Anders328 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Har tenkt å kanskje oppgradere Telenor linja mi, ettersom den nå er 3 år gammal og vi betaler for standard linje... med torrent nedlastninger og COD4 gaming går ikke dette akkurat i hyperfart... Så jeg kom meg inn på telenor`s sider, og fant disse to gigantene. vi har IKKE råd tilTelenor Premium -.- MEN: Lurer hovedsaklig på forsjellen i kundeservice delen. Noen som har erfaringer å komme med? Hadde fungert ENDA bedre hvis noen hadde kommet med billigere og bedre linje enn det jeg har nå: 4000/400 -.- GAMMEL telenor linje. VIl Helst ha min 7,5 MB. Til MAX 400 kr... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Skift til Ventelo... Aldri hatt problemer med verken linja eller servicen, den ene gangen på 3 år... Det var kun oppgradering fra 2 Mbit til 20 Mbit...nå har vi ADSL 2+ 20/1 Mbit... Har hatt 20 Mbit linje i ca 1 år nå, og aldri (da mener jeg aldri) hatt problemer eller kutt på linja...! Dette abn koster 399kr mnd, og da får du 20/1 mbit linje... Absolutt å anbefale...! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Forskjellen mellom Telenor Turbo og Premium-abbonementet er kundeservice pr. telefon (05000). Med Turbo-abbonementet er det ikke inkludert kundeservice pr. telefon, men kun via web, eller via Telenoreksperten (svært dyr minuttpris). Edit: Det finnes mange flere leverandører som har akkurat samme pris, men med inkludert kundeservice. F.eks Direct Connect, Ventelo, NextGenTel (bestill via bredbandsguiden.no), Tele2.. ++ Mange av disse har eget utstyr, som gjør at du får litt bedre hastighet enn hos Telenor. Endret 22. mars 2009 av Glenn Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Skift til Ventelo... Aldri hatt problemer med verken linja eller servicen, den ene gangen på 3 år... Det var kun oppgradering fra 2 Mbit til 20 Mbit...nå har vi ADSL 2+ 20/1 Mbit... Har hatt 20 Mbit linje i ca 1 år nå, og aldri (da mener jeg aldri) hatt problemer eller kutt på linja...! Dette abn koster 399kr mnd, og da får du 20/1 mbit linje... Absolutt å anbefale...! Men det er også avhengig av linjelengda og div. Er linja dårlig eller lang, så kan du se langt etter 20Mbit. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Skift til Ventelo... Aldri hatt problemer med verken linja eller servicen, den ene gangen på 3 år... Det var kun oppgradering fra 2 Mbit til 20 Mbit...nå har vi ADSL 2+ 20/1 Mbit... Har hatt 20 Mbit linje i ca 1 år nå, og aldri (da mener jeg aldri) hatt problemer eller kutt på linja...! Dette abn koster 399kr mnd, og da får du 20/1 mbit linje... Absolutt å anbefale...! Men det er også avhengig av linjelengda og div. Er linja dårlig eller lang, så kan du se langt etter 20Mbit. Det gjelder alle levrandører... Dessuten; bor 1,7 km fra sentralen, og har på maks 17,6 Mbit... Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Problemet med ventelo er nok avstanden.. for langt unna sentralen.. bor i Moss, 6927xxxx hadde jeg hatt muligheten svirre, da hadde det ikke tatt 30 sek engang Endret 31. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Problemet med ventelo er nok avstanden.. for langt unna sentralen.. bor i Moss, 6927xxxx hadde jeg hatt muligheten svirre, da hadde det ikke tatt 30 sek engang Forståelig...men Ventelo bygger ut mye av nettverket sitt rundt omkring i landet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Problemet med ventelo er nok avstanden.. for langt unna sentralen.. bor i Moss, 6927xxxx Du bor jo like langt unna sentralen din med Telenor Sjekk på sidene til nettleverandørene om de kan levere rimelig bredbånd til ditt nummer. Skal ikke være noe problem å finne ADSL2+ til i underkant av 400. http://telepriser.no Endret 23. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Så gjelder det også hva du syns er viktig, trenger du kundeservice så ville jeg anbefalt et annen leverandør enn Telenor. Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) det eneste som er en smule viktig med det telenor abonnomentet vi har, er mail adressa... Skal sjekke telepriser nå.takk for god støtte HITTIL Endret 31. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 det eneste som er en smule viktig med det telenor abonnomentet vi har, er mail adressa... Skal sjekke telepriser nå.takk for god støtte HITTIL Mail adresse er null stress. Kjør over til frisurf, så beholder du denne dersom du skulle si opp abb. hos Telenor. Mye negativt som kan si om de forskjellige leverandørene, og selvfølgelig: Kundeservicen dems. Det som er viktig å tenke på, er hvordan service du får når du først har et problem/spørsmål. Mange har også forskjellige erfaringer fra de forskjellige leverandørene, som man også ser i tråden her Hadde det vært meg, ville jeg først og fremst sett på tilbudene som eksisterer der ute. Deretter kanskje ringt kundeservicen til den/de leverandørene man vurderer, og sjekke litt (Lang ventetid, hvordan er personen du snakker med når du får svar, hvor behjelpelig osv osv) Det er jo såklart også avhenging av hvor mye service du trenger, og med det mener jeg: - Ringer du kundeservice dersom du ikke kommer på nett, eller sjekker du ting selv? - Klarer du å sette opp eksterne ting selv? (routere/trådløst, playstation o.l.) Håper uansett du blir fornøyd med det valget du tar, så lykke til! Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Takk Takk! hmm, det med frisurf hørtes interessant ut! Hvordan får jeg byttet? Vi har jo hatt telenor en god stund nå, ikke no problemer egentlig. Router fikser jeg selv, PS3 er jo selvgjort, og tråløst suger! Skal sjekke litt rundt med kundeservicen til forskjellige, ser ut som det blir en 10000/1000 linje... http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden/bredband/mer_info?calcType=NETT_BREDBAND&prodId=16233 Men har ikke sjekket så veldig nærme. ser dem bruker nettet til NextGenTel. Fant aldri no side som sa hvor bra linja mi var og hva det beste jeg kunne få fra hvilket selskap... Endret 31. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Men har ikke sjekket så veldig nærme. ser dem bruker nettet til NextGenTel. Fant aldri no side som sa hvor bra linja mi var og hva det beste jeg kunne få fra hvilket selskap... Telipol videreselger produkter for NextGenTel, og bruker da selvsagt deres nett også. NextGenTel tar seg av alt av kundeforholdet ditt som du måtte ha til Telipol, og kundeservice går via NGT. Du kan sjekke hvilken hastighet du kan få gjennom Telenors Kapaks. Du logger på med det brukernavnet og passordet som står der. Her får du opp hvilke hastigheter hva nett gjennom Telenors utstyr kan levere. Om du velger NextGenTel/Ventelo/Tele2 kan hastighetene ligge litt over det som Telenor kan levere. Jeg lurer litt på hvorfor du akkurat vil ha denne linjen, velger du maks effort får du jo maks hastighet for 10 kroner mer hos mange andre leverandører. Bla. Direct Connect (anbefales), Telenor, Ventelo og Tele2.. Er sikkert mange flere også, men ramser opp de som er størst. Men uansett, om du ikke kan få mer enn 10 mbit/s hos deg er det jo ikke vits å betale mer enn for 10 mbit/s heller Hvordan får jeg byttet? Det er veldig enkelt. Når du bestiller hos en ny leverandør, er det vanligvis mulig å oppgi hvilken leverandør du har fra før. Du må signere ett fullmaktskjema for operatørbytte som du får hos din nye leverandør. Her kan du også oppgi ønsket tidspunkt for overgang til ny leverandør. Hos de fleste store koster det ikke noe å bytte til ny leverandør, da det heller ikke er nødvendig med montør hjem til deg, om du ikke har fasttelefon. EDIT: La til Tele2. Endret 26. mars 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Her får du opp hvilke hastigheter hva nett gjennom Telenors utstyr kan levere. Om du velger NextGenTel/Ventelo/Tele2 kan hastighetene ligge litt over det som Telenor kan levere. Litt er vel litt underdrevet, Telenor kunne ikke levere mer enn 5Mbit på min tidligere adresse, fikk 16Mbbit av NGT. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Litt er vel litt underdrevet, Telenor kunne ikke levere mer enn 5Mbit på min tidligere adresse, fikk 16Mbbit av NGT. Det er samme kabler, og skal da være mulighet for ca samme hastighet. Men det kommer jo også ann på matingen til sentralen. Er sentralen matet med 10Mbit, så sier det seg selv at du ikke kan få 15Mbit. Men telenor og NGT har sikkert hvert sitt eget utstyr i sentralen, og muligens hver sin mating. Men det er vel en policy hos de forskjellige leverandørene at de ikke skal oppgi hva matingen på en sentral er. Slik er det ivvertfall her. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Så gjelder det også hva du syns er viktig, trenger du kundeservice så ville jeg anbefalt et annen leverandør enn Telenor. TULL! ringte telenor internett KS igår Senest fordi jeg hadde fått et par brudd på linja (første gang på 5!! år) tok ca 15 sekunder og få svar og en montør sjekker sentralen iløpet av dagen! hva faan mer kan jeg forlange? byttet samtidig abbonoment til 16mbt og fikk redusert mnd pris pågrunn av at jeg hadde et gammelt et. on a sidenot ringer jeg KS ca 1 gang i året. så vil påstå det er relativt trygt og gå for et abbo som man betaler for og ringe dit. Endret 27. mars 2009 av digitalglenn Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Litt er vel litt underdrevet, Telenor kunne ikke levere mer enn 5Mbit på min tidligere adresse, fikk 16Mbbit av NGT. Det er samme kabler, og skal da være mulighet for ca samme hastighet. Men det kommer jo også ann på matingen til sentralen. Er sentralen matet med 10Mbit, så sier det seg selv at du ikke kan få 15Mbit. Men telenor og NGT har sikkert hvert sitt eget utstyr i sentralen, og muligens hver sin mating. Men det er vel en policy hos de forskjellige leverandørene at de ikke skal oppgi hva matingen på en sentral er. Slik er det ivvertfall her. Både ja og nei. Syncen på linjen hos Telenor var ikke stabil på over 6080/500, alt over så datt linjen ned. hos NGT syncet linjen på 16400/1200 og hadde ikke et eneste nedfall på den linjen. Hva som er grunnen vet jeg ikke, muligens NGT sitt nett har nyere og bedre utstyr? I allefall ifølge Telenor så var det en ny Dslam i sentralen. Lenke til kommentar
Anders328 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Høyeste produktklasse: ADSL 3616/512 Dette suger .___. For**** dritt -.- Ingen som vet noe om utbygging til Jeløy?(Moss) Eller NOEN som helst annen måte å få bedre nett på? (uten å flytte) Endret 31. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Høyeste produktklasse: ADSL 3616/512 Dette suger .___. For**** dritt -.- Ingen som vet noe om utbygging til Jeløy?(Moss) Eller NOEN som helst annen måte å få bedre nett på? (uten å flytte) Ja, det er svært dårlig kabel i Jeløyområdet. Det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med. Men Jeløya har vel Get? Du kan jo kanskje få internett gjennom de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå