Kjuagutt Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Idet jeg prøver å slå på pcen min, begynner viften å gå veldig i rykk å napp, så blir skjermen svart med en hvit skrift: FAN Error, så slår maskinen seg av etter noen pip. Noen som vet hva dette betyr? Evt hvordan jeg fikser det? Viften går ofte i rykk å napp, og får også opp en feilmelding: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N. Kan dette ha noen sammenheng? Visst noen har noen formening om hva som er feil, og hvordan jeg fikser det vil jeg bli glad. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det virker som om en av viftene i PC'en din har tatt kvelden. Det lureste er nok å få den byttet. Er du litt fingernem kan du alltids prøve å åpne PC'en for å lokalisere den. Men, du er advart, dette trenger ikke å være så lett på en bærbar datamaskin. Kanskje du kan få det ordnet på garantien? Du må jo uansett få tak i en ny vifte av samme type, kanskje på eBay.com? Det er ofte en sikkerhetsfunksjon som gjør at maskinen ikke booter dersom CPU-vifta ikke går. Dermed unngår du overoppheting. Den feilmeldningen du viser til nederst (HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N) er ingen feilmelding, men heller navnet på DVD-brenneren din. Lenke til kommentar
Kjuagutt Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Det virker som om en av viftene i PC'en din har tatt kvelden. Det lureste er nok å få den byttet. Er du litt fingernem kan du alltids prøve å åpne PC'en for å lokalisere den. Men, du er advart, dette trenger ikke å være så lett på en bærbar datamaskin. Kanskje du kan få det ordnet på garantien? Du må jo uansett få tak i en ny vifte av samme type, kanskje på eBay.com?Det er ofte en sikkerhetsfunksjon som gjør at maskinen ikke booter dersom CPU-vifta ikke går. Dermed unngår du overoppheting. Den feilmeldningen du viser til nederst (HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N) er ingen feilmelding, men heller navnet på DVD-brenneren din. Åja, det kommer opp at han har problemer med å åpne DVD brenneren då. Får se om eg får fikset viften. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvis du fremdeles har reklmasjonsrett på pc'en så ville jeg heller sendt den inn til et verksted for å få fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå