-kga- Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Flere bomstasjoner og høyere bensin pris for privat personer kunne kasnkje fått fler til og bruke kolektiv transport, noe som hadde vært bra. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Flere bomstasjoner og høyere bensin pris for privat personer kunne kasnkje fått fler til og bruke kolektiv transport, noe som hadde vært bra. Det er allerede 2 bommer for å komme inn til Oslo for meg, syntes det holder jeg. Det du kommer med er forøvrig pent lite relevant for tråden. Endret 14. april 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vær gang noe på bil blir dyrere blir jo også bussen dyrere. Kolektiv tilbudet i de fleste byene er også veldig dårlig. Er ikke alle som bor i Oslo. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 lurer på hvor stor by det må være før det skal bli et godt tilbud Lenke til kommentar
Atald Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 I London og Paris er det glimrende. I Oslo og Bergen er det greit nok. I Drammen er det akseptabelt. Mindre steder er som regel grusomme. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vær gang noe på bil blir dyrere blir jo også bussen dyrere. Kolektiv tilbudet i de fleste byene er også veldig dårlig. Er ikke alle som bor i Oslo. om flere begyner å bruke kolektiv så vil det bli bedre tilbud som følge av bedre økonomi. Og en måte og få flere til og bruke kolektiv på er å gjøre det mer atraktivt å bruke kolektivt fremfor å kjøre privat. Det kan gjøres ved blant annet å gjøre det dyrer å kjøre privat eller lage køer så det tar lang tid å kjøre privat. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Politikerene må skjønne at de ikke kan friste folk med ett dårlig kollektivtilbud for å få dem til å bytte. Alternativet må være bedre for at folk bytter. Kjøpekraften i Norge er såpass at stadige avgiftsøkninger ikke vil kunne tvinge nok folk over på kollektivt alene. Politikerne må lære at man noen ganger må prøve gulroten, ikke bare pisken! Slik det er nå fremstår bare de store avgiftene på privat trafikk som en dårlig skjult måte å bringe penger inn i statskassen. Bruk mer av veiavgiften vi betaler inn på til opprusting av kollektivtilbudet! Men politikerene vil ikke kvitte seg med pengekua. Derfor blir ikke kollektiv tilbudet bedre. Endret 14. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Bruk mer av veiavgiften vi betaler inn på til opprusting av kollektivtilbudet! Oi, Norge ligger 20 år bak europa på veistandard. De kan begynne der først så får de heller slenge på en femtilapp på billettprisen deres. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Kollektiv tilbudet må bli bedre først, ikke vi som må begynne å bruke et heller dårlig tilbud. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Kollektiv tilbudet må bli bedre først, ikke vi som må begynne å bruke et heller dårlig tilbud. Begynne å bruke? Du bestemmer helt selv om du vil kjøre eller ta bussen. Jeg kjører fordi det er like raskt, mer komfortabelt, jeg kan høre på hva slags musikk jeg vil hvor høyt jeg vil og jeg kan kjøre andre steder om jeg plutselig skulle få lyst til det. Eneste negative er at det koster mer penger. Endret 14. april 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vi betaler flere høye avgifter som har med bil å gjøre, og til hvilken nytte?...... Er enig at alt med bil her i norge er for dyrt men å sammenligne oss med ett land som har nesten 1500 000 000 000 kr i statsgjeld ville jeg da ikke gjort. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Norge er blant landene som har billigst bensin, I FORHOLD TIL befolkningens inntekt. Så dette er jo bare grunnløs whining egentlig. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg kunne gjerne hatt dyrere bensin om nybilavgiften ble redusert. På den måten ville dem som kjøpte biler som drikker bensin bli straffet. Samtidig ville det sannsynligvis redusere bruk av bil generelt. Si et påslag på 3-5kr literen, det burde dekke store deler av avgifter staten får inn i omregistreringsavgifter og nybilavgifter, og vi ville kunne legge oss på nivå med f.eks. Sverige på omregistreringsavgift (de betaler ca. kostnad for staten at du bytter bil, rundt 2-300kr). Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Veldig god tankegang de politikkerne har, hver nye bil som blir importert skal selvsagt koste 100.000 ++ i toll. Og i tillegg skal omregistreringen koste firedobbelt enn hva 12 år gammel bil koster. Er dette motivasjonen vi skal få for å kjøpe ny og sikker bil så det blir fære ulykker på veiene? Jeg ser det som heller motsatt, at vi bli nødt til å kjøpe gamle istdeenfor nye? Ikke noe rart i det at landet er kåret som en av de eldste bilpark i verden. Hvis en nybil koster halvparten i andre land så kan vel den gjøre det her også. Hadde jeg vært politikker hadde jeg ihvefall satt sikkerhet fremfor penger, men tydeligvis tenker ikke alle sånn, selv de som styrer landet Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Veiavgiften er en vits. Vi betaler 3.000 ,- for å kjøre på humpete veier. Det er en skam. Skal vedde på at flertallet her i Norge IKKE synes det er greit å betale så mye i avgifter på nybil. Men om noe kommer til å gjøres med avgiftene på bil, så er det vel ikke annet enn å øke dem ytterligere. Det er liksom helt greit, synes politikerene. For å realisere "nullvisjonen" og slikt piss... Politikerene her i Norge kan ta seg så mange friheter de vil og slippe unna med det. Noe som gjør meg forbannet. Avgiftene på bil burde fjernes snarest. Samtidig burde avgifter betalt ved nybilkjøp de siste ti år betales tilbake av Staten til hver enkelt person det gjelder. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Ja vi har allt for høye bilavgifter her i landet. Og det er det som er grunnen til at "værdens rikeste land" har en av europas eldste bilparker. Og nei det hjelper ikke å sette opp avgiftene for å få folk over til kollektiv. Hva med og lokke med goder på kollektiv istedenfor å straffe bilkjørerene? På landet er kollektivtilbudet for dårlig til at man kan droppe bilen og f.eks. inn til Oslo i rushtiden er togene så stapp fulle at det går ikke ann og be folk droppe bilen og ta kollektiv istedenfor (det er rett og slett ikke kapasitet til å ta alle de som vaneligvis kjører bil på kollektiv transport). Det kollektive tilbudet må være godt nokk først før man begynner og prøve og tvinge folk over til å ta kollektiv transport! Og når det gjelder folk utenfor byene så går det ikke ann og løse dette med kollektiv transport fordi det ikke er nokk folk på rutene til at det skal lønne seg hverken økonomisk eller miljømessig å sette opp busser som går ofte nokk og til nokk steder. Så her må man bare innse at folk må bruke bil og stoppe og lesse dem ned med avgifter. Endret 27. juni 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Pass dere nå gutter som trimmer bilen deres uten å tenke så mye på det (f.eks. chip), blir dere tatt av statens nye våpen med f.eks. 30hester for mye må dere betale 80.000kr ! Ikke nok med det, er du ekstra uheldig må du også betale tilleggsavgift, som tilsier 50% ekstra, dvs 120.000kr ! Kilde 120.000 for 30 hester, er det inkludert moms? :!: Hvis jeg hadde startet veddemål i penger med folk i utlandet angående denne saken, så ville jeg kanskje blitt rik ved å vinne alle veddemål, for jeg tror det vil komme som et sjokk for alle sammen.. Endret 10. juli 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Flere bomstasjoner og høyere bensin pris for privat personer kunne kasnkje fått fler til og bruke kolektiv transport, noe som hadde vært bra. Nei, det ville ikke vært bra. Bor i Oslo og kapasiteten er fullstendig sprengt når jeg skal til og fra jobb. Bussen klarer ikke komme seg fra holdeplassen fordi de ikke klarer lukke dørene. Og du ønsker presse inn enda flere reisende? Selv om jeg ikke liker deg godtar jeg å bruke over dobbelt så lang tid som det ville tatt å kjøre bil, men for andre jeg kjenner i Oslo-området blir reisetiden så lang at det ikke er praktisk gjennomførbart. Og i mindre sentrale strøk vil en overgang til mere kollektivtrafikk føre til høyere forurensing. Det er kanskje på tide å revurdere mantraet om å tvinge alle til å kjøre kollektivt? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Pass dere nå gutter som trimmer bilen deres uten å tenke så mye på det (f.eks. chip), blir dere tatt av statens nye våpen med f.eks. 30hester for mye må dere betale 80.000kr ! Ikke nok med det, er du ekstra uheldig må du også betale tilleggsavgift, som tilsier 50% ekstra, dvs 120.000kr ! Kilde Blir man innkalt er det bare å slå av trimmingen, ikke særlig enkelt å bli avslørt altså. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Med chiptrimming er det ikke bare å skru av, men om du har en powerbox eller lignende stiller du sterkere der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå