Gå til innhold

lage potetkanon/spud gun

metrakit

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle lage en (spud gun) av stål men tenkte eg ville prøve å lage en liten en.

altså ikkje skyte poteter men noe mindre som erter.nøtter.eller andre ting.?

er det noen so har noe forslag på hva eg kan skyte? eller meiningar eller tips om spud gun`en?

takker for alle svar:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt lyst til å lage en mindre en. Har en potetkanon, men må ha god plass for å kunne skyte poteter/epler. Har selv tenkt på noe som kan skyte plommer eller druer, men har ikke funnet pvc-rør som passer til det enda.

Lenke til kommentar
Har selv hatt lyst til å lage en mindre en. Har en potetkanon, men må ha god plass for å kunne skyte poteter/epler. Har selv tenkt på noe som kan skyte plommer eller druer, men har ikke funnet pvc-rør som passer til det enda.

mhm..nei eg tar eit mål av det eg eventuelt skal skyte da åsso borer eg det nøyaktig i dreiebenk å sveiser det:P

Lenke til kommentar
Da så. Greit å lage den slik at du kan skyte ting som er lette å få tak i. Hva med å lage en som kan skyte rognebær? De er jo små, harde og henger fritt overalt. :)

Man får ikke tak i tidlig på våren, sent på høsten og om vinteren.

Erter er billig og lett å få tak i.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Da så. Greit å lage den slik at du kan skyte ting som er lette å få tak i. Hva med å lage en som kan skyte rognebær? De er jo små, harde og henger fritt overalt. :)

Man får ikke tak i tidlig på våren, sent på høsten og om vinteren.

Erter er billig og lett å få tak i.

erter er det eg har tenkt mest på.

men da er det det om det blir tett nokk i røret ettersom erta er knallhard og ikkje heilt rund i alle kanter om dere sjønner :p har ikkje prøvd anna en med poteter så har ikkje peiling på dette bare teori:P

Lenke til kommentar
Eller bruker du erter på hermetikk (de er så vidt jeg vet ikke tørr og hard).

aha:P

Er ikke sikker da.

nei men det får no vise seg om eg bruker sånne:P

skal lage den neste veke så bare kom med forslag :p

hittil held eg litt på å lage den slik at den skyter erter :p

Endret av metrakit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...