kasamo2 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei! Jeg har kjøpt 32lg3000. Jeg har fått prøvd den på vanlige tv signaler og på ps3. På ps3 fungerte den helt fint, men på analoge tv signaler(ikke HD) Er det litt sånn skygge eller hva jeg skal si. Er det bare sånn det er med hd tv'er...? Må jeg få hd motaker eller kan jeg fikse på noen instillinger? Jeg har en litt gammal sort boks altså reciever eller hva det heter:P Husker ikke i farta men, dere skjønner hva jeg mener. fordi mitt 6år gammle samsung 20" lysrør hadde mye klarere bilde på de signalene... Håper jeg får masse hjelp fra dere:D Mvh: Kasamo2 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Skygge - i form av når du ser på aparatet fra siden eller etterslep, eller noe annet? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har du dekoder med scart? Eller noe annet? Hvis du får en HD dekoder slik at du kan bruke hdmi fra dekoder til tv så vil signalene bli bedre. Skyggene slik du beskriver dem høres ut som et vanlig problem LCD tv-er har med dårlige signaler. Det er nesten som om det blir et litt dobbelt bilde? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Det er samma vilken vinkel jeg ser fra. eller er mer uklart ikke så skarpt eller hva jeg skal si:P Litt vanskelig og forklare, for eks når jeg ser på ansiktene til folk, så er det lissom små firkanter ellerno... det er forskjellige farger i de firkantene...Vanskelig og forklare. Det er ihvertfall mer uklart en det er på ett lysrør. Jeg trodde ikke det skulle bli dårligere med analoge signaler på sånn tv, ihvertfall ikke mye. Men det er mye mer uklart en på vanelig tv, eller lysrør. Men fungere jo helt perfekt med ps3...rart:( håper dere kan hjelpe meg Har du dekoder med scart? Eller noe annet? Hvis du får en HD dekoder slik at du kan bruke hdmi fra dekoder til tv så vil signalene bli bedre. Skyggene slik du beskriver dem høres ut som et vanlig problem LCD tv-er har med dårlige signaler. Det er nesten som om det blir et litt dobbelt bilde? Ja, det ser lissom litt dobbelt bilde ut. Ja, jeg bruker scart. Så det hadde blitt mye bedre med hdmi? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ah. Oppgrader til HD-mottaker som Bava nevner over her, bruk HDMI. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ah. Oppgrader til HD-mottaker som Bava nevner over her, bruk HDMI. Ja, jeg får vell det:P Takk, for alle de raske svara, så jeg ikke trenger og bruke fler dager på detta. Takker for all hjelpa Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du har det kjente mosaikkbilde problemet har du. lcd spesielt i billigklassen som din tv er i sliter med dette i analoge signaler Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kjøpte faktisk samme tv til lillesøstra mi og der har vi strukket kabel fra stua .. Bildet er på visse kanaler ganske dårlig man kan se firkanta biter/skygger . Men dersom man kobler til med hdmi og kjører en 720/1080p film så er det utmerket bildet. Har også en tatung 32" på kjøkkenet og den er faktisk enda verre. Men nå man strekker en kabel på 20meter på 2 tv og har 3 tv som skal ha den samme signalen . Ja da blir en tap på bildekvaliteten. Lenke til kommentar
boos Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vil 32Lg3000 gi et godt bilde på vanlige digitalsendinger fra Get? mvh boos Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Som nevnt ..Så fort vi kobler til pcn og sender ut 720p film med hdmi kabel så er knallbra bilde .. Og kjører man gjennom vanlig antenne kabel så er det elendig. Så det sier seg selv at du vil trolig få mye bedre bilde med digitaldekoder fra get. Bare pass på å bestille HD-boks . Jeg vil anta at den er verdt de ekstra kronene . Og nå vi er inne på GET sin HD-boks så er den vistnok råbra ifølge diverse tester. Lenke til kommentar
boos Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Takk for svar. Jeg har ikke så mye greie på dette. Jeg trodde en Get-boks var en Get-boks og at det var det jeg hadde. Jeg har den vanlige, lille og blanke Get-boksen (som er treeeiiiig når jeg skifter kanaler). Men det er kanskje ikke en HD-Get-boks??? boos Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Takk for svar. Jeg har ikke så mye greie på dette. Jeg trodde en Get-boks var en Get-boks og at det var det jeg hadde. Jeg har den vanlige, lille og blanke Get-boksen (som er treeeiiiig når jeg skifter kanaler). Men det er kanskje ikke en HD-Get-boks??? boos HD boksen har ikke turbo den heller, men du kan koble deg til med hdmi og dette vil trolig hjelpe litt på signalene dine. En annen ting du kan gjøre er å ta opp programmer og sette på pause midt i en tv sending... STAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå