vegge Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Med mitt digitale fotoapparat så kan jeg ta opp små filmsnutter. 10 bilder per sekund osv.. Har prøvd å gjøre en av disse om til mpg-format for å kunne dele med andre på Internett. Dessverre fungerte ikke fila på noen av skolens PC-er - hvilket betyr at de ikke har samme kodekene som jeg har brukt når jeg laget filmen.. Finnes det noen mpg-kodeker som liksom er standard i Windows? Det er ikke system i kodekene på min egen maskin.. Disse alternativene får jeg opp i Virtual Dub --> Video --> Compression (Uncompressed RGB) DivX Pro 5.0.2 Codec Intel 4:2:0 Video V2.50 Microsoft H.261 Video Codec Microsoft H.263 Video Codec Microsoft RLE Microsoft Video 1 Mpeg4 Video Codec Compressor V1 Mpeg4 Video Codec Compressor V2 Mpeg4 Video Codec Compressor V3 Har som sagt prøvd Mpeg4 Video Codec Compressor V1, men det fugerte ikke på skole-PC-ene.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Egentlig ikke så rart, da MPEG-4 er ganske nytt og sikkert ikke satt opp på skolen. Du bør bruke MPEG-1. Jeg vet ærlig talt ikke hvilken av disse det er, men du kan f.eks bruke TMPGEnc istedet. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Eeey, takk for hjelpa, LarsC! Lastet ned TMPEnc 2.5. Siden avi-fila fra digitalkameraet er litt spesiell, så gjorde jeg den først om til MPEG-4 ved hjelp av Virtual Dub. Åpnet den fila igjen i TMPEnc og lagret som MPEG-1. Får håper det fungerer bedre nå.. Minuset er at mpg-fila nå tar større plass, men har dårligere kvalitet. Jeg regner med det er pga. MPEG-4 komprimerer bedre enn MPEG-1!? Tror nok jeg skal formatere snart.. er så mye tull på maskinen - spesielt mht kodeker. Time will show. [15:40] [howard|]: (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 39w 6d 5h 49m, (uptime) 5h 55m 27s, (record) 1w 2d 38m 58s Edit: støtter ikke Win2000 og WinXP i utgangspunktet bedre enn MPEG-1? Og hvordan er det med Win98 (som en del fortsatt bruker..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå