vannslangen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Hei! Noe merkeligt har skjedd i dag etter at jeg byttet de originale kabinettviftene ut med 2 MIST vifter for å få det litt roligere. Byttet viftene, og plutseligt går de med halv rpm i forrhold til de gamle! Ned fra 1000/1000 til 650/540! Og så videre så feilsøker jeg med noen restarter osv, så kommer meldingen "overclocking failed! please check settings" når jeg starter den. Joda, jeg går inn i bios og setter alt til standard. Og den starter som normalt. Så tenker jeg å prøve igjen, setter over til manuell, legger inn ram mhz og "oppsett" (5-4-4-18) Og den starter som normalt. Går inn igjen og setter FSB til 400 (som den sto på før i et halvt år frem til idag uten problemer) Får på ny overclock failed. Setter den til 333mhz igjen, og alt er som normalt! Hva kan gjøre dette??? En stor takk til de som svarer! Edit: Det skal sies at jeg ikke har vært inne i bios på et halvt år frem til i dag, da alt har vært dønn stabilt. Frem til jeg bytter vifter liksom? :S Endret 21. mars 2009 av vannslangen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Er neppe viftene som har skylden, men ikke helt umulig. Måten å sjekke om det er viftene er å gå tilbake til de gamle. Start med å oppdatere bios og prøv igjen. Gå over kabler, kanskje du kom borti noe. Fortell alt om systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå