Wingrove Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Har prøvd og ikke spise godteri en stund (F.E.K.S) 1 uke, klarer det fint men så har jeg lyst på godteri. Kan spise dritmye og drikke jæli med Cola også! Noen triks for å få mindre lyst på godteri?? Er ganske sunn. men får sånne spisekick ofte Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du kan prøve selvkontroll... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Ikke kjøp godteri. Det høres kanskje litt banalt ut, men jeg har det i hvert fall sånn at hvis jeg har en sjokolade eller noe liggende, så spiser jeg den opp. Hjemme var det mer sånn at man skulle ha det liggende i skapet og "øve opp selvkontrollen", noe som sikkert funker for noen. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan folk klarer å ha skap fulle av halvspiste chipsposer, men dem om det. Jeg gjør det heller lett for meg selv og kjøper det snopet jeg har tenkt å spise opp, og så gjør jeg det. Jeg tror at den selvkontrollen man har er man mer eller mindre stuck med. Skal man "skjerpe" seg må man ty til mestringsteknikker, men det er noe annet. Endret 21. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Wingrove Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ikke kjøp godteri. Det høres kanskje litt banalt ut, men jeg har det i hvert fall sånn at hvis jeg har en sjokolade eller noe liggende, så spiser jeg den opp. Hjemme var det mer sånn at man skulle ha det liggende i skapet og "øve opp selvkontrollen", noe som sikkert funker for noen. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan folk klarer å ha skap fulle av halvspiste chipsposer, men dem om det. Jeg gjør det heller lett for meg selv og kjøper det snopet jeg har tenkt å spise opp, og så gjør jeg det. Jeg tror at den selvkontrollen man har er man mer eller mindre stuck med. Skal man "skjerpe" seg må man ty til mestringsteknikker, men det er noe annet. Takker! Skal prøve på og bare ikke kjøpe, selv om jeg som oftest ikke betaler for det. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Om du føler for å få i deg noe søtt, spis frukt! Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Be den som kjøper slutte å kjøpe. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Har prøvd og ikke spise godteri en stund (F.E.K.S) 1 uke, klarer det fint men så har jeg lyst på godteri. Kan spise dritmye og drikke jæli med Cola også! Noen triks for å få mindre lyst på godteri?? Er ganske sunn. men får sånne spisekick ofte Da jeg var liten praktiserte foreldrene mine en helt grei regel: godteri og brus er bare på lørdag! (dette var riktignok rett etter krigen, men uansett en kurant sak. Og så smaker det så mye bedre når det kommer sjeldent) Lenke til kommentar
Wingrove Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Har prøvd og ikke spise godteri en stund (F.E.K.S) 1 uke, klarer det fint men så har jeg lyst på godteri. Kan spise dritmye og drikke jæli med Cola også! Noen triks for å få mindre lyst på godteri?? Er ganske sunn. men får sånne spisekick ofte Da jeg var liten praktiserte foreldrene mine en helt grei regel: godteri og brus er bare på lørdag! (dette var riktignok rett etter krigen, men uansett en kurant sak. Og så smaker det så mye bedre når det kommer sjeldent) Spiser bare i helgene. Men f.e.k.s en helg spiser jeg ikke noe eller drikker noe brus, neste helg drikker jeg 3 liter brus og en kilo godteri! Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Når du er i butikken for å handle så sørg for å være god og mett i magen. Da får du gjerne ikke så lyst på godsaker. Ellers anbefaler jeg å pusse tennene når du har lyst på godteri. Da mister du totalt matlysten. Gjør i alle fall jeg da Endret 21. mars 2009 av Yohan Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 I det siste har jeg oppdaget cherrytomater. For meg funker det som det eneste sunne virkelige godte-alternativ. Alt det andre er sånn jeg må spise og sitte og late som jeg får det samme ut av som snop, men cherrytomater er bare nam. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Det er ofte også slik at om du klarer det mesterstykket å holde deg unna det søte i om lag to uker, vil kroppen faktisk mer eller mindre bli vant til det, slik at den ikke lenger skriker etter sukker! (Skulle ønske jeg bare var så utholden...) Endret 22. mars 2009 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Har prøvd og ikke spise godteri en stund (F.E.K.S) 1 uke, klarer det fint men så har jeg lyst på godteri. Kan spise dritmye og drikke jæli med Cola også! Noen triks for å få mindre lyst på godteri?? Er ganske sunn. men får sånne spisekick ofte Da jeg var liten praktiserte foreldrene mine en helt grei regel: godteri og brus er bare på lørdag! (dette var riktignok rett etter krigen, men uansett en kurant sak. Og så smaker det så mye bedre når det kommer sjeldent) Spiser bare i helgene. Men f.e.k.s en helg spiser jeg ikke noe eller drikker noe brus, neste helg drikker jeg 3 liter brus og en kilo godteri! 3 liter brus på en helg er jo ingenting da.. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Krom demper søtsuget. Selges på helsekostforretninger, og skal være top notch for godtegriser Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Krom demper søtsuget. Selges på helsekostforretninger, og skal være top notch for godtegriser Hva skjer når du slutter å ta krom? Kommer søtsuget tilbake? Eller har man da samtidig vent til kroppen å holde seg unna det sukkeret(godteriet) man spiste før man begynte med krom? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Erfaringsmessig (fra kollega) kommer suget tilbake etter en tid, dessverre. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Venninna mi opplevde det annerledes. Slet med søtsug lenge, ble kvitt det med krom, og da hun sluttet å bruke det hadde hun ikke spist godteri på så lenge at hun ikke hadde noe sug lenger. Men man reagerer vel forskjellig fra person til person, I guess. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvis du bare spiser noe frukt eller noe istedenfor godteri så blir du nok ikke så godtesjuk skal du se Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvis du bare spiser noe frukt eller noe istedenfor godteri så blir du nok ikke så godtesjuk skal du se Hah! Det funker dessverre ikke på meg. Jeg må ha SJOKOLADE uansett om jeg har spist yoghurt, frukt, boller, kaker eller kjeks... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har en sykelig lyst på godt så kan det være krommangel, så da er det bare å google i vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå