LostinSpace Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Pass dere nå gutter som trimmer bilen deres uten å tenke så mye på det (f.eks. chip), blir dere tatt av statens nye våpen med f.eks. 30hester for mye må dere betale 80.000kr ! Ikke nok med det, er du ekstra uheldig må du også betale tilleggsavgift, som tilsier 50% ekstra, dvs 120.000kr ! 60.000,- og 90.000,- ved tilleggsavgift stod det visst, men det er virkelig ille uansett... Det viser bare nok en gang den ensidige avgiftspolitikken og den stigende bøtesatsen, som "skal få trafikkulykkene ned". Hadde Staten virkelig brydd seg om at folk dør på veiene hvert år, hadde vi ikke hatt en av Europas laveste veistandarder, om ikke den laveste. Det er tydeligvis greit at 1/4 eller mindre av veiavgiften man betaler går med til vei og resten går opp i spinninga. Det er like mulig å kjøre seg ihjel i en bil med lavere effekt og gjennomsnittlige kjøreegenskaper, men her til lands er det blitt så vanlig å glemme at føreren var for tung på foten, og gjøre gatebiler/sportsbiler/etc. til syndebukk nummer èn. Politikerne er således svært flinke til å forlange overpris for motorsterke biler. Her skal vi betale dyrt for alt som er moro og fortsatt bli sett på med ugleøyne. Snakk om bakvendtland. Endret 14. juli 2009 av LostinSpace Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Noe som er ganske ille er jo også at politikerene kaller avgiftene på effekt og volum på motoren på bilen for miljøavgifter. Men bruker egenklig en større motor med mer effekt mer bensin enn en liten svak motor hvis man kjører likt med de to bilene? Sjekk ute denne: Se filmen hos Youtube Endret 15. juli 2009 av flesvik Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Flere bomstasjoner og høyere bensin pris for privat personer kunne kasnkje fått fler til og bruke kolektiv transport, noe som hadde vært bra. Hvilken kollektivtrafikk? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hehe, enkelte tror alle i Norge bor på Grünerløkka. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg tenker han mener foreksempel buss nr 9,20,21,24,50,80,100 og 520 som kjører forbi der jeg bor. Hver dag er de bussene forsinket. Det er fordi det er enormt mange biler som lager store køer slik at bussene ikke kommer frem. Om der ikke hadde vært noen biler, så haddde bussene komt mye mer presist. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det er ikke bilene som gjør at bussene er forsinket. Det er altfor lange ruter, og rutetider som er satt opp uavhengig av å ta med hvor mange av/påstigninger det er med i beregningen. Er ganske vittig, jeg tar rute 21 fra der jeg bor til skolen. Det tar 50 minutter hver vei. Kjører jeg tar det 10 minutter. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det er ikke bilene som gjør at bussene er forsinket. Det er altfor lange ruter, og rutetider som er satt opp uavhengig av å ta med hvor mange av/påstigninger det er med i beregningen. Er ganske vittig, jeg tar rute 21 fra der jeg bor til skolen. Det tar 50 minutter hver vei. Kjører jeg tar det 10 minutter. hvordan kan en kø IKKE hindre bussene i å bli forsinket? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Misforstå meg rett, kø forsinker bussene. Mitt poeng var at forsinkelsene skyldes hovedsakelig andre ting enn bilkø Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Busser blir ikke en time forsinket på grunn av av- og påstigning. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Busser blir ikke en time forsinket på grunn av av- og påstigning. Jo, det har jeg faktisk opplevd. Bussene blir så fulle at de ikke klarer lukke dørene og kommer seg derfor ikke fra holdeplassene og folkene som ikke kom med forrige buss nekter selvsagt å gå av. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Busser blir ikke en time forsinket på grunn av av- og påstigning. Jo, det har jeg faktisk opplevd. Bussene blir så fulle at de ikke klarer lukke dørene og kommer seg derfor ikke fra holdeplassene og folkene som ikke kom med forrige buss nekter selvsagt å gå av. herregud så kverulerende sagt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Om du bruker "kverulerende" her så kan du ikke skjønne ordet. Jeg viste bare at din påstand var gal. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Derfor er dyr bensin billig Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Derfor er dyr bensin billig Dette er bare tabloid tull. BNP/innbyggere er ikke lik gjennomsnittlig nettolønn. Hvordan skal liksom at vi betaler mere i skatt eller at staten får store inntekter fra olje gi innbyggerne større kjøpekraft? For å kunne betale 60 liter bensin med 2,33 timers jobb må man ha utbetalt ca. 600.000 i året som betyr en brutto årslønn på over en million. Endret 18. juli 2009 av robertaas Lenke til kommentar
kadett Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 La oss si at 1/4 av det som kommer inn i form av avgifter på bil blir ført tilbake via bedre veier, drive biltilsynet, reparasjoner osv. Altså noe som har med temaet og gjøre. Kan man da si det slik at, da tar vi å fjerner 3/4 av avgiftene siden de ikke går til det de skal uansett og øker det generelle skattenivået for å ta igjen det "tapte"? Blir litt på sidelinjen av denne diskusjonen men synes det er relevant uansett Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes det er helt OK at bilførere betaler litt ekstra til fellespotten da de ødelegger for alle andre med å forurense, støye, lage køer for bussene osv osv Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg synes det er helt OK at bilførere betaler litt ekstra til fellespotten da de ødelegger for alle andre med å forurense, støye, lage køer for bussene osv osv Bare litt? Det er hinsides mye vi bilister må betale ekstra. For eksempel så er "luksusskatten" som legges på nesten alle nybiler kun noe den bedritne regjeringen har lagt på for å tjene penger. Det er absolutt ingen annen grunn. Endret 26. juli 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Kaffemann Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Kollektivtrafikken er for lite fleksibel. Markedet er der men virker som ingen tør satse. Han som startet selskapet som har rute mellom Oslo og Notodden med avgang hver time hele døgnet, ble millionær når han solgte seg ut etter kort tid. Jeg tok nylig den bussen fra Oslo til Drammen sent på kvelden, den var halvfull på det merkelige tidspunktet! Men når jeg kom til Drammen var det ikke ett eneste kollektivtilbud til andre steder. Hadde valget mellom å vente i 7 timer på tog eller å ta en svindyr taxi. Ikke noe mer kollektivtransport når jeg har andre muligheter fra nå av. Dessuten, de som snakker så varmt om tog og trikk og nærmest vil forby biltransport og veier, hvordan skal man få varer til butikkene med trikken? Samme type folk som er imot oljeutvinning og høyt forbruk, men samtidig er konsumentjunkies og mottar lønn eller trygd fra det offentlige. Endret 26. juli 2009 av Kaffemann Lenke til kommentar
Kaffemann Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 En av de verste bilavgiftene vi har er omregistreringsavgiften. Hvorfor skal man betale en avgift på mange tusen bare man bytter bil? Miljømessig blir det jo helt feil, da folk velger å ha en bil som ikke passer deres behov akkurat nå. Mange blir sittende med sin store bensinsluker da det er billigere enn å betale avgift for å bytte til en mer passende bil. Helt sykt og perverst er det. I andre land er tilsvarende maks et par hundre kroner. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Man betaler en slik dyr avgift fordi vi har en avgiftskåt stat som ikke gjør annet enn å suge folk for penger.. Her i Tr.heim blir vi prakket på med avgifter fordi folk velger bil i stede for buss, greit nok, men det store paradokse er at bussen koster flesk!! 30kr en f***** vei, man vil at folk skal ta bussen mere samtidig som man har landets dyreste buss.. Wtf? Henger ikke på greip. Endret 27. juli 2009 av Nipps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå