Shirmah Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Post bilder under bygging og maling! Alltid gøy å se bygge- og maleprossessen! Har noen WW2-soldater på vei selv, samt et dioramasett og en tank til. Denne gangen blir det et diorama i 1/35-skala. Jeg fikk kjøpt gips og slikt i dag, men er usikker på om jeg får tatt bilder før det blir mørkt igjen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Jeg har mange ww2 figurer som jeg spiller med, men dette er da tinsoldater. Dette er større saker denne gangen 1:35 scala dette også eller 50mm så de er gode 20mm større en det jeg vanligvis maler, og derfor håper jeg at jeg får gjort dem ganske detaljerte Endret 6. juni 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Her har jeg gjort klar en miks med pigmenter som skal påføres hovedsaklig på beltene, og litt på selve tanken for å lage støv og sand: Etter beltene fikk et godt lag med dette satte jeg det fast med pigmentlim. Jeg tok også og gikk over områdene rundt eksosrørene, grillene og tuppen på kanonen med svart pigment for å simulere sot. Så blandet jeg litt forskjellige pigmenter med gips, MIG acrylic resin, litt finkornet sand og en liten dæsj vann. Denne miksen påførte jeg på beltene og hjulene, samt de delene av tanken som også hadde blitt utsatt for gjørme. Etter dette tørket blandet jeg inn litt lysere pigmenter i miksen, tynnet det ut med mer vann, og påførte dette over forrige lag med gjørme, litt tilfeldig her og der for å få litt variasjon i fargen på gjørmen. Tanken er nå ferdig, og her er det bilder av den fullførte tanken: Det har vært en veldig lærerik prossess, og nå gleder jeg meg til å bygge et skikkelig diorama i 1/35-skala. Håper på å få de første delene til det i løpet av neste uke. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Wow det er den beste weathering prossesen jeg har sett, ektremt godt laget, helt natur tro Viss du vil male mennesker har denne siden div figurer fra samme tidsperioder. Samt byster. Her er 1:35 WW2 soldater, for det meste Tyske, men også noen alierte http://www.pegasomodels.com/products_en.as...1%3A35+resin%29 Siden har figurer fra 50mm til 200mm Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Takk! Det var mye spennende på den linken din. Vil tro jeg får god bruk for den i fremtiden. Jeg har malt en del 28mm-figurer før, siden jeg driver med warhammer (To eksempler på figurer jeg har malt finner du her og her), men 1:35 blir morsomt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja siden har noen sykt fine figurer, brukte 2000kr på siden forige uke, Har drit lyst på denne bysten 200mm, men på så store saker må man ha airbrush for at det skal se bra ut og det har jeg ikke råd til å gå til inkjøp av nå, tviler også på at jeg er god nok til at det er noe vits å kjøpe den Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har kanskje blitt sagt før men kan noen fortelle meg om en hobby butikk i Bergen, som selger utstyr (kniver, pinsett o.l.) og f.eks diverse byggesett av plastikk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Så morsomt at denne tråden lever:) Artig med arbeidslogger og andre bidrag! Mytola: Fy flate, den tanksen ble meget bra!! Jeg fikk lyst til å prøve en militærmodell igjen sjøl, når jeg ser hva man kan få til av realistisk finish! meget godt arbeid! Gunfreak: la til linken til den figursiden i førstepost! artig med byggesett/figurer av alle typer! legg ut bilder av de du jobber med/gjør ferdig! Jeg har nå vært en uke hos svigers på ferie, og jeg klarte ikke annet enn å ta med meg kassen min med hobbyutstyr, så nå har jeg jobbet en del med min 1:24 ferrari daytona! dette settet har stilt meg overfor en del utfordringer allerede. Karosseriet er i 3 deler, og ikke før i går fikk jeg tilpasset, spaklet og pusset bakpanelet! Jeg har også støtt på en del andre problemer med tilpasningen av deler. Jeg har prøvd å bruke wash for første gang også! kun på motoren og girkassen så langt. Her følger Noen bilder av det jeg har gjort så langt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Her er første figuren klar, sorry for dårlige bilder, kamra suger. Må også beklage figuren, jeg er en middelmådig maler. Jeg glemte å ta bilde av figuren naken, men her er den dekket med helt basic farge. Jeg spraymaler først hele figuren med grunnings farge. Eneste delen jeg hadde begynt å jobbe skikkelig med var bagen, først let sand gul, litt hvit på kanter og topper og dypere gul i folene for å gi hele saken dybde, den hvite fargen var nok litt for hvit og burde hatt hen som er litt gulere. Basen, her ser man grunnings sprayen Her er den ferdige figuren, basen har 3 nyanser av brun, en middels grå brun som dekker det meste, så en mørkere brun i fordypingene og en lysere på toppene, kommer ikke tydlig frem på bilde, men ser brukbart ut i virkligheten Dette er helt klart det dårligste på figuren, broderingene ser ikke bra ut. Her ser man tydlige skygge leggingen, den mørke rød fargen er for mørk og konstrasten ble litt vel kraftig Her ser man samme dype rød farge, den funker bedre her i de tydlige foldene. Siste bilde, det jeg er dårligst på er ansik, øynene ser ikke bra ut, aniskte og huden har to forskjellige hudfarger, samt ink wash. Revoveren ble først malt i metal farge, så en svart wash før jeg highlightet toppen med metal igjen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ok, fikk laget en i dag også, brukt hele dagen på den, sto opp kl. 9 og limte den sammen. Figren er metal så jeg håper det går greit å poste den selv om tråden er om plast Ikke akurrat voldsomt vansklig å sette sammen, hode, hat og armer. samt bank kassa som var i 4 deler, hagle bak disken, disken, gulvet og en bag med penger og gull. Størrelsen er 54mm eller ca. 1:35 Limt, grunnet og deket til de største delene med maling. Nå er hele deket med maling og detaljene skal fylles inn, samt skyggelegging og fremheving Nærbilde av buksene med skyggelegging, har også dynket støvlene og revolver belte i brown ink, selv syns jeg det virklig får det ti å se ut som lær. Ferdige figuren bak, igjen ser man skyggeleggingen både på buksa og jakka Fremsiden av skyggelegginga, jakka, skjorta, buksa og trøklet Figuren med bank disken, bakfra, der ser man hagla bak der. Fremsiden av den ferdige. Her ser man nærbilde av buksa, jakka, belte og støvlene, på bilde ser man at jeg prøvde å få buksa til å vrike slitt, jeg brukte mye tid på det, prøvde mange nøyanser av blåfarger for å finne en passende lys farge måtte til slutt blande litt farger og tør børste over, kunne blitt bedre men er fornøyd. Alt i alt er jeg fornøyd, jeg greide de tingene jeg prøvde på med untak av øynene som ser helt rare ut. bank disken ble også litt kjedelig jeg fant ingen gode farger for å fremheve og skygge legge den. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Såg meget bra ut Gunfreak , har selv begynt med plastbyggesett og er utrolig gøyt. Er ikke så veldig god å male enda men det kommer vel seg med tiden. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jepp, det så slettes ikke verst ut, Gunfreak. Et tips for å få enda bedre kontroll på de minste detaljene er å bruke små og gode pensler. Nå vet ikke jeg hva du bruker, men selv går jeg ned til 10/0 på de aller minste detaljene på warhammer-figurene mine. I dag fikk jeg gresstuster og blomster i 1/35-1/48-skala som jeg skal bruke på dioramaprosjektet mitt, og jeg fikk en 1/48 Tamiya Sherman Firefly som jeg skal bygge engang etter dioramaet er ferdig. Hvis det er noen andre som er interessert i å sjekke ut de gresstustene og blomstene jeg bestilte så finner dere de her. Scroll ned til "Fredericus Rex" og så er de der. Butikken kan trygt anbefales, kjempekjapp shipping og veldig rimelig porto. De har en god del nydelige miniatyrer også. Blomstene og gresstustene er noe av det aller beste jeg har sett til skalamodellering noensinne! Endret 12. juni 2009 av Mytola Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Har funnet de fleste fargene, men er det enamel jeg skal ha eller acryllic/akryl ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Er vel en smaks sak, selv bruker jeg acrillic/vannmaling, behøver ikke white sprit gjør alt mye enklere. Det er også lettere å drive å blande maling og det tørker fortere Men enamel dekker bedre flyter bedre osv. Ingen av dem er perfekte det handler mer om hva du foretrekker, din male stil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ah. Men er det mer glans i akryl kanskje? Og at enamel er mer matt? Litt usikker på hva jeg skal velge Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Foretrekker akryl selv. Mye enklere å jobbe med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hmm, ok. Kanskje jeg skal gå for akryl da? Aldri brukt annet enn det selv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Du får masse matte farger i akryl. De enste akryl fargene som har glans er de metaliske, gull, kopper, sløv osv. Jeg har godt gjennom MANGE merker med farger, jeg begynnte med noen dårlige saker jeg kjøpte på panduro. Den var ikke noe bra tørket ut fort ble fort klumpete. Nå bruker jeg div meker, en del GW maling, en del vallejo og noe som heter coat d'arms GW malingen kommer i veldig fine bokser som er lette å bruke, vajello dekker utrolig bra og har veldig fine farger, men er ikke så holdbare så malingen slites bort fort, så man må lakke det veldig fort etter man er ferdig med å male ellers forsvinner den. Coat d'arms en veldig fin maling og skal nå kjøpe det fulle settet med alle 140 malingene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ok. De kunne visst ikke føre inn den serien (Chrysler Engine Blue&Red) til Norge på grunn av at de manglet sertifikat eller noe sånt. Får vente å se, men hadde vært artig å få begynt på bilen nå. Er jo sommerferie snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå