Gå til innhold

Tråden for oss som driver med Plastbyggesett

Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Hehe, kan være artig å teste litt nye teknikker, har sett det er endel guider og tutorials for masse forskjellig på endel av de linkene du har i førstepost.

Nei, heter nok ikke ulf, hehe, langt der ifra.

Men er enig med deg der å ikke starte med de helt vanlige flytypene, har jo bygd spitfire, Messerschmitt Bf 109, Boeing B-17, Focke-Wulf Fw 190 og alle de "vanlige" flyene fra ww2 som bygges.

Så vil prøve meg på noe jeg ikke har bygd før, så lancasteren er litt fristende, da jeg ikke har bygd denne før men alltid hatt lyst.

Andre spennende fly som jeg kunne tenkt meg er Kawanishi H8K2, Consolidated B-24 Liberator og Handley Page Halifax, som du kanskje skjønner så er lysten på et bombefly tilstede.

Jeg liker også å lese og lære litt om det flyet/bilen jeg bygger så er litt intressant å bygge noe som ikke er helt vanlig også.

Ang skala har jeg ikke tenkt så mye på, en Lancaster i 1:32 høres ikke feil ut det altså men vil, som du, prøve å ha det meste i samme skala hvis dette fenger, når jeg får startet med dette.

Men får nesten se hva som er tilgjengelig og se hvor lett det er å få tak i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

Ja ikke sant!:) Det er ikke bare selve byggingen som er tiltalende, men også det å lese seg opp og lære seg mye om det man holder på å bygge! Jeg har til enhver tid en eller annen bok om 2. verdenskrig liggende på sengekanten, som oftest om luftkrigen, og tekniske detaljer og historie om flytypene har alltid vært meget interessant for meg! Like viktig har spesielle og klassiske biltyper vært for meg. Og det er ikke bare i bok og byggesettform! dokumentarer, type discovery og history channel , top gear, er blant mine favorittprogrammer.

På spillfronten går det mest i simulatorer og realistiske spill, type IL-2 sturmovik, flight simulator, combat flight sim, rfactor (historic GT mod) og GT legends(bilspill med G25 ratt, selvfølgelig).

Dama rister ofte på hodet og kaller meg en skikkelig nerd når jeg tar på meg brillene og studerer tegninger, bilder og tekniske beskrivelser, men det tar jeg faktisk som et kompliment! :) Elsker å lære!

Hvis du bestemmer deg for lancasteren, så er det jo nesten et must å gå videre med f.eks Heinkel He111, FW condor, B24 Liberator, H8K og ikke minst halifaxen i samme skala:D artig å ha en samling med modeller i samme skala og "kategori"! Det blir nok noen flybygg på meg etterhvert også! Det største problemet er faktisk plass! vi bor for tiden i en leid 50 kvadrat stor leilighet, så det er begrenset med utstillings/lagringsplass!

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

pokker..i dag er det bare problemer.. klarte å få et hakk i lakken da jeg skulle ta av maskeringen på karosseriet, så jeg har pusset ned og lagt på et nytt strøk lakk. fant et par andre ujevnheter jeg pusset ned i samme slengen..

så klarte jeg å ha på for my lakk på dashboardet, slik at speedometer"området" ble fylt igjen. måtte rense i whitespirit og pusse..det ble ikke helt rent, så jeg er spent hvordan resultatet blir.

det mest slitsomme problemet er at jeg ikke får klemt på hjulene!! modellen er så liten og skjør, så jeg tør liksom ikke ta i for mye..

Noen som har tips for hvordan man kan få på hjulene uten å bruke for mye makt? antar at de skal kunne gå rundt, så man ikke skal lime? eller har jeg misforstått tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

ehm..tror nok jeg har forhastet meg litt og ikke tenkt før jeg handlet..jeg har limt fast den delen hjulet skal limes fast i..altså jeg tror meningen er at den delen med hullet hjulet skal limes til skal rotere inne i "navet"..jeg trodde at hjulet skulle rotere ved at jeg ikke brukte lim når jeg skulle feste selve hjulet.. :blush: jaja, da får det bli statiske hjul på minien..man lærer litt hele tiden går jeg utifra..

legger ved bilder av instruksjonene, så kan den som gidder se om jeg har gjort feil.jeg har da limt fast del b 37.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
post-108144-1238183479_thumb.jpg[/poiler]

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
post-108144-1238183565_thumb.jpg[/poiler]
Lenke til kommentar

Ja, det er greit å se ann plassen litt også, bodde selv på 50kvm før og ser den med at det kan bli litt trangt. Nå har jeg 90kvm, så har et kontor viet "hobbyformål" hvor jeg kan boltre meg litt mer.

Har ikke helt bestemt meg for Lancasteren men et bombefly blir det, må egentlig bare komme meg i butikken og se hva som er av fly, ellers må jeg på nett, forsåvidt ikke noe problem da jeg har litt tid på meg.

Men ja, er litt artig å ha fly i samme kategori og skala, blir litt helhet over det hele på en måte. Jeg får surfe litt mer og se hva som er å få tak i, virker som at det meste kan fåes tak i men bare man leter litt.

Surt den lille "tabben" din der med hjulet men bilen skal vel stå i ro for det meste eller? Selv om det er et lite nederlag, så er det vel slik at folk ikke skal bort på modellene, det hadde dem ikke fått lov til hos meg hvertfall. Så det hadde jeg tatt med ro, er vel verre det dashbord uhellet ditt(hehe)

Eneste jeg kan si er at man lærer så lenge man lever, nå er jeg ganske pirkete men når det kommer til å vise den fram for andre så tror jeg det er helheten som teller mest. Du legger bedre merke til feilene enn andre fordi du vet dem er der:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Ja det er sant. Det er ikke det at bilen skal rulles frem og tilbake, men jeg hater å gjøre feil åkkesom:p irriterte meg over at jeg satte på feil dempere også, menmen. får lese bruksanvisningen nøyere neste gang!

Når det gjelder dashbordet så fikk jeg renset vekk det meste av malingen, så jeg skal la det som er igjen tørke til i morgen så skal jeg grunne hele greia på nytt, pusse litt , og ha på flere TYNNE lag lakk, i stedet for ett tykt som var feilen jeg gjorde i dag.

Fikk ikke gjort stort i dag, men i morgen skal jeg stå opp i skikkelig tid og ta igjen det tapte:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Økt 4 og 5 på minien!

Nå begynner ting virkelig å ta form! Det siste strøket british green er lagt på karosseriet, og vinduslister og skjermbuer er detaljemalt. i tillegg er innsiden av karosseriet malt i hvite detaljer der tegningene krever dette. (tak og dører)

Dørpanelene, setefestene, interiøret og resten av motordelene er ferdigmalt, og det meste montert. dashboardet ble da ikke så ille likevel, sjøl om jeg slet no veldig med den ene dekalen. Det var litt for mye gjennomsiktig materiale tilovers rundt selve dekalen, så passformen på speedometeret ble ikke topp. Jeg har ikke redskap som er smått nok, og jeg er heller ikke stødig nok til å klare å trimme det ned.

Helgens største tabber/feil er: Rattet ble litt skjevt, pga jeg limte rattet til rattstammen før jeg prøvemonterte rattstammen etter at dashboardet var kommet på plass.

Jeg skalv litt på hånden da jeg malte hjulbuene/listene, så det havnet litt metallic sølv utenfor..Forsøkte å rette det opp med karosserilakk (sprayet en del på nært hold på en glatt isoporbit og dyppet penselen i lakken. Det ble dog ikke helt bra.

Jeg er tross alt ganske fornøyd med mini'en så langt. Det er jo den første modellen jeg har laget på ganske mange år. Regner med at en del av feilene jeg har har gjort på den, ikke blir gjort på neste prosjekt:)

Bilder fra helgens økter: (jeg er ingen fotograf, så bildene er nok en gang litt uklare)

post-108144-1238349771_thumb.jpg

post-108144-1238349787_thumb.jpg

post-108144-1238349839_thumb.jpg

post-108144-1238349873_thumb.jpg

post-108144-1238349899_thumb.jpg

Det hadde vært moro om flere hadde bidratt med bilder og arbeidslogger i denne tråden :) Banjo Ulf, ser frem til en arbeidslogg på det prosjektet du bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

seriøst..er det mulig...først glipper jeg det ene vinduet i det jeg skal lime det på, slik at det får en grønn flekk midt på (limet løser visst opp den grønnelakken). så hiver jeg det i en skål med white spirit for å fjerne lakken . tenker meg ikke om, og glemmer at det bør man IKKE gjøre med klare "glass"deler...det var noe jeg lærte da jeg var 10-11 år. resultatet er en helt matt grå vindusrute..

så prøver jeg å gjøre det beste ut av det å spruter litt brillepussemiddel på vinduet for å prøve å få frem bittelitt av glansen...det ender jo selvfølgelig med at jeg knekker heile greia..MIDT på sidevinduet bak. skal jeg drite i å sette i vinduer på venstre side, eller skal jeg sette i det todelte, stygge vinduet? hva synes dere? Hvis noen leser denne tråden lenger da...

æsj, nå ble jeg litt sur :ermm:

Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg med å finne ett krigs ship? :p

Falt veldig for dette. http://www.revell.de/en/products/model_kit...=05040&sp=1

Bygget ett par modeller for en del år siden, men aldri brukt penger på kvalitet's modell.

Men kan dere anbefale meg noe lignende for en som ikke er så erfaren med modellbygging?

Helst lignende båt, kanskje en plass som selger den eller andre modeller billig?

Egentlig åpen for alle forslag, da jeg er redd at jeg gaper over for mye og rett og slett ender opp med ett bygesett som blir for stort og komplisert for meg. Da vil jeg nok fort gå lei. :p

Trenger en annen hobby, åpen for å prøve modell bygging igjen.

Lenke til kommentar

Akkurat det settet ble testet i siste Fine Scale Modeler.

De likte settet, men sa det var komplekst og utfordrende bygging. Byggeren brukt 100 timer på å bygge det.

har man ikke noe erfaring med skip, kan det kanskje være greit å finne noen billigere å trene på først.

Jeg kjøpte en Fletcher destroyer fra Tamiya i 1/350 fra eBay for 100-150,- (IIRC). har ikke bygd en enda, men planen var å "trene" litt på den før jeg går på evt 1/350 slagskip

Lenke til kommentar
seriøst..er det mulig...først glipper jeg det ene vinduet i det jeg skal lime det på, slik at det får en grønn flekk midt på (limet løser visst opp den grønnelakken). så hiver jeg det i en skål med white spirit for å fjerne lakken . tenker meg ikke om, og glemmer at det bør man IKKE gjøre med klare "glass"deler...det var noe jeg lærte da jeg var 10-11 år. resultatet er en helt matt grå vindusrute..

så prøver jeg å gjøre det beste ut av det å spruter litt brillepussemiddel på vinduet for å prøve å få frem bittelitt av glansen...det ender jo selvfølgelig med at jeg knekker heile greia..MIDT på sidevinduet bak. skal jeg drite i å sette i vinduer på venstre side, eller skal jeg sette i det todelte, stygge vinduet? hva synes dere? Hvis noen leser denne tråden lenger da...

æsj, nå ble jeg litt sur :ermm:

Hehe, shit happens, må regne med litt svinn. Hmm har ikke noen gode forslag til hva du kan gjøre der gett, sote rutene bak, eller ikke... haha.

Har vært litt stille fra meg, utvasking osv av leilighet har tatt sin tid, nå er det bare å få ryddet på plass så kan jeg begynne å tenke på litt bygging.

Hvis jeg finner lancasteren så går jeg for den, så over påske er det bare å finne noen butikker i Oslo som kan hjelpe meg med litt ting og tang mtp maling, utstyr osv.

Til deg WaterMarked ville jeg kanskje satset på noe i litt større skala, er kanskje vanskelig å finne båter i noe større skalaer men bare et lite tips:)

Som Cardinal sier, kan det ta veldig lang tid og da mister man fort motivasjonen på det første bygget og da ender det med at man legger det der hvor støvet samles. Sats på noe enkelt i første omgang, så ser det hvordan du liker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+212343

hei igjen! da var påskeferien over, noe som føles både kjipt og litt godt!

Jeg rakk ikke å bli ferdig med minien før jeg dro på ferie, men jeg rakk hvertfall å fikse fadesen med vinduet. Jeg fulgte et tips jeg fikk på briansmodelcars.com, og skaffet meg en liten pappeske med "plastvindu" i. Av denne plasten skar jeg ut en kopi av vinduet på minien, og limte det på plass. Det ble selvsagt ikke perfekt, men det duger! nå gjenstår det bare å montere panseret og å sette sammen karosseriet og chassiset. i tillegg må jeg montere detaljer som dørhåndtak, lykter osv. Det skal jeg gjøre unna når jeg har fått kommet i orden i heimen igjen.

Jeg har allerede sett meg ut det som skal bli neste prosjekt! jeg klør i fingrene etter å komme i gang igjen.

Neste prosjekt: http://www.modelhobbies.co.uk/shop/hasegaw...11-p-13295.html

Håper alle har hatt en fortreffelig påske!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Siste økt med mini'en, og da var den ferdig! Den ble ikke så bra som jeg hadde håpet, men helt ok. Jeg har totalt sett gjort en del feil og tabber, noe som har ødelagt en del.

I dag har jeg montert lykter, støtfangere, skilt, osv. Til slutt forsøkte jeg å pusse vekk alt av fingermerker og fettflekker etter mine pølsete fingre, men bilen er så liten at jeg kom ikke skikkelig til. Det som til syvende og sist irriterer meg mest;

- Jeg måtte lage en egen siderute på venstresiden, pga jeg knakk den originale

- Taket ble dårlig. Neste gang er det spraylakk på alle store flater!!

- Limet jeg bruker blir hvitt når det tørker, med det resultat at blanke plastdeler, f.eks lykter, ikke blir blanke når det tørker (hence miniens venstre frontlykt)

- Karosseriet passet ikke 100% på chassiset. Jeg klarte ikke å finne ut hva grunnen var (redd for å knekke løs deler). Resultatet er at bilen er en anelse skjev.

- Generell unøyaktighet fra min side, med ujevne overganger mellom farger (maskeringsunøyaktighet), limsøl, malingssøl osv. Kantlistene i sølv rundt hjulbuene og kanalene begynte veldig bra, men så tenkte jeg selvfølgelig "Dette går da strykende, dette kan jeg gjøre fortere". Aldri mer.

Bilder av bilen, slik den ble.

post-108144-1239714573_thumb.jpg

post-108144-1239714607_thumb.jpg

post-108144-1239714631_thumb.jpg

post-108144-1239714642_thumb.jpg

post-108144-1239714653_thumb.jpg

post-108144-1239714667_thumb.jpg

Banjo Ulf, jeg så forresten en 1/48 lancaster på trønderfrim i dag. Fikk nesten lyst på den, men det blir nok noen biler til først. Jeg kjøpte en ny 1/24 bil : Denne:

Volkswagen type 2 delivery

Min Morfar hadde en slik en stående på gården da jeg var liten, så jeg falt for denne modellen. Den skal selvfølgelig lakkeres brun, slik som morfars:)

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Da har jeg startet på prosjekt varevogn!

Dette settet antar jeg at kommer til å by på en del trøbbel. For det første krever delene masse pussing før de kan monteres. både sånn "flash" eller hva det kalles, og massevis av tapper og hull fra støpingen. understellet var helt grusomt, og jeg fikk ikke fjernet alle "tappene" fordi jeg ikke har verktøy for å komme til på de krunglete stedene. Jeg fikk dog fjernet 4-5 stykker.

Karosseriet hadde også noen skader/feil, særlig i fronten. det var faktisk et ganske stygt hakk, samt et par ujevnheter. Fronten ble derfor pusset, sparklet og pusset på nytt, før første strøket med grunning ble påført. Etter det første strøket måtte jeg pusse litt mer, og grunne et strøk til. Enda mer pussing og grunning venter i morra.

Alle delene jeg har malt/lakket i dag har krevd mer forarbeid enn alle delene på det forrige prosjektet. Poenget med denne hobbyen er jo selve arbeidet, så det gjør jo egentlig ingenting, men det er litt irriterende med så masse unøyaktigheter.

Denne modellen har store flater, så jeg er spent på hvordan jeg klarer å få til lakken! Jeg har også kjøpt klarlakk, noe som skal bli spennende å prøve til slutt!

Bilder for de interesserte:

post-108144-1239837042_thumb.jpg

post-108144-1239837051_thumb.jpg

post-108144-1239837063_thumb.jpg

post-108144-1239837073_thumb.jpg

post-108144-1239837084_thumb.jpg

post-108144-1239837099_thumb.jpg

post-108144-1239837118_thumb.jpg

post-108144-1239837127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Da har jeg hatt et par tre økter med Vw'n, og det går da fremover, selv om det går sakte med settet, som i utgangspunktet skulle være enkelt og greit. Det dukker til stadighet opp små problemer. For det første har jeg lakket og pusset 3-4 ganger på karosseriet. Jeg klarte å få støv i lakken et par ganger, jeg måtte derfor vente til det tørket, og lakke på ny. Jeg fikk omsider lagt de første to strøkene med klarlakk, men da jeg la det andre, fikk jeg noe rusk i lakken på taket. Taket ble derfor nok en gang pusset, og lakket enda en gang med brunt.

Av andre problemer kan det nevnes at jeg oppdaget at hjulopphenget bak var skjevt, en god stund etter at jeg hadde limt det på. Jeg måtte derfor bryte det opp igjen, pusse, "spikke" litt, male og lime det på på nytt. Denne gangen la jeg press på det mens det tørket, og nå er det i vater, endelig.

Dashboardet er ferdig, noe som også tok litt tid. dekalene hadde alt for mye tomme, blanke områder rundt selve dekalen, så de måtte justeres med kniv. Det var også vrient å få de på plass siden de var så små.

Det som irriterte meg mest var alle skavankene i plasten, særlig på chassiset. Det var tjukt av ganske stygge, runde tapper over hele undersiden. Jeg fikk pusset ned de i hjulbuene med sandpapir, samt skrapt av et par med hobbykniv, men jeg måtte kjøpe meg en spesialkniv for å få fjernet de to verste. De satt i noen små, trange "rom" der hjulopphenget foran skulle festes. Det sitter fremdeles igjen noen av disse tappene, noe som synes på bildene, men jeg har ikke orket å gjøre noe med dem enda.

Det jeg funderte kanskje lengst på, var hvordan jeg skulle gjøre det med hjulkapslene. Jeg ville lage dem slik som "de rimeligere" utgavene av folkevognbussen hadde dem, altså uten krom. De skulle være grå, men VW logoen i midten skulle være hvit. Etter mye om og men fikk jeg detaljemalt disse, og resultatet ble jeg ganske så fornøyd med.

Nå gjenstår to strøk med klarlakk på karosseriet, montering av dash, hjul og detaljer på karosseriet.

Det har blitt dårlig med bilder av Vw'n, men her er de jeg har tatt så langt siden sist

post-108144-1240265794_thumb.jpg

post-108144-1240265804_thumb.jpg

post-108144-1240265814_thumb.jpg

post-108144-1240265824_thumb.jpg

post-108144-1240265836_thumb.jpg

post-108144-1240265869_thumb.jpg

post-108144-1240265878_thumb.jpg

post-108144-1240265887_thumb.jpg

Er det ingen andre som vil delta i tråden med sine erfaringer eller arbeidslogger da? Det hadde vært moro!

Lenke til kommentar

Morsomt å lese arbeidsloggene dine, keep 'em coming.

Har ikke drevet med modelbygging på ca 15 år selv, men jeg var så heldig å finne to stk uåpnede Star Trek figurbyggesett i scala 1:6 av Captain Kirk og Spock. Utifra eskene å dømme er nok disse ganske gamle, og for en sci-fi fan som meg må dette regnes som et "funn".

Selv om jeg tidligere bygde mye tanks, fly og oppsett med soldater, kan jeg ikke si det er noe spesielt interessefelt så jeg kommer nok stort sett til å satse på sci-fi byggesett og muligens litt andre "spesielle" ting om jeg finner det noe sted.

Skal poste logg så fort jeg kommer igang.

Noen av dere som har noen formening om hvordan å male hud realistisk på 1:6 modellene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Morsomt å lese arbeidsloggene dine, keep 'em coming.

Har ikke drevet med modelbygging på ca 15 år selv, men jeg var så heldig å finne to stk uåpnede Star Trek figurbyggesett i scala 1:6 av Captain Kirk og Spock. Utifra eskene å dømme er nok disse ganske gamle, og for en sci-fi fan som meg må dette regnes som et "funn".

Selv om jeg tidligere bygde mye tanks, fly og oppsett med soldater, kan jeg ikke si det er noe spesielt interessefelt så jeg kommer nok stort sett til å satse på sci-fi byggesett og muligens litt andre "spesielle" ting om jeg finner det noe sted.

Skal poste logg så fort jeg kommer igang.

Noen av dere som har noen formening om hvordan å male hud realistisk på 1:6 modellene?

Der ja! :) moro med flere arbeidslogger her, så det ser jeg fram til! Det var 13-14 år siden forrige modell for meg også før jeg startet med minien. I dag har jeg kjøpt en 1/24 Revell ferarri 365 GTB4 Daytona, så den ligger klar til jeg er ferdig med folkevognbussen!

Når det gjelder Sci-fi og figurmodeller har hvertfall ikke jeg noen erfaring. Det finnes sikkert andre på forumet som har drevet med dette, og denne tråden er laget for alle typer byggesett, så det er bare å hive seg på med tips også til den typen modeller! Gamle utgåtte sett er forresten meget spennende synes jeg! Da blir jeg ekstra motivert til å gjøre det skikkelig!

Dama kjøpte seg forøvrig et sett i dag!! hun vil gi hobbyen som jeg bruker så mye tid på, en sjanse. Og det er moro synes jeg:) Hun kjøpte en revell monogram 1/25 Chevy El camino fra 1998, så jeg har vel mine tvil om at det settet produseres lengre også.

Når det gjelder malingen av figurene dine: Hva slags utstyr/maling har du?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har selv drevet med warhammer og slikt i noen år, og har lyst til å prøve meg på en litt mer realistisk skalamodell. Tenkte jeg skulle prøve meg på en Tamiya T34/76 i 1/48-skala, siden dette er en tank jeg synes virker spennede.

Tenker jeg skal bestille i løpet av noen få dager, og så skal jeg holde dere oppdaterte i byggefasen. Tror det blir en spennende utfordring, og en fin forandring fra sci-fi-figurer. :p

Edit: da har jeg bestilt den, tenker jeg har den i løpet av en uke eller to. :)

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Jeg har selv drevet med warhammer og slikt i noen år, og har lyst til å prøve meg på en litt mer realistisk skalamodell. Tenkte jeg skulle prøve meg på en Tamiya T34/76 i 1/48-skala, siden dette er en tank jeg synes virker spennede.

Tenker jeg skal bestille i løpet av noen få dager, og så skal jeg holde dere oppdaterte i byggefasen. Tror det blir en spennende utfordring, og en fin forandring fra sci-fi-figurer. :p

Edit: da har jeg bestilt den, tenker jeg har den i løpet av en uke eller to. :)

tøft! Jeg har aldri bygd en skikkelig tank modell, noe jeg tenker å gjøre noe med i fremtiden! Det har vært stille fra min side en stund her, men tenker å oppdatere med bilder og diverse kanskje allerede i morgen den dag. Har vært slått ut med influensa!

Mytola, hva tenker du å bruke til malingen av tanken? pensel, airbrush, osv? Har sett masse enormt flotte airbrushede tanks rundt om på nettet! En dag skal jeg kjøpe meg en liten kompressor og sprøyte. Frem til da får det duge med pensel og tamiya lakk på boks på bilene!

Lenke til kommentar

Tenkte å bruke airbrush til selve grunnfargen (Vallejo model air Russian Green), og så blir det vel pensler til resten av slitasjearbeidet og slikt. Jeg har ikke noen god airbrush, men det fungerer fint til å spraye grunnfarge på modeller.

Kjøpte et dreiet metall-løp til T34'en på eBay i går, så slipper jeg stygge støpekanter og sånt på kanonen. Photo-etch og sånt dropper jeg, da det på T34'en stort sett bare er griller og motor-cover og slikt som lar deg se ned i interiør/motorrom. Noe interiør orker jeg ikke male uansett, jeg har mer enn nok å bryne meg på med eksteriøret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...