tullvaas Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg og samboeren min bor i femte etasje i en boligblokk. Boligblokken ligger attmed ett annet, like høyt bygg (seks etg.), så det dannes en smal "gang" mellom byggene. I dette andre bygget er det kontorer, men for en mnd siden ca flyttet det et kunstmuseum inn der. Disse kunstmuseum "folkene" har helt siden de flyttet inn hatt fester hver helg, og også mange ganger i ukedagene, Siden denne "gangen" er mellom bygningene, høres det utrolig godt inn til leiligheten vår når de står på utsiden. Vi har soveromvinduet vårt ut mot denne "gangen" i tillegg. I begynnelsen brydde vi oss ikke med det, tenkte at det var greit at de hadde invielsesfest osv, men det har tatt helt av i det siste. De har fester til klokka fire på natta flere ganger i løpet av uken, og står på utsiden og synger, roper og hoier, og det er umulig for oss å få sove! Vi har ringt politiet flere ganger, og de har stoppet festen, men det får da være måte på hvor mange ganger man kan ringe polititet i løpet av en uke! Hvilke muligheter har vi til å f.eks anmelde de for bråk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ordensforstyrrelse flere dager på rad synes jeg burde få alvorligere konsekvenser. Politiet må vel begynne å se seg lei på å måtte rykke ut til samme sted flere ganger i uken. Garantert flere enn meg som kan svare mer konkret på dette, men jeg er spent på hvordan dette går videre. Personlig ville jeg ha anmeldt dem eller i alle fall hørt med politiet om hva de kanskje synes om dette og hva jeg kunne ha gjort med det selv. Lenke til kommentar
tullvaas Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ordensforstyrrelse flere dager på rad synes jeg burde få alvorligere konsekvenser. Politiet må vel begynne å se seg lei på å måtte rykke ut til samme sted flere ganger i uken. Garantert flere enn meg som kan svare mer konkret på dette, men jeg er spent på hvordan dette går videre. Personlig ville jeg ha anmeldt dem eller i alle fall hørt med politiet om hva de kanskje synes om dette og hva jeg kunne ha gjort med det selv. Ja, politiet registrerer vel at de må rykke ut til samme plass mange ganger, men føler meg jo som det gnagsåret som ringer så ofte Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har du prøvd og snakke med folka? Prøv det, og får du bare useriøs dritt tilbake og de fortsetter som før kan du jo bare tusle ned på stasjon . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Har du prøvd og snakke med folka? Prøv det, og får du bare useriøs dritt tilbake og de fortsetter som før kan du jo bare tusle ned på stasjon . Jeg er av typen som dømmer folk, så derfor regner jeg med at disse kunstfolkene har vanskelig for å høre etter tilsnakk og å innrette seg etter andre folk... Men så klart det går jo an å prøve. Endret 21. mars 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
tullvaas Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Har du prøvd og snakke med folka? Prøv det, og får du bare useriøs dritt tilbake og de fortsetter som før kan du jo bare tusle ned på stasjon . Folkene er aldri tilgjengelige for å prate. Har flere ganger prøvd å stikke innom, men får bare som svar at jeg må komme tilbake en annen gang. Synes det er ganske utrolig at de ikke tar hintet når politiet er der så ofte. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da hadde jeg nok snakka med politiet ja Det skal jo være stille etter 11 skal det ikke? Så regner med at politiet tar tak i det hvis det skjer så ofte og de bare carer på alle rundt seg tho. ! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Dette er regulert, så vidt jeg kan se, av Straffelovens §35. Jeg er litt usikker på hvordan du bør gå frem. Det kan hende det er lurt å be politiet notere ned personalia neste gang du ringer dem, og begrunne det med at du har tenkt å anmelde dem morgenen etter. Tropp opp neste morgen, fyll ut en anmeldelse, noter ned en fire-fem datoer (helst ukedager, helgestøy blir oftere ansett for å være noe man må tåle) der det har vært bråk, og politiet har rykket ut. Da ser de i loggene sine at det er noe de bruker tid på, så da øker kanskje sjansene for at de gidder å gjøre noe med det. Jeg går utifra at du også kan anmelde galleriet som foretak, da det er de som holder disse festene. Lenke til kommentar
tullvaas Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Dette er regulert, så vidt jeg kan se, av Straffelovens §35. Jeg er litt usikker på hvordan du bør gå frem. Det kan hende det er lurt å be politiet notere ned personalia neste gang du ringer dem, og begrunne det med at du har tenkt å anmelde dem morgenen etter. Tropp opp neste morgen, fyll ut en anmeldelse, noter ned en fire-fem datoer (helst ukedager, helgestøy blir oftere ansett for å være noe man må tåle) der det har vært bråk, og politiet har rykket ut. Da ser de i loggene sine at det er noe de bruker tid på, så da øker kanskje sjansene for at de gidder å gjøre noe med det. Jeg går utifra at du også kan anmelde galleriet som foretak, da det er de som holder disse festene. Tusen hjertelig takk for svar. Finnes det en "mal" på hvordan en anmeldelse skal skrives? Er dette noe man kan få tak i på politistasjonen? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har bare anmeldt noe en gang (forsøk på bilinnbrudd), og det var vel et standard-skjema for anmeldelser, så vidt jeg husker. Fikk et brev senere om at saken var henlagt, men da gjaldt det visst plutselig "grovt tyveri". Jaja, samme lensmannskontoret begjærte mopeden min avskiltet da jeg hadde mistet kjennemerkene og skulle bestille nye... red: Du kan jo ta en telefon til den lokale politistasjonen og høre hvordan du skal gå frem. Kan hende det er en annen fremgangsmåte som er bedre. Endret 22. mars 2009 av NgZ Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Bare du ringer til politiet nok, og gjerne flere ganger den kvelden blir det nok stop på festingen. Samordne gjerne med gode naboer om dette, slik at det kommer flere telefoner fra området. Da blir jo og disse festglade menneskene og til slutt lei vil jeg tro. Lenke til kommentar
tullvaas Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Bare du ringer til politiet nok, og gjerne flere ganger den kvelden blir det nok stop på festingen. Samordne gjerne med gode naboer om dette, slik at det kommer flere telefoner fra området. Da blir jo og disse festglade menneskene og til slutt lei vil jeg tro. Heheh, vel, har ringt polititet stortsett hver gang det har hendt helt siden de startet, minus de første gangene, og det ser ikke ut til at de hverken blir lei eller tar hintet.. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det aller første som bør gjøres, er å få kontakt med de som er ansvarlige. Først dersom dette er nytteløst, kan det være en idé å tilkalle politiet. Onkel politi er generelt ikke så interessert i å rydde opp i mindre alvorlige konflikter som de involverte selv bør ordne opp i. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg vil tro at kunstmuseumsfolkene ikke eier, men leier lokalene. Skriv et saklig, men bestemt brev til huseier der du klager på bråket. Nevn også at du har vært i kontakt med politiet flere ganger allerede (i verste fall kan huseier få bråk med politiet, og da tror jeg heller huseier vil stoppe det før den tid). Var i en liknende situasjon tidligere der det toppa seg med nachspiel og meget høy musikk kl 04 midt i uka. Etter at firmaet som eide leiligheten fikk beskjed, turte leietakeren knapt nok å gå i trappa (han var allerede på vei ut visstnok, men det hjalp å klage for det ) Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Tror kanskje et brev til de ansvarlige er tingen her ja. Forsøk å løse problemet på lavest mulig plan først. Funker ikke dette, går man videre med f.eks en anmeldelse. En anmeldelse vil nok stå seg mye sterkere også dersom man kan vise til forsøk på å løse opp konflikten, men at den ene parten slår seg vrang/forholder seg unormalt taus. Det kan også være lurt å loggføre festene. Skriv ned dato og kl. slett for når du hører dem fester. Dersom du ringer politiet hver gang så har jo også de en logg på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå