Oter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 har du airbrush,så bestill lakk herfra: http://www.hiroboy.com/catalog/ bestiller all lakken som jeg skal bruke til airbrush fra denne siden,om han ikke har fargene inne på siden,så blander han den til deg. han merker også pakken som gave,for og slippe mva Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Stilig! Men er bare en farge jeg kommer til å bruke med airbrush, og det er vel svart på karroseriet. Ettersom det er mange små deler, som setene, motoren, ratt osv. vil jeg bruke pensel. For å gjøre det så presist som mulig. Er en smule skeptisk til airbrush til dette arbeidet, ettersom det sprayer utover med trykk. Men takk for tipset, kanskje jeg kan handle svart maling der ettersom vanlig akryl lakk har satte seg fast i air brush'en.(Brukte fortynner til å få det nok flytende). Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 jeg bruker airbrush eller sprayboks på alle delene,eneste delene jeg maler med pensel,er instrumenter,og detaljmaling av interiørdeler. du får ikke samme kvaliteten på finishen med pensel som du gjør med ab eller sprayboks. lakken som hiroboy selger er ferdig blandet for ab,men kan være lurt og kjøpe med tynner til lakken for det,jeg bruker 0,4 dyse,og det hender at lakken er litt for tykk for den. lakken skal omtrent ha samme konsistens som skummetmelk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Så det blir bedre resultat med ab ja? Hmm, kanskje du sier noe der, karosseriet ble jo veldig fint på en annen bil jeg hadde. Jevnt liksom. Har denne ab'en: http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=84857 Bruker sånn drivgas. "Justerbar sprøytebredde: 19–50 mm (3/4“–2“), med 1/4“ røradapter. Malingsstrømmen er justerbar. Leveres med 2 malingskopper (22 cc) av glass, nøkkel, 1,5 m luftslange samt adapter/regulator." Endret 13. juni 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) På tide med en oppdatering på Ferrarien! om ikke annet for å holde liv i tråden:) Interiøret er nå ferdig, samt at karosseriet har fått de første lakk-strøkene. Motorrommet er malt, men resten av detaljearbeidet og lakkeringen av karosseri må vente til jeg har fått montert fronten. og før den tid må jeg montere panseret og hengslene, noe jeg tror kommer til å bli en utfordring! jeg blir veldig overrasket hvis det passer nøyaktig ved første forsøk! Jeg har endelig fått tilbake lysten på å gjøre ferdig denne modellen! jeg så svart på det en stund da jeg tvilte på om jeg kom til å få til bakenden på karosseriet. Bilder fra siste dagers arbeid: Endret 27. juni 2009 av Slettet+212343 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Wow, det var litt av noen detaljer. Her er to skip jeg bygget, skroget er plast, seilene er messing, master, kanoner og div ting på dekkene er tin Skipene er ca. 10 cm lange og opp til 12 cm høye Endret 4. juli 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det var fine skip, Gunfreak! Slik ser dioramaprosjektet mitt ut så langt: Tank: Figurer: Front: Bakside: Med tanken: Masse igjen å gjøre, og jeg har bare litt over en uke på å få det ferdig. Jeg har heldigvis mulighet til å få jobbet med dette flere timer hver dag frem til deadlinen, så bli 100% ferdig skal jeg klare! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Hvorfor har du så kort tid? Er det en utstilling eller noe? Selv har jeg sittet å malt 178 figurer i løpet av fredag og dag, og skal prøve å bli ferdig med 294 før helga er over. Dette er da bitte små figurer Foresten viss dere vill det det ultimate diorama sjekk ut denne siden http://www.croebern-1813.de/index2.html Endret 4. juli 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Da er jeg omtrent ferdig med selve dioramaet. Det som skal legges til er en decal, litt gress og blomster og litt pigmenter, som jeg tar når jeg limer på tanken og figurene. Forside før wash: Bakside før wash: Forside etter wash: Bakside etter wash: Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da har jeg malt ferdig tanken, og satt på decals. Det som gjenstår på tanken nå er et lag med klarlakk, en wash og påføring av pigmenter. Dette skal jeg få gjort ferdig i dag, og forhåpentligvis får jeg tid til å komme godt igang med figurene også. Dette er altså tank nr. 3 fra 2. bataljon, 2. SS Panserdivisjon "Das Reich", som dere ser av merket ved maskingeværet i front. Denne panserdivisjonen var tungt involvert i Normandie i '44, da blandt annet når de prøvde å stoppe de allierte nær Caen og St. Lo. Dette passer jo finfint, siden dioramaet skal være fra Caen. Søstertanken, nr 4 (224) er godt bevart hos Auto + Technik Museum i Sinsheim i Tyskland, og det er bilde av den her, sammen med de andre Panther-tankene som fortsatt er bevart: http://the.shadock.free.fr/Surviving_Panthers.pdf (9mb .PDF-dokument) Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg rekker ikke å fullføre de to figurene før søndagen, men det er ikke noe problem å legge til de senere. Her ser dere et bilde av det fullførte dioramaet (uten figurene, selvsagt) Detaljer: Lenke til kommentar
vespapiaggio Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei. Flott tråd dere har her. Har et tips til dvd'er som jeg har hatt stor nytte av. Byggeren er Floyd S. Werner Jr som er Messerschmitt fanatiker og han viser flotte teknikker. Dessuten gjør han en del feil som alle oss andre og viser hvordan han retter de opp. http://www.masterclassmodels.com/titles.html Anbefaler spesielt #1, 5t30min med nerdebygging De kan kjøpes hos hannants eller masterclassmodels direkte og sikkert flere plasser. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei! Finnes det en norsk nettbutikk (eller utenlansk hvor totalprisen inkludert frakt blir under 200) som selger alle disse fargene?: WHITE GULL GRAY BLACK ALUMINIUM STEEL GRAY FLAT BLACK er airbrush noe som bare kan brukes på biler ? eller kan det også brukes på fly? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Finnes det en norsk nettbutikk (eller utenlansk hvor totalprisen inkludert frakt blir under 200) som selger alle disse fargene?: WHITE GULL GRAY BLACK ALUMINIUM STEEL GRAY FLAT BLACK er airbrush noe som bare kan brukes på biler ? eller kan det også brukes på fly? tronderfrim.no selger maling vet jeg, men det finnes helt sikkert mange andre også. Se på noen av linkene i førstepost. Når det gjelder tollgrensa på 200 kroner, er det kun prisen for selve varen som gjelder. Frakt teller ikke mot den grensa, så vidt jeg vet. . Jeg er dog i tvil om det går an å kjøpe maling og andre kjemikalier fra utlandet. Slik er det hvertfall i USA, men jeg vet ikke hvordan reglene er for Norge. Airbrush kan du bruke til det vil, for å si det sånn. I modellverdenen brukes airbrush på alt som tenkes kan. Båter, biler, fly, figurer osv osv Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hei! Finnes det en norsk nettbutikk (eller utenlansk hvor totalprisen inkludert frakt blir under 200) som selger alle disse fargene?: WHITE GULL GRAY BLACK ALUMINIUM STEEL GRAY FLAT BLACK er airbrush noe som bare kan brukes på biler ? eller kan det også brukes på fly? Hva slags type maling er du ute etter? Olje, Enamel eller Akryl? Hva slags mengder? Hva skal det brukes til? Tollgrensa på 200kr gjelder kun varen og ikke frakten, ja. Kjøpe maling fra utlandet går helt fint, og er noe jeg gjør mye av selv da både utvalg og priser er utrolig mye bedre utenfor norge. Endret 17. august 2009 av Mytola Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 aner ikke hva som er forskjellen på malingstypene? kan du forklare? Jeg skal male et lite modellfly så trenger bare små mengder.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvor bor du, er ikke sikkert du trenger å bruke nettbutikk I oslo har du valget mellom Vajello maling eller GW maling Selv foretrekker jeg Akryl, det er vannmaling, som du ikke trenger white sprit til, enkelt og bruke enkelt å fikse på. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Til maling av modellfly vil jeg nok anbefale akryl. Akryl er rimelig, vannbasert og enkelt å jobbe med. Det kan tynnes ut med vanlig springvann, men du vil få bedre resultater hvis du bruker litt mer egnede tynnemidler. Akryl tørker også veldig fort, noe som i mange tilfeller er en kjempefordel. Jeg vil anbefale deg å kjøpe Vallejo Model Colour, og spesifikt fra denne siden. Der har jeg selv lagt igjen ganske så mye penger etter hvert, og de er kjappe, hyggelige og har god service og lave priser. Har du airbrush så får du kjøpt Vallejo Model Air fra samme side, som er spesiallaget for airbrush-bruk. Endret 18. august 2009 av Mytola Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Går LEGO inn under plastbyggesett? I så fall har jeg masse bilmodeller fra den tiden når jeg drev med sånt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vallejo er veldig fin maling, men veldig skjør, når du er ferdig med å male anbefaler jeg at du bruker en matt lakk for å beskytte malngen, da det skal veldig lite tafsing før maling går av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå