Gå til innhold

Denon AHD1001 bra valg?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe meg Denon AHD1001, men lurer på om det er noen bedre alternativer i samme prisklasse? Viktigste for meg er lydkvalitet, deretter støydemping og byggkvalitet. God (ikke nødvendigvis mye) bass er også bra.

Om jeg kjøper Denon tror dere jeg trenger egen forsterker til de? Og er det slik at de skal spilles inn, og bli bedre over tid?

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er i alle fall en drøm å ha på seg. Veier knapt noe, var det inntrykket jeg fikk etter å ha prøvd dem en god stund på Hifi-klubben. Endte opp med 301, men det var kun fordi pengene ikke strakk til.

Selgeren snakket dog om at dette er en hodetelefon som gjør seg best i sofaen hjemme, og ikke med en MP3-spiller på bussen. Fikk inntrykket av at de isolerer bra, men om du har store ører (som meg), kan det hende de sklir litt ut av posisjon. Lyden, derimot, er upåklagelig, og en merkbar forskjell fra feks mine 301. Bassen virket ikke å være den med mest power i, men likevel veldig bra nyansert og oste kvalitet. Jeg kan egentlig ikke si så mye i tekniske detaljer om lyden.

Tror sikkert en forsterker kunne gjort nytten for disse, men igjen må du ta mine uttalelser på dette området med en klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...