Gå til innhold

Skjermkortet er flaskehals?

Anbefalte innlegg

Hei. Har oppgradert hele pcen min nå utenom skjermkortet, jeg har et Asus Maximus II hovedkort, Intel Core 2 Duo e 8500 3.0GHz, og 8gb Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB x2. og APLUS Case EL Diablo Advance samt en Chieftec Super Series PSU 650W Modulær psu.Kjører vista ultimate 64bit. Har fra før et Asus 9800gt skjermkort, med 512 mb, er det flaskehalsen i systemet mitt? Vurderer og kjøpe meg et skjermkort til ca 3000kr 3500kr, er dette bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426202 . Skal hovedsaklig kjøre Flight Simulator X og Css og bf2.

Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har oppgradert hele pcen min nå utenom skjermkortet, jeg har et Asus Maximus II hovedkort, Intel Core 2 Duo e 8500 3.0GHz, og 8gb Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB x2. og APLUS Case EL Diablo Advance samt en Chieftec Super Series PSU 650W Modulær psu.Kjører vista ultimate 64bit. Har fra før et Asus 9800gt skjermkort, med 512 mb, er det flaskehalsen i systemet mitt? Vurderer og kjøpe meg et skjermkort til ca 3000kr 3500kr, er dette bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426202 . Skal hovedsaklig kjøre Flight Simulator X og Css og bf2.

Harald.

Tror det skal gå bra, men min mening er at du ikke trenger et så rått skjermkort for de spillene. På en annen siden kan det jo være godt å være litt fremtidsrettet.

Edit: Gtx 285 er en av de beste skjermkortene du kan få tak i.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Harald.

Tror det skal gå bra, men min mening er at du ikke trenger et så rått skjermkort for de spillene. På en annen siden kan det jo være godt å være litt fremtidsrettet.

Edit: Gtx 285 er en av de beste skjermkortene du kan få tak i.

Men etter det jeg har hørt er fsx et av de mest krevende spillene som finnes, skal kjøre det på very high har jeg planer om samt en hel haug med tillegs scenery og utstyr, sikker på at skjermkortet mitt klarer og kjøre dette med en god del fps?

Lenke til kommentar

Men etter det jeg har hørt er fsx et av de mest krevende spillene som finnes, skal kjøre det på very high har jeg planer om samt en hel haug med tillegs scenery og utstyr, sikker på at skjermkortet mitt klarer og kjøre dette med en god del fps?

Hvis du har slike krav, trenger du åpenbart nytt skjermkort. 9800gt kjører så å si alle nye spill, men ingenlunde på very high. :)

Lenke til kommentar

Hvis du har slike krav, trenger du åpenbart nytt skjermkort. 9800gt kjører så å si alle nye spill, men ingenlunde på very high. :)

Ok, har du noen forslag til et bra skjermkort da? :)

Lenke til kommentar

Jeg har noe lignende opplegg som trådstarter og lurer på det samme.

Tenker også å kjøre max settings på FlightSimX.

Jeg klokker systemet litt,men holder meg på sikre verdier for lang varighet.

Min hw:

E8400(@3,75mhz FSB 417 1,25V),

EVGA780i-SLI,8GB(4x2GB)

Mushkin Redline DDR2,1000mhz(5-5-5-12/2,1V).

POV 8800GTS EXO 320mb 575/1800mhz.

COOLERMASTER Cosmos Silver m/Cooler Master Real Power M850

Da spørr jeg dere hw guruer om hvilken skjermkort som vil stå best til systemet mitt?

Vet om et par 9800GX2 PCIE 1024MB til kr.1800 demo,eller gå får 285GTX til ca.kr.2800?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...