Imaginary Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Endret 23. juli 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Om dette er din tredje nettside noensinne vil jeg si du har hatt en bratt læringskurve i den forstand at du har lært fort. Det er positivt! Med tanke på de tre punkter du selv sier du har fokusert på er siden bra, Umiddelbart ville jeg skiftet ut den fæle rødfargen over til noe som ikke skjærer fullt så mye i øynene. Jeg ville kanskje også gjort rammene tydeligere og skiftet ut fargen på lenker. Til dets formål synes jeg absolutt du er på rett "vei". Bra! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Endret 23. juli 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) "Bare" fra å bytte farger fra illrødt til blått ble siden langt bedre. Hva er formålet med siden annet enn en undervisnings side? Om du skal publisere egne oppgaver(?), er du da ikke redd noen skal rappe de? Når undertegnede tok fagbrev i IKT-Driftsfag for ørtten år siden, hadde vi en tilsvarende intranett side for publisering av oppgaver. Og tror du ikke alle plutselig fikk så like svar! Så pass på dette om dette er intensjonen på siden? Det finnes en rekke passord muligheter om dette skulle være ønskelig. Intensjonen kommer i så måte litt dårlig frem. Når det gjelder koden din så er den litt underfundig. Du bruker på #div og tabeller. Noen grunn til dette? Endret 22. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Endret 23. juli 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 ...Jeg bruker tabeller på det som faktisk er tabeller, i tråd med semantisk HTML. Timeplan vil jeg definitivt si er en tabell, mens framdriftsplan ligger i gråsoneland mellom liste og tabell. Valgte å tolke det som tabell siden jeg allerede hadde CSS-oppsettet klart. ... Du har helt klart mye tabulær informasjon, men selv om informasjon er tabulær, så må den ikke fremstilles tabulær. De fleste større systemer lagrer all informasjon i tabeller: De lagrer i en relasjonsdatabase. De første nettbutikkene var bare prislister i tabellform. Informasjons strukturen er fremdeles den samme, men informasjonen fremstilles anderledes. Hvis du ønsker at brukerne skal lett kunne benytte en mobil til å lese siden din, så er det kanskje like greit å vise ukens "samlinger" i en punktliste eller noe tilsvarende? Tabeller er ikke så lett å lese på små skjermer. Jeg kjenner ikke brukergruppen din, men den er jo strengt tatt liten og lett å kartlegge. Det er også fullt mulig at en ikke tabulær presentasjon vil være mer lettlest, noe jeg mener er tilfellet for all informsjonen din. Jeg kan lage ett eksempel hvis du ønsker det. Du burde også tenke på at det er veldig greit å ikke låse deg til kun å vise en uke av gangen. Lettlest Jeg synes ting grøter seg for mye sammen til å kalle dette lettlest. De forskjellige seksjonene flyter for mye sammen, slik at siden får for lite struktur. Du kan oppnå bedre struktur ved å benytte farger, en til hver seksjon. Du kan også benytte mer padding eller marg slik at du får tydeligere avstand mellom seksjonene. Du benytter god linjeavstand, noe jeg ikke ser så ofte. Svært bra! Navigering Du har en enkel navigeringsmeny, den holder helt sikkert til dette formålet. Justering Venstrejuster footer. Jeg har litt problemer med å se at du trenger å markere opphavsrett på selve siden. Det er vel mer ett behov for å beskytte faglige greier. Frode Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Endret 23. juli 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Siden ble helt klart bedre med disse grepene. Denne siden er god nok for ditt formål, så jeg mener du trygt kan begynne å fokusere på innholdet. Frode Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Alt dette kan sikkert virke litt "overkill", men jeg synes det er mangelvare på skikkelig ivrige lærere og ønsker å bli et forbilde. Glad for at noen lærere er ivrige. På skolen min kan halvparten av lærerne såvidt word.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Synes dette var en veldig fin side jeg. Enkel, oversiktlig og rask. Har ikke noe å utsette på selve designet. Jeg digger slike enkle sider som dette. Men hver gang jeg prøver meg selv på det samme, så dukker da alltid opp litt ekstra... men jeg ser jo til syvende og sist, så er enkle design helt klart det beste. Vertfall til din bruk. Veldig bra! Lenke til kommentar
janingar Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Som andre allerede har bekreftet: Fint design fant ingenting jeg mislikte. Lurer bare litt på hvordan du fikk linjene i ukeplanen til å forandre farge når du hadde musen over. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Endret 23. juli 2011 av Imaginary Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå