CurSe Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Jeg har akkurat fått meg en plextor 24/10/40 og en usb-mus. Jeg satte inn brenneren og koblet til musa(i dag).Alt virket å fungere fint helt til nå. -Nå er oppstarten min helt vanvittig treg. Mine kopiser sine maskiner er raskere under oppstart selv om jeg har bedre pc en enkelte av dem(jeg har 1Ghz/256sdram pc133, 40Gb hdd, 32 mb skjermkort...). Visse programmer [svarer ikke] nå etter at brenner og mus er tilkoblet Den brenner dårlig(vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette,men en kompis av meg er på 100% nesten hele tiden,men hos meg så hopper han fra 4% til 100% konstant...jeg aner ikke hva det kalles.Jeg bruker Nero burning forresten) Kan jeg ha koblet feil? brenneren "deler" ikke kabelen med HDD eller cd-rom, og den er på MASTER. Men hvis jeg har koblet feil,hvorfor fungerer det sånn passe da? jeg håper virkelig at noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet, og all hjelp er hjertelig velkommen. Dere kan også maile meg på [email protected] på forhånd TAKK Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Det evinnelige spørsmålet når det det gjelder hastighet på cd-rom/dvd-rom: Har du satt på DMA? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Sier du at maskinen din er er treigere på oppstart enn dine venners maskin eller at maskinen dins oppstart er mye treigere nå enn før du fikk brenneren ? Det vil også hjepe dersom du forteller oss hvilken OS du bruker, hvilken CPU er det, og hvilket hovedkort. Kjører du programmer under brenning ? Prøvd å intallert nye drivere ? Hva med DMA ? [ Denne Melding var redigert av: unwill på 2002-01-21 01:04 ] Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg har ikke rørt DMA nei,skal jeg det? Jeg bruker Windows Milennium Min pc består av: AMD Athlon 1000 MHz socket-A 266 FSB Aopen HQ45 midi ATX aquamarine transp 3.5" floppy drive, 1.44MB diskettstasjon Cooler for Z7, PPGA, FCPGA og sokkel-A Epox 8KTA3+ UDMA100 RAID sokkel-A 256MB PC133 SDRAM Western Digital 40.0GB 7200rpm ATA-100 Asus V7100/T GeForce2 MX 32MB m/tv utg. Memorex 52X CD-rom IDE sounblaster live 5.1 player + brenner,mus og nettverkskort Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 glemte 1 ting: PC'en min er mye tregere under oppstart nå en før Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 skal DMA være på både cd-rom og cd-brenneren? Har DMA veldig mye og si? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Ja, for ørtende gang! :smile: DMA skal være PÅ for både CD-Rom og CD-brenner. DMA betyr Direct Memory Access og gjør at enheten kan lese/skrive direkte til minne uten å gå gjennom prosessor først. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 ok,men er det grunnen til at alt går så vanvittig tregt? eller at flere programmer ikke svarer? eller at skjermen blir helt blå og sier om du vil gå tilbake til windows eller starte maskinen på nytt? Unnskyld hvis jeg maser fælt,men jeg kan ikke så mye om data akkurat Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Har du innstallert nye og korrekte drivere for cd-brenner og mus? Bruker du "burnproof" når du brenner? Er harddisk(ene) defragmentert? Prøv å fjern cd-brenneren først (dra ut kontaktene) og sjekk om det er den som forårsaker den trege oppstarten. Hvis ikke prøver du en annen mus og ser om det gjør noen endring. Kom tilbake når du har prøvd det :smile: Lenke til kommentar
ilex Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 husk at dma skal være på for hd'ene og. nb. å kjøre en cd-rom på samme ide kabel som en ata66/100 hd treger ned hd'en. hvis man har en ata66/100 disk, en brenner, en cd/dvd-rom og bare 2 ide porter har man et problem...=P. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Maskinen min ba ikke om å få noe som helst til brenneren,men til musa gjorde den det. Jeg ga plasseringen til filen som maskinen maset om,og vips.så hadde sigbjørn en optisk mus. Jeg installerte alt som jeg fikk med brenneren... Men men..jeg skal prøve det du sa. Men til alle andre som leser dette og får en ide,så må dere bare svare på mitt innlegg. Det er ikke sikkert at problemet blir løst av den grunn,så bare skriv inn. Hjelp mottas med TAKK Lenke til kommentar
ilex Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 åh ja, at du får blåskjerm, det er bare winme som er søppel. =] Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 ilex: HD'ene betyr? Jeg er ikke et datageni Lenke til kommentar
ilex Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 enda en ting; hvis du ikke har firmware ver. 1.03 til plextoren din hent den ned: http://www.plextor.be/download/ftp1/W2410A103.zip du ser hvilken firmware ver. du bruker i plextools og/eller pxinfo. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 jeg kan ikke laste ned noe som helst nå. Skolen vår bygger litt om på nettverket vårt så vi kan bare surfe på internett,ikke mer(vi kan ikke laste ned,spille MP...) Men men...DMA=on får jeg vel nesten gjøre da. Enhetsbehandling hvis jeg ikke husker helt feil?Det var der den DMA dingsen er? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 når jeg legger en "hake" i DMA så kommer følgende melding: ADVARSEL OM MANGLENDE MASKINVARESTØTTE Det kan hende at DMA ikke er kompatibelt med kontrolleren,HDD,cd-rom-stasjonen på pc.Kontakt maskinvareleverandøren og kontroller om det er støtte for innstillingen.velg OK hvis du vil aktivere DMA Skal det skjer eller er jeg i DEEP SHIT no? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 jupp, eller device manager på godt engelsk. må alltid tenke meg om når jeg driver med norsk windows. =] Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 JUPP til at det skal skje eller JUPP til at jeg er i DEEP SHIT? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå