Gå til innhold

PDF-driver som ikke viser fildialog for hver utskrift

Anbefalte innlegg

En av mine kunder har laget en applikasjon for lønnsberegning. Han ønsker å skrive ut lønningsskjemaene til PDF-filer, en pr. ansatt. Driveren han bruker idag er en gratisversjon, og den prompter for filnavnet for hver rapport, hvilket er tungvint.

Det finnes en driver som kan integreres med utviklingsverktøyet han bruker, hvor filnavnet kan sendes som en parameter til driveren, men denne er kostbar.

Så spørsmålet er om det finnes gode PDF-drivere der ute som ikke viser en fildialog for hver utskrift. For meg virker det som det gjerne er forskjellen mellom gratisversjoner og kommersielle versjoner. Er det noen som har forslag til gode PDF-drivere hvor dette er mulig.

Det behøver ikke være mulig å kommunisere direkte med driveren for å sette filnavnet så lenge man kan undertrykke fildialogen. Det finnes workarounds:

1. Hvis filnavnet ligger i en ini-fil slik den gjør i noen drivere kan vi skrive til ini-filen før hver rapport.

2. Hvis filnavnet er fast kan vi døpe om filen etter hver utskrift.

Så om noen av dere har forslag til gode PDF-drivere som ikke koster Adobe-priser og som lar oss skrive ut uten en fildialog for hver utskrift så setter jeg pris på det.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god del av konverterene jeg kjenner til benytter seg av fri programvare verktøyet ps2pdf (PostScript to PDF), som er en del av Ghostscript. Nå kjenner jeg ikke til hvordan printing håndteres i hans applikasjon, men dersom han kan få PostScript ut er dette trivielt.

Man kan visstnok også bruke Ghostscript til å lage en virtuell driver for å skape PS for Windows: http://www.stat.tamu.edu/~henrik/GSPSprint...SPSprinter.html

Pass også på at kunden din følger lisenskravene som stilles av programvaren han tar i brukt. Dette gjelder uavhengig av om dere velger en løsning basert på fri eller lukket programvare.

EDIT-> at noe er gratis betyr ikke at man er fri til å bruke det slik man vil

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...