Gå til innhold

Hvordan setter jeg opp et Gigabyte-LAN?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan setter jeg opp et Gigabyte-LAN mellom to PC-er? De er koblet direkte sammen med en krysser på kabelen, kabelen er en vanlig CAT5 UTP, og logisk nok med RJ-45 plugger. Kabelen er 5-6 meter lang og begge hovedkortene mine skal støtte Gigabyte-LAN (Asus P5AD2 E-deluxe fra 2005 og et Asus M2N68-AM fra 2008) og har Marvell som nettverkkontroller.

Så... Hvordan går jeg frem? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger vel strengt tatt bare en CAT 5e eller CAT6 crossover kable mellom disse to PCene. Det er meget mulig du ikke trenger en crossover engang, bare vanlig, om de automatisk finner utav det, slik mange nettverkskort gjør i dag.

Standard oppsett i de fleste drivere er automatisk instilling av hastigheten, men det er mulig du må inn i driverene og endre på 1000mbit opp fra 100mbit. Tipper det skal gå automatisk om du ikke har endret noe selv.

Lenke til kommentar
Du trenger vel strengt tatt bare en CAT 5e eller CAT6 crossover kable mellom disse to PCene. Det er meget mulig du ikke trenger en crossover engang, bare vanlig, om de automatisk finner utav det, slik mange nettverkskort gjør i dag.

Standard oppsett i de fleste drivere er automatisk instilling av hastigheten, men det er mulig du må inn i driverene og endre på 1000mbit opp fra 100mbit. Tipper det skal gå automatisk om du ikke har endret noe selv.

Jeg gikk inn på instillingene og valgte force 1000Mbit, de fant hverandre, men jeg skal teste FTP-overføring nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...