Karlson Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei Som tittelen sier så får altså ikke pcn kontakt med SD-kortet mitt når jeg setter det i minnekort-slotten. Bruker kortet vanligvis med et Canon 450D speilreflekskamera, og i det funker det veldig bra. Å koble kamera til pc via kabel går helt problemfritt. Jeg har kontrollsjekket med en annen pc som heller ikke får kontakt med kortet. Sikkerhetslåsen er ikke på. Bare så det er sagt, kortet er av typen 4GB SanDisk Ultra 4GB. Hvordan får jeg kortet til å få kontakt med pc igjen? Lenke til kommentar
ZeroreZ Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er det et SD HC kort du har? Det er ikke sikkert minnekort leseren din støtter HC kort. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg kan ta en titt, men begge pcene jeg har prøvd med har kunne bruke dette kortet før så det støtter nok korttypen Lenke til kommentar
ZeroreZ Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 De ville jeg prøvd å formatere kortet. Du finner i menyen på kameraet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg kan ta en titt, men begge pcene jeg har prøvd med har kunne bruke dette kortet før så det støtter nok korttypen Sikker på at det er det nøyaktig samme kortet? SD kort og SDHC kort er fysisk helt like, så om du har brukt to fysisk like kort, betyr ikke at begge nødvendigvis passer. SDHC er en ganske ny standard, så om det overnevnte er tilfelle, så tipper jeg at kortleseren på begge PC'ene kun støtter SD, ikke SDHC. I motsatt tilfelle kan det hjelpe å formatere kortet i kameraet, og deretter prøve på nytt. Det kan være at filsystemet eller noe er skadet, slik at PC'en ikke klarer å lese det. Kameraet krever ikke nødvendigvis et like "uskadet" filsystem, og det kan være grunnen til at det allikevel fungerer via kabeloverføring. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Ser det står "løst", men er det løysninga til Super8 som er fasitt? Sliter med det samme sjølv. MItt billige kingston-SD-kort går heilt fint å bruke i kortleseren på min 3 år gamle pc, men ikkje dei tre splitter nye Sandisk extreme III korta mine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå