stornes Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 hei fyller snart 16 men er i tvil hva jeg skal kjøpe av mopeder da har tenkt på crosser men er ikke sikker.. har lyst på noe som drar og er lett å trimme.... har det som trengs me peng :!: Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Veldig god moped! Litt kødden i giringa (AM6-motor, som i de fleste andre mopeder), men du vender deg fort til det. Gjør 80-90 med fjernet plombering. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 God moped det der. Motoren er den det er mest trim til, så kommer derbi motoren som vistnok skal være litt mer slitesterk i følge folk. Ellers så kan du titte på disse hvis du ikke finner noen i nærheten av deg. Rieju smx/mrx, Cpi Sm, Derbi Senda, Gilera RCR/smt, Peugeot XPS osv. Rieju og peugeot bruker samme am6 motor som det er i Dt'en. CPI bruker også am6 motor, men det ryktes at den er forsterka. Derbi og Gilera bruker derbi motorene, går veldig godt de og. Litt bedre orginalt pga forskjellig porting i sylinderen. Så prøv sykkelen før du kjøper uansett, selv om den er god på papiret, ifølge venner osv betyr det ikke at den er god for deg. Lenke til kommentar
stornes Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 God moped det der.Motoren er den det er mest trim til, så kommer derbi motoren som vistnok skal være litt mer slitesterk i følge folk. Ellers så kan du titte på disse hvis du ikke finner noen i nærheten av deg. Rieju smx/mrx, Cpi Sm, Derbi Senda, Gilera RCR/smt, Peugeot XPS osv. Rieju og peugeot bruker samme am6 motor som det er i Dt'en. CPI bruker også am6 motor, men det ryktes at den er forsterka. Derbi og Gilera bruker derbi motorene, går veldig godt de og. Litt bedre orginalt pga forskjellig porting i sylinderen. Så prøv sykkelen før du kjøper uansett, selv om den er god på papiret, ifølge venner osv betyr det ikke at den er god for deg. takk.... nå har jeg alternativer vist jeg ikke finner noen dt i nerheten Lenke til kommentar
stornes Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 skal jeg gå for DT50R eller DT50X..... Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Kommer an på bruk. Har kjørt begge deler selv, og om du bor i byen, så ville jeg valgt DTX. Om du bor på landet, litt grusvei i ny og nei, leike deg i skauen og på vintern, så er klart R-en overlegen. Hvor bor du? Lenke til kommentar
stornes Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Kommer an på bruk. Har kjørt begge deler selv, og om du bor i byen, så ville jeg valgt DTX. Om du bor på landet, litt grusvei i ny og nei, leike deg i skauen og på vintern, så er klart R-en overlegen. Hvor bor du? jeg bor i egersund i rogaland mellom kristian sand å stavanger ... d er ikke mye grus veier her Endret 16. april 2009 av stornes Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Planer om å ta deg en tur på snødekte veier da? Eventuelt crosse litt i skauen? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 HAr Dtx-50 selv, kanonfornøyd Plomba skal fjernes nå, spent på hvor mye den gjør da Lenke til kommentar
stornes Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Planer om å ta deg en tur på snødekte veier da? Eventuelt crosse litt i skauen? d er minst snø her i hele norge å det er ikke så mange skoger jeg kann kjøre i HAr Dtx-50 selv, kanonfornøyd Plomba skal fjernes nå, spent på hvor mye den gjør da kunne du tenkt deg noe annet da ..... Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Planer om å ta deg en tur på snødekte veier da? Eventuelt crosse litt i skauen? d er minst snø her i hele norge å det er ikke så mange skoger jeg kann kjøre i HAr Dtx-50 selv, kanonfornøyd Plomba skal fjernes nå, spent på hvor mye den gjør da kunne du tenkt deg noe annet da ..... mulig, kanskje en R-sykkel. Men som krosser er den lav, og god Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 har du penger så ta heller lett lappen og kjøp en lett-mc, så bestem deg for type, skjønner du vil går for cross/motard. 125ccm bedre enn en trimma moped, og om du vil ha mer effekt så er det også mulig og trimme disse. kjører selv 125, men jeg har Racing da. som er Umulig på grusvei (Aprilia RS 07) Lenke til kommentar
Dan-Are Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Har yamaha dt50r selv Den går som bare f... Men jeg råder til å ikke trimme for mye fordi, politiet kan merke det(spesielt med effekt anlegg), og tur tallet blir fort ganske høyt. Har selv trim på min moped, men man trenger ikke noe serlig mere trim en å fjerne plomba og dyse den opp litt Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 sorry, for å være litt nedlatende her, men en moped kan ikke gå fort som _F_ med mindre du bytter motor da:P(da er det ikke moped lenger) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Til å være moped så kan den gå fort som faen. Han sa heller ikke fort som faen faktisk, men bare at den går som faen. Mao, at den går bra. Lenke til kommentar
robink92 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) jaja, men jeg fikk uansett fram poenget. og jeg tolker at når den går som faen så tolker jeg det som Fort, hører jeg drar som faen, tolker jeg det som at den drar bede. (uff nå er jeg pirkete ) men uansett inget fasit svar på dette. men jeg har nå sagt min mening, så om han kommer til å gå for 50/125ccm er opp til han nå, trenger ikke presse fram meningene mine mer nå dessuten er det ikke alle som prioriterer kjøretøy for 16 åringer så mye(i forhold til bil) så mange venter av den grunn(kommer helt an på bruk og interesse), til bykjøring og slikt er jo ikke 125ccm en nødvendighet i det hele tatt. dessuten er det jo også litt dumt med 125ccm med tanke på at de faller mye mer i pris. (av den enkle årsaken at de er dyrere) + at lappen er mye mer krevende og kostbar. Endret 16. mai 2009 av robink92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå