dan83 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 hei noen ganger så klarer jeg nesten ikke helt å bestemme meg for hvilken hvit balanse, farge metning og eksponering et bilde skal ha, så da ender jeg noen ganger opp med to alternativer av et bilde!? Er det noen andre som har samme "problemet" Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Japp, sliter så absolutt med samme problemet som deg! Er en utrolig vinglepetter når det gjelder å bestemme meg for hvilken versjon jeg liker best.. Men av og til må jeg bare bestemme meg for slette unna en haug med bilder..det hjelper litt iallefall.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er ille på slikt jeg også; men heldigvis er det lett med forskjellige virtuelle versjoner på lightroom har altid minst farge og sh versjon ihvertfall, og ofte enda en litt varmere fargeversjon.. =) Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Har mer problemer hvis jeg knipser bilder i serie aka flere bilder etter hverandre, og de er veldig like, men det ene må jo være best. Hvitbalanse, exponering og sånt er ikke så vanskelig å bestemmes seg for. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har stort sett en utgave av hvert bilde. Tenker jeg skal ha backup, slik at maskinen tar backup av raw bildene en gang i uken. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er det noen andre som har samme "problemet" Hvis du tenker på idet du fotograferer er det bare å fyre løs, gjerne med justering av over/undereksponering og vinkler, fokuspunkt m.m. De store fotografene knipser mange bilder av samme motiv og bli ofte bare formøyd med noen få bilder. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 For de som benytter lightroom så finnes det en funksjone som heter snapshot. Man lager snapshots under redigeringen, og på den måten lager man forskjellig versjoner. Det samme kan man forsåvidt i RAW-converteren til CS4 også så vidt jeg kan komme på. Lenke til kommentar
arela Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 I IDimager legger nye jpeg versjoner seg bak RAW fila av orginalen. Jeg kan også velge hvilken versjon som skal vises i oversikten, uavhengig av fysisk lagerplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå