Gå til innhold

Stille stasjonær kontor PC kr6500,-

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal kjøpe meg en stasjonær PC som skal brukes til generell surfing på nettet, administrere en del nettsider, se filmer og høre på musikk. Kanskje betegnelsen er en slags kontor/multimedia PC? Spill kommer ikke til å bli prioritert på denne PC'en.

Totalt har jeg ca kr 10 000,- men skal ha 2 Samsung 22" Wide Syncmaster 2243BW som tar opp mellomlegget og da er det ca kr6500,- igjen til selve maskinen.

Har egentlig ingen preferanser på om det er Intel eller AMD så lenge det får jobben gjort. Ellers så tenker jeg at 4gb ram, 1tb harddisk og et skjermkort med 2xDVI (pga to skjerm oppsettet) ville vært på sin plass. Trådløst nettverkskort må også være på plass. PC'en kommer også til å stå på soverommet da kontoret også er der og det kunne vært greit hvis den ikke lager for mye bråk

Tenker også at jeg holder det enkelt og kjører windows på PC'en men har ikke fått helt grep på om det er best med 32bit eller 64bit, 64bit må man ha hvis man skal få utnyttet 4gb ram?

Tenkte også å få PC'en bygget for meg gjennom en nettbutikk, har lest litt her inne og sjekket hvem som tilbyr byggede PC'er bla på dinside.no. Foreløpig så har jeg sett på multicom.no og komplett.no Heller kanskje litt mer mot komplett.no da det virker som de har orden på levering og har fått gode tilbakemeldinger på forumet samt at de virker prisdyktige på PC'ene de bygger. Tastatur og mus kommer følger som oftest med og har ingen spesielle preferanser der.

Så det jeg lurer på er om dere har noen gode innspill på hva jeg burde kjøpe?

Endret av nixxan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...