Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]vedlikehold av bensinbil

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på om jeg er i rett "tråd" med dette spørsmålet, men tar sjansen Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en Subaru Forester (2002-2004-modell) Ettersom at jeg nå i mange år kun har kjørt diesel-biler, er jeg noe usikker på vedlikeholdet av en besinbil. Jeg aner f.eks ikke hvor lenge jeg bør kjøre FØR jeg skifter olje, plugger etc. på en Forester. Må jeg på et verksted for å få svar på dette, eller finnes dette i servicehefte på bilen? ( Jadda,.......har ikke SÅ mye peiling på vedlikehold og rep. på bil nei.......men sånn er det :) )

Takker for alle svar!

Endret av catzy_ab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle biler er satt opp med serviceintervaller hvor normalt vedlikehold er innbakt sammen med andre ting. (Eks regreim-bytte ved 100k km). Denne oversikten finner du sammen med instruksjonsbok og annen bildokumentasjon (følger bilen). Kjøper du brukt er det alltid en god ide å sjekke servicehistorikken. Noen servicer er viktigere enn andre, disse er gjerne uthevet i heftet som "hovedservice"/"full service"/etc og inneholder som sagt mer enn normalt vedlikeholdsarbeid.

Når det er sagt er det mange bileiere som tar deler av servicen selv (bytte av plugger, luftfilter, olje, oljefilter etc) da dette stort sett er overkommelig for de fleste. Tror ikke det er all verdens forskjell på intervall på "normal"-service mellom bensinbil og dieselbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...