Gå til innhold

Spm ang å gå y-veien på høgskole og videre til ntnu

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå snart ferdig med lærlingtida og fagbrevet som automatiker er da snart forhåpntligligvis i boks.... Har vært inne på tanken å gå videre på skole. HiG har sånn jeg kan forstå det, en vei å gå for oss som kun har fagbrev og ingen studiokompetanse, kalt Y-Veien.

Tanken min da er å gå 3 år y-veien elektro-automatisering. Men er det da mulig å kunne gå videre på 2 årig master Produktutvikling og produksjon fagområde Produksjonssystemer (side 25 i linken), uten å måtte ta enda mer skole enn de tre årene ved Gjøvik?

Får ikke søkt meg inn på noe før neste år igjen da jeg ikke har noe papirer før søknadsfristen har gått. Så kommer til å ta kontakt med noen driver med veiledning når tida nermer seg. Men hadde vært fint hvis noen har erfaring fra lignende, eller veit noe som kan fortelle litt om det.

Endret av Terje Takras
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det går an. Usikker på hvilke linjer du kommer inn på (husk å se på de 2årige masterne, ikke de 5årige), men jeg vet at du kan ta bachelor på en høgskole og master på NTNU. De krever dog en del mer matte enn hva som er obligatorisk på de fleste høgskoler.

Send en mail :)

Lenke til kommentar
Hei!

Er nå snart ferdig med lærlingtida og fagbrevet som automatiker er da snart forhåpntligligvis i boks.... Har vært inne på tanken å gå videre på skole. HiG har sånn jeg kan forstå det, en vei å gå for oss som kun har fagbrev og ingen studiokompetanse, kalt Y-Veien.

Tanken min da er å gå 3 år y-veien elektro-automatisering. Men er det da mulig å kunne gå videre på 2 årig master Produktutvikling og produksjon fagområde Produksjonssystemer (side 25 i linken), uten å måtte ta enda mer skole enn de tre årene ved Gjøvik?

Får ikke søkt meg inn på noe før neste år igjen da jeg ikke har noe papirer før søknadsfristen har gått. Så kommer til å ta kontakt med noen driver med veiledning når tida nermer seg. Men hadde vært fint hvis noen har erfaring fra lignende, eller veit noe som kan fortelle litt om det.

Papirer kan du sende inn helt til 1 juli

Lenke til kommentar
Men er det da mulig å kunne gå videre på 2 årig master Produktutvikling og produksjon fagområde Produksjonssystemer (side 25 i linken), uten å måtte ta enda mer skole enn de tre årene ved Gjøvik?
Dette er jo gamle maskin, og jeg ser egentlig for meg at du kommer til å mangle en skog av fag hvis du kommer fra en el/aut-linje på en høgskole. Men jeg oppfordrer deg til å ta direkte kontakt med det aktuelle instituttet og høre med dem hvilke linjer de aksepterer opptak fra til 2-årig master. Du finner dem her på denne linken. Jeg gjorde det i sin tid da jeg kom fra høgskole og gikk 2-årig master på NTNU (en annen linje).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...