Gå til innhold

For verdens union! Alle slår seg sammen


Anbefalte innlegg

Andre her som synes en verdens union hadde vert en god ide?

(Helst uten USA da men.)

 

 

 

Alle slår seg sammen!

Alt under ett styresett

 

 

Tenk så mange som vil få det bedre da!

Norge kan dele masse av olje-pengene sine til andre land. Rikdommer blir fordelt. Fattige får det bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette kan bare skje hvis vi møter på ugjestfrie romvesener, slik at vi alle får en felles fiende. Det er eneste måten man samler et folk på.

Dette er jeg enig i, enten det eller at vi møter på noen "all powerfull aliens" som er smarte og vise og synes vi er dumme som sloss med hverandre. Hadde noen slik kommet og sagt at vi kunne fått mye kult bare vi samarbeidet, hadde det kanskje gått an.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt idiotisk med grenser og land!

 

Alle skal ha rett til å bo der de vil vel!

 

 

Oljepengene skulle blitt delt på alle land!

 

 

Jeg er enig i at alle skal få lov til å bo der de vil, og er derfor prinsipiell tilhenger av fri innvandring. Men en verdensunion vil jo føre til at makten til slutt ligger uhorvelig langt vekke i fra folket. Derfor syns jeg nasjonalstaten er en mye bedre løsning. Men jeg deler din begeistring for en grenseløs verden med fri flyt av mennesker, jeg bare håper vi kan oppnå det uten å flytte makten langt vekk fra de som blir berørt av den!

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det kan det bli noen komplikasjoner:

 

- Måten du beskriver ideen din på tyder på at det blir et kommunistisk styre, noe som skaper ulempheter ettersom veldig mange er imot kommunistisk styre.

 

- Det må bli utnevnt en skikkelig leder. Siden alt blir en nasjon, er det ingen trang før militære. Dette kan bli en ulempe ettersom dersom det blir opptøyer blir det vanskelig å få orden på dette.

 

- Det finnes alltid noen som er imot styret og vil konstant ligge i krig med den ene nasjonen. Dette vil igjen føre til krise blant noen mennesker som vil flytte inn til storbyene som gjør at byene må bygges ut som igjen bidrar til økt forurensning.

 

Dette er bare noen ulemper jeg kommer på underveis.

Lenke til kommentar
Kan fint ha et felles militær uansett ;)

Jeg ser ikke nødvendigheten i å et eget militære kun for å gå imot opposisjonen. En litt bedre versjon av politiet hadde vært bedre.

 

Forurensing kan løses, hvis drastiske tiltak tas.

Og vi nevner i fleng?

 

I tillegg kommer jo også språkbarrieren. Hvordan skal du få løst den?

Lenke til kommentar
Det har kanskje ikke falt deg inn å sett på tidligere kommunistiske stater, og hvordan det gikk med de?

Nå er det ikke selve kommunismen spm fikk de statene til å gå dukken, men heller de som styrer landet. Ta for eksempel Kuba, der er det kommunisme i praksis som faktisk virker grunnet god ledelse av landet.

Lenke til kommentar
Det har kanskje ikke falt deg inn å sett på tidligere kommunistiske stater, og hvordan det gikk med de?

Nå er det ikke selve kommunismen spm fikk de statene til å gå dukken, men heller de som styrer landet. Ta for eksempel Kuba, der er det kommunisme i praksis som faktisk virker grunnet god ledelse av landet.

 

 

Viss Kuba er kommunisme i praksis som faktisk virker, er vel det et bevis på at kommunisme er en dårlig ide? Sist jeg sjekket lå Kuba på de siste plassene når tin som ytringsfrihet og menneskerettigheter ble målt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...