Gå til innhold

Er evolusjonsteori bare en teori?


Anbefalte innlegg

Tormund:

Nå som du klart har beskrevet hva ditt ønske er, så kan du jo prøve å motbevise at vi har felles opphav, selv om jeg faktisk tror at dette ligger litt utenfor både ditt og mitt kompetansenivå - så vil jeg gjerne se deg prøve. Husk bare på, at teorien har stått i 150 år, og du er ikke den første som har prøvd.

 

Aller først vil jeg påpeke at vitenskapen ikke er en slags konspirerende organisasjon. Mer om dette kan du lese i min blogg, som jeg skrev etter å ha sett Hovind vs. Shermer.

 

http://www.nikkayoichi.blogspot.com/

 

Det jeg ikke forstår er hvordan Hovind tør å distribuere denne debatten, da han får grisebank av Shermer i denne debatten.

 

Hovinds påstander om at evolusjonsteorien er en konspirasjon faller på sin egen urimelighet, da vitenskapen er kjent for å innrømme feil. Dette beviser jo at vitenskapen ikke underslår bevis som kan felle en teori. Derfor er det rimelig idiotisk å komme med slike påstander. I tillegg så er de beste argumentene til Hovind i den aktuelle debatten, "god of the gaps" og "the watchmaker argument" - begge disse er knust til pinneved, tusen ganger før! :D Nå skal det vel sies at denne debatten er ganske gammel, den er minst 3 år, jeg fikk ikke med meg årstall når denne fant sted. Årsaken til at jeg vet at den er mer enn 3 år, er at Hovind har sittet fengslet siden 2006, for bl.a underslag, triksing med regnskap m.m.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg ikke forstår er hvordan Hovind tør å distribuere denne debatten, da han får grisebank av Shermer i denne debatten.

Jeg er uenig. Denne debatten var ikke om å ta mest rett, men å få publikum med på laget.

 

Jeg er ganske sikker på at om du hadde spurt ti randoms på gata i USA ville de sagt at Hovind vant debatten.

 

Hovinds "theory" hviler, enkelt og greit, på troen at jorda er 6000 år gammel. Om Shermer bare hadde brydd seg om dette og avkreftet dette ville hele korthuset ha falt sammen. I stedet brukte Shermer 20 min på å si hvor mange fossiler som er funnet, men svarte ikke på Hovinds motargument om at fossiler ikke betyr noe, da en ikke vet om de fikk barn.

 

Tror Shermer ble plukket ut bevisst, er overbevist om at andre kunne ført en bedre debatt på vegne av "evolusjonistene".

Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at amerikanere har en tendens til å være sneversynte mennesker. At 64 % av dem mener at skolene bør lære bort kreasjon til barna, er et ganske klart tegn på dette.

 

Det morsomme er jo også at amerikanere selv vet at de er dumme. De stemte "mannen i gata" (el.l) frem til fjerdeplass på listen over de dummeste amerikanerene (jeg tror George W. Bush kom på første).

Lenke til kommentar
Den jevne amerikaner er nok ikke mindre smart enn den gjennomsnittlige nordmann. Generalize much?

Det er viktig å huske på at for den jevne amerikaner er verden amerika... og de resonerer deretter... Alt utenfor er utryggt og ikke til å stole på og når de har viklet seg inn i sin egen lille verden vil de gjerne være der med sin gud også videre.... Litt generaliserende er det såklart, da du sikkert finner flust av smarte og opplyste amerikanere også, men jevnt over er den vanlige amerikaneren opptatt av hva som foregår rundt i nærmiljøet sitt og har ikke halvparten av oversikten som vde fleste av oss besitter her i norge... Sad, but true! Har sett dette med selvsyn et par ganger, der ignoransen noen av dem besitter er ENORM, intet mindre. De har sin mening og alt som ikke stemmer med den eller er enige med de skal sees på med vantro og skepsis, selv om det er de selv som mangler kunnskap og informasjon...

Så den typiske amerikaner er definitivt mer ignorant og usmart (om noe kan kalles det :) ) enn den jevne nordmann ja, helt klart. Den jevne amerikaner klarer ikke engang å sette noe så stort som afrika på et verdenskart engang, dette har jeg sett flere sjokkerende beviser på med SELVSYN! De mest ignorante tror det er hovedstaden i europa eller noe slikt.. :roll:

 

:D

Lenke til kommentar
Den jevne amerikaner klarer ikke engang å sette noe så stort som afrika på et verdenskart engang, dette har jeg sett flere sjokkerende beviser på med SELVSYN! De mest ignorante tror det er hovedstaden i europa eller noe slikt.. :roll:

 

:omg: !!!

Og jeg som var redd amerikanere fra før!

Jeg har hørt de har problemer med å skille Norge, Danmark, Svergie, osv, men Afrika?

Lenke til kommentar
HAHAHA! :) :) :)

Det er fasinerende at de forvirrer kontinentet sitt med landet sitt. <-- dårllig formulert, but you get the idea?

Poenget er bare at amerikanere og Europeere har vidt forskjellig syn på hva et land er. Samarbeidet mellom de europeiske landene er veldig sterkt, på mange måter like sterk som mellom de amerikanske statene.

 

Og at de blander tre fille-land (norge,sverige,danmark) ser jeg ikke på som noe rart. Hvor stor del av den Europeiske befolkningen klarer uten problemer å plassere Vermont, connecticut og New Jersey?

Lenke til kommentar
Hovinds "theory" hviler, enkelt og greit, på troen at jorda er 6000 år gammel. Om Shermer bare hadde brydd seg om dette og avkreftet dette ville hele korthuset ha falt sammen.

 

Som den Harvard-utdannede paleontologen (studerte under S. J. Gould) sa det:

 

"Although there are scientific reasons for accepting a young earth, I am a young-age creationist because that is my understanding of the Scripture. As I shared with my professors years ago when I was in college, if all the evidence in the universe turns against creationism, I would be the first to admit it, but I would still be a creationist because that is what the Word of God seems to indicate. Here I must stand." (Wise 2001).

"Most creation science is garbage" (quoted in an interview in Hitt 1996).

"This gets me in a lot of trouble with a lot of creationists, ... the material that's out there is—uh, I'll hold back and be nice—garbage. It's really atrocious" (quoted by Mayshark 1998).

 

Argumenter om jordens alder betyr ingenting for en YEC. Det er faktum: Mennesket er istand til å tro akkurat hva det vil, og gjør det gjerne.

 

Festlig:

http://www.antievolution.org/cgi-bin/ikonb...460#entry141771

Enjoy.

Endret av rofl
Lenke til kommentar
"Although there are scientific reasons for accepting a young earth, I am a young-age creationist because that is my understanding of the Scripture. As I shared with my professors years ago when I was in college, if all the evidence in the universe turns against creationism, I would be the first to admit it, but I would still be a creationist because that is what the Word of God seems to indicate. Here I must stand." (Wise 2001).

Dawkins om Kurt Wise. Det er nesten litt trist å høre på...

 

Lenke til kommentar

hovind og de fleste andre kreasjonister kjører en veldig urettferdig taktikk under debatter. De ramser opp en dunge med løyner slik at motparten ikke har sjans til å rette opp alle feilene noe som gir publikum et inntrykk av at evolusjons forsvarerne ikke vet hva de skulle svare på de gjennvarende løgnene de ikke fikk rettet opp når tiden er gått ut. Intelektuell uærlighet spør du meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...