikke skal ha lov til å besøke Nord-Korea hvis jeg vil, foor eksempel... Helt idiotisk.

 

Du treng ikkje at eit verden blir eit land for å besøke Nord-Korea.

Berre at lederane(diktatorane) tilater det.

 

Og korleis har du planar om å utrydde alle relgionar? Og kvifor?

 

Alle veit at det er grådigheit og hat som er grunnen til alt ondt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Vel, ideen om å ha en passiv union med felles grunnlov er ikke så borte. Man kan ha en global konføderasjon med en felles grunnlov der grunnleggende menneskerettigheter samt demokratiske spilleregler er nedfelt. Der alle statene fortsatt er autonome, men har denne grunnpakken i bunnen.

 

Men at Norge skulle begynne å dele ut pengene sine og at man skulle bare ignorere alt som heter avgrensninger, være de lokale, regionale eller nasjonale. Vil være lite effektivt og hensiktsmessig, for å ikke nevne urettferdig. Det er det ihvertfall i mine øyne, nærhet til avgjørelser er viktig for å legitimere demokratiet og styresmaktene. Skulle man hatt en verdensregjering som man ikke har noe forhold til som krever ressurser på detaljnivå i ett lite område, vil ha svært liten legitimitet.

Lenke til kommentar
Jeg takker høyere makter for hver dag buskmannen og disse andre trangsynte kommunistene ikke har noe som helst makt.

 

Kjeft a! Jeg takker vitenskapen den dagen du og disse andre religionistene ikke lenger har noen makt. Det er ikke snakk om kommunisme, men et felles lovverk basert på fornuft. Verdens befolkning bør samtidig reduseres til 2 milliarder.

 

Og én ting til: Kan ikke USA bare gripe inn og fjerne Mugabe, når de var så flinke å befri det irakiske folk?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...