greggers Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei. Jeg har en tre år gammel AMD maskin med 939-sokkel og det hele. Vurderer å oppgradere hovedkort, prosessor og minne siden jeg ikke lenger finner prsessorer til 939-sokkel. Dersom jeg skulle konvertere til intel, er det mye som må byttes ut? Jeg tenker å beholde mine HDD (raptor 10.000rpm + noen store til lagring), og mitt gainward geforce7900gtx. Mine 1 GB (2 x 512MB) med kingston hyperX blir vel kanskje litt gamle? (De har visst en ganske rå latency da, men 1 gig blir kanskje litt lite...). Så da bør jeg gå til innkjøp av hovedkort og prosessor og kanskje minne? Spiller ingen rolle om det er intel eller amd, så lenge disse komponentene er det samme? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei Skal du bytte ifra en produsent til en annen så må du investere i nytt hovedkort, prossessor og du bør investere i ny RAM også. Siden hovedkortet du har pr dags dato kjører en treigere RAM en det som kommer med nyere hovedkort så er det nok det beste å investere i ny RAM også. 1GB ram pr dags dato er nok litt lite til spill og slikt, kommer selvsagt helt an på hva du skal bruke pc'en din til men 2GB ser jeg personlig som et minimum du må ha. 4GB og oppover er nok å foretrekke Lenke til kommentar
greggers Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ja, det høres fornuftig ut. Så for meg å bytte ut akkurat dette. Er litt lei av å ha en treig prosessor, så spørs det om amd eller intel som er mest value for the buck? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hovedkort og prosessor må byttes ut. Er det AGP skjermkort du har, så må du nok også kjøpe nytt skjermkort. Er det DDR Ram du har, så må du nok også kjøpe nye Ram brikker til DDR2/DDR3. Harddiskene skal du kunne beholde, så lenge de er av typen SATA. Om ikke, kan/må du gå til innkjøp av en SATA-kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå