Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korte gutter, vanskeligere mtp. forhold?

Gjest Lav

Anbefalte innlegg

Sagt det tidligere i en tråd her, min far er ca. 15-20cm lavere enn muttern, og de har vært sammen siden ungdomsskolen. Også kan dere også ta en titt på Tom Cruise^^ selv har jeg litt problemer med å være sammen med en jente som er mer enn 5cm høyere enn meg. Får ikke helt sammen feelingen når man kysser/klemmer osv. :p (jeg er 168, fattern er rundt 159, og idealist som faren til SasaB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mange fine trøstende ord oppi her, men ta dere ut i virkeligheten. Hvor mange par ser du der han er lavere enn henne? Se spesielt etter par med barn. Er mer sjeldent enn pandaer i Australia. Du kan være heldig å få ei som er høyere enn deg for en stund, men når det blir snakk om å etablere familie så er det bare til å glemme det. Er du på jakt etter et varig forhold er det ren idioti å legge seg etter jenter som er høyere enn seg selv. Bruk heller tiden på lave jenter.

brutal_mann, jeg både elsker og hater deg :mad::love:

For den vanlige mannen i gata vil høyde (eller whatever annet) bli et problem bare på grunn av ham selv fordi det holder ham tilbake, men det er nok uansett ikke drømmekvinnen om hun dumper ham pga. høyde. Kan du forklare meg hvorfor Sean Stephenson fikser jenter brutal_mann? :innocent:

Snitthøyde på kvinner: 167.2 cm (Kilde)

Dette betyr at litt over 50 % av norges befolkning består av kvinner som er lavere enn ham.

Det er gjort mye forskning på dette, det har seg i praksis slik at kvinner sjelden blir sammen med menn som er lavere enn de, langt sjeldnere enn tilfeldigheter tilsier. Derfor har det noe å si. Når det er sagt så er det jo samtidig utallige enkelteksempler der mannen er lavere. Det er lite heniktsmessig å la slik statistikk være det eneste som stopper en når man kommer ned på individnivå.

AtW

Lenke til kommentar
mange fine trøstende ord oppi her, men ta dere ut i virkeligheten. Hvor mange par ser du der han er lavere enn henne? Se spesielt etter par med barn. Er mer sjeldent enn pandaer i Australia. Du kan være heldig å få ei som er høyere enn deg for en stund, men når det blir snakk om å etablere familie så er det bare til å glemme det. Er du på jakt etter et varig forhold er det ren idioti å legge seg etter jenter som er høyere enn seg selv. Bruk heller tiden på lave jenter.

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Ingenting som står i veien for å etablere seg med en som er høyere enn seg selv.

Lenke til kommentar
For den vanlige mannen i gata vil høyde (eller whatever annet) bli et problem bare på grunn av ham selv fordi det holder ham tilbake, men det er nok uansett ikke drømmekvinnen om hun dumper ham pga. høyde. Kan du forklare meg hvorfor Sean Stephenson fikser jenter brutal_mann? :innocent:

Av samme grunner som Stephen Hawkings. Det ser bra ut sosialt sett, og det ser bra ut på CV'en i ettertid. Dama får kombinert sosial status, penger OG Mor Theresa imaget i ett og samme "Kinderegg". Så om du er en lav mann så må du ha en sosial status med medhørende defekt som gjør deg såpass spesiell at du er positivt synlig i verden.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du klager over, jeg er ca 163-164. Snart er jeg atten år og, jeg vet at jeg med mye flaks kan bli 170 cm (litt treig i puberteten)... men ender nok på høyde med Messi (166).

Uansett, hvis jeg ikke hadde akseptert høyden min - hvem hadde da akseptert meg? For at andre skal like deg, må du like deg selv. Sånn er det i de fleste tilfeller...

Jeg hater å si det, men brutal_mann har et godt poeng denne gangen. Hvis du vil ha noe ekte, så kan det lønne seg å gå etter en som er lavere... hvis du er den typen som hele tiden må bli akseptert av andre. Tanten og onkelen min har vært gift i 20 år, og han er 20cm lavere enn henne. Personlig foretrekker jeg lavere jenter, selv om det genetisk sett ikke er det beste for de framtidige barna mine...

------------------------

Er det ekte kjærlighet er det få ting som kan stoppe det, og tro meg... jeg kan nesten motsi alt brutal mann vil si om penger og kjærlighet, nød og kjærlighet osv. Fordi jeg har sett det hos foreldrene mine, de holder fremdeles sammen etter en krig der pappa mistet en arm og et bein. Etter at de tapte alt de hadde opparbeidet i flerfoldige år, og ekstrem fattigdom over en lengre periode. Og faren min er en idealist, som skal gjøre alt her i livet på en bestemt måte. Det er noe av det mest irriterende man kan møte på... Så tro meg, det finnes noe der ute som strekker seg lenger enn alt vi kjenner til :)

Av denne grunn vil en kunne finne par der høydeforskjellen er ekstrem. To ekstreme blandinger vil ofte gi sunnre genteisk arv.

Historien din om foreldrene dine er den type hisotrie som virkelig varmer. :)

Dessverre er disse historien ekstremt sjeldne...

Lenke til kommentar

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Ingenting som står i veien for å etablere seg med en som er høyere enn seg selv.

På individnivå så har du til dels rett. Problemet er at du skal bekjempe iboende biologi. Vi mennesker er ikke så frie i våre handlinger som vi liker å tro. Derfor er det bortkastet tid å prøve å bekjempe biologien. Det er smartere å gå rundt biologien. Mao, gå bevisst etter jenter som er lavvere enn en selv. Det er det eneste vi mennesker kan hevde er vår fordel i forhold til dyrene.

Lenke til kommentar

Høyde har selvfølgelig noe å si, noe annet er løgn. Men det er mange lave jenter, så det burde overhodet ikke være noe problem for deg :) Du trenger ikke prøve deg på jenter som er 1.80 m høye, men du kan trygt gå for jenter som er 1.73 eller lavere, men jeg tror jeg ville prøvd med jenter som var lavere enn deg selv.

Du må ikke ha dårlig selvbilde pga høyden, for det er ikke noe større problem enn det du gjør det til selv.

Lenke til kommentar
Jeg syns han skal prøve seg på jenter som er 180 jeg. Når han da får god respons, så kanskje han kommer over opphengingen i høyden sin.

"Når" og "så kanskje" skal bytte plass... Blir mer virkelighetsnært da. Forøvrig vil han slite _mye_ med å holde på kvinnen når ting blir virkelig seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg syns han skal prøve seg på jenter som er 180 jeg. Når han da får god respons, så kanskje han kommer over opphengingen i høyden sin.

Ja, hvis han får god respons så, hvis ikke så blir vel "problemet" hans bare verre. Ser ikke helt poenget med å gjøre det når det fins så mange lave jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...