zavageofmidgard Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Jeg har en Jensen Scandinavia Air:Link WBR 6954-router som "krangler" litt. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn på routerens konfigureringsmeny. Det har fungert tidligere, men nå har jeg ingen anelse om hva som er galt og hvorfor jeg ikke kommer meg inn på denne menyen. Jeg har nettverkskabelen fra husverten på WAN-porten (internett fungerer også dersom jeg har den koblet til Ethernetport 1 på routeren), men når jeg klikker meg inn på adressen http://192.168.1.254/ får jeg opp "siden kan ikke vises" Jeg har fulgt bruker manuelen på http://www.jensenscandinavia.com/download.asp?id=AL6954, men det fungerer fortsatt ikke. Noen tips på hva jeg kan forsøke å gjøre? På forhånd tusen takk for hjelpa!:-D Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Start, kjør..., CMD <enter>, IPCONFIG <enter>. Se etter adressen til standard gateway. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Stemmer nok det. Får du opp siden kan ikke vises så er det feil adresse Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Stemmer nok det. Får du opp siden kan ikke vises så er det feil adresse Hvis han har koblet kabelen fra huseier i LAN så kan årsaken også være at han har feil subnett. De tre første oktettene må være like med gatewayens (192.168.1.x) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 yap. Som regel .1.1 / .0.1 Lenke til kommentar
zavageofmidgard Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Start, kjør..., CMD <enter>, IPCONFIG <enter>.Se etter adressen til standard gateway. Takk for hjelp, men når jeg følger din prosedyre kommer jeg inn på huseiers nettverk som har en SpeedTouch-router :O Lenke til kommentar
zavageofmidgard Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Start, kjør..., CMD <enter>, IPCONFIG <enter>.Se etter adressen til standard gateway. Takk for hjelp, men når jeg følger din prosedyre kommer jeg inn på huseiers nettverk som har en SpeedTouch-router :O Noen som kan hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Har du koblet huseier i LAN eller internettporten? Det virker som du har den koblet i LAN og da fungerer din router som aksesspunkt og trådløs-aksesspunkt. Hvis du da skal nå din egen router så må du sette den opp med statisk ip i samme subnett som huseiers router. I tillegg bør du slå av DHCP(LAN) slik at du ikke har 2 servere som prøver å dele ut IP. Lenke til kommentar
zavageofmidgard Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Har du koblet huseier i LAN eller internettporten?Det virker som du har den koblet i LAN og da fungerer din router som aksesspunkt og trådløs-aksesspunkt. Hvis du da skal nå din egen router så må du sette den opp med statisk ip i samme subnett som huseiers router. I tillegg bør du slå av DHCP(LAN) slik at du ikke har 2 servere som prøver å dele ut IP. Jeg har koblet huseier i WAN-porten. Når jeg kjører cmd -> ipconfig får jeg opp dette: http://bildr.no/view/373499 Hva gjør jeg videre? :-) Lenke til kommentar
madmats Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Har du koblet huseier i LAN eller internettporten?Det virker som du har den koblet i LAN og da fungerer din router som aksesspunkt og trådløs-aksesspunkt. Hvis du da skal nå din egen router så må du sette den opp med statisk ip i samme subnett som huseiers router. I tillegg bør du slå av DHCP(LAN) slik at du ikke har 2 servere som prøver å dele ut IP. Jeg har koblet huseier i WAN-porten. Når jeg kjører cmd -> ipconfig får jeg opp dette: http://bildr.no/view/373499 Hva gjør jeg videre? :-) resett jensen ruteren, dhcp serveren der har sluttet å fungere virker det som. hold en binders eller no inne i resetthullet på baksiden i 10-15sek sett den opp på nytt igjen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du bør uansett ikke ha begge routerne i 10.0.0.x subnettet. En reset av Jensenrouter vil fikse dette slik at routeren får 192.168.x.x. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå