Gå til innhold

Zalmann ZM17-CU kjøler - en flopp?

Anbefalte innlegg

Har nokon av dere montert ein slik viftelaus kjølar på grafikkortet?

Eg har kjøpt ein slik, men har ikkje montert den enda:

Har blitt litt i tvil etter å ha lest følgende tvetydige info:

Utklpp av zalman's egen side: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm

Features

- ZM17-CU does not require a fan, thus it does not need to be powered, nor does it create noise or vibration.

-The video card can be cooled down to an optimal temperature without generation of noise.

- More stable operation of the video card is ensured in overclocking environment.

Notes)

1)For GeForce 256 DDR, RADEON DDR, and higher classes of video cards, the ZM17-CU must be used with Zalman's FB165(www.zalman.co.kr/english/product/ cnpsvga3.htm).

2) If the heatsink(ZM17-CU) interferes with some components on the video card, do not attach.

3) The ZM17-CU attached with the adhesive cannot be removed afterwards.

4) Attach in well ventilated place.

5) If the adhesive gets on your skin, promptly clean off with water.

--Blir mitt ATI radeon 7500 rangert som "higher classes of video cards" (ref note 1)?

--Kor fast sitter det, ev. kan man lime fast denne kjøleren med noko anna slik at den kan plukkast av igjen? (ref note 3)

--Kva meiner dei med "well ventilated place"? (ref note 4) Dei veit vel ganske nøyaktig kvar AGP slot-en står på eit hovedkort!

Er dette produktet mao en flopp? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjøleren du snakker om er en gammel kjøler. "Higher class" for ett - to år siden er noe helt annet enn i dag.

Tror den duger til et 7500 og Geforce 2 baserte kort.

Zalman har dessuten større vfteløs kjøler enn denne. ZM80A-HP er den største.

å si at ZM17 er en flopp er bare tull. Den duger til sitt formål og har fått god omtale på andre sites. Tror faktisk overklokking.no også testet denne en gang...?

Lenke til kommentar
Den kjøleren du snakker om er en gammel kjøler. "Higher class" for ett - to år siden er noe helt annet enn i dag.

Tror den duger til et 7500 og Geforce 2 baserte kort.

Zalman har dessuten større vfteløs kjøler enn denne. ZM80A-HP er den største.

å si at ZM17 er en flopp er bare tull. Den duger til sitt formål og har fått god omtale på andre sites. Tror faktisk overklokking.no også testet denne en gang...?

OBS: Der var eit spørsmålsteikn bak flopp, så eg kom ikkje med nokon påstand, men eit spørsmål. Eg har som sagt ikkje montert den enda.

Viftelaust pc-kabinett, med god ventilasjon.... korleis får man til det? :wink:

Om ikkje vifta sitter på grafikkortet som i dag, så må det tydeligvis ei vifte til for å få til kjøling.

Eit poeng er seff at man kan bytte ut den hylande 30mm vifta som i dag sitter på grafikkortet med ei undervolta 80mm inne i kabinettet, for å skape sirkulasjon, men det er likevel ikkje viftelaust. :-?

Lenke til kommentar
Vifteløst kabinett med god sirkulasjon?? Ja det kan vel by på litt problemer.... :)

Selv bruker jeg utelukkende stillegående 80mm vifter. bedre med 8 stille enn 1 bråkebøtte ;)

Vifteløst kabinett er vel bare mulig med VIA prosessor og mini-ITX board eller lign., selv om jeg har hørt om andre prosjekter basert på Pentium IV.

I nesten alle strømforsyninger sitter det en vifte (det finnes unntak), så da blir det jo minst en vifte i kabinettet. Det kan holde i mange tilfeller det. Siemens-Nixdorf bruker en slik løsning i noen av sine kabinetter. En vifter sitter i PSU, denne har en trakt som går over kjøleribben på CPU og suger luft derifra.

Lenke til kommentar
Vifteløst kabinett med god sirkulasjon?? Ja det kan vel by på litt problemer.... :)

Selv bruker jeg utelukkende stillegående 80mm vifter. bedre med 8 stille enn 1 bråkebøtte ;)

Vifteløst kabinett er vel bare mulig med VIA prosessor og mini-ITX board eller lign., selv om jeg har hørt om andre prosjekter basert på Pentium IV.

I nesten alle strømforsyninger sitter det en vifte (det finnes unntak), så da blir det jo minst en vifte i kabinettet. Det kan holde i mange tilfeller det. Siemens-Nixdorf bruker en slik løsning i noen av sine kabinetter. En vifter sitter i PSU, denne har en trakt som går over kjøleribben på CPU og suger luft derifra.

Inne på noe der... men vifteløst og med god sirkulasjon?

he he... må vel definere god sirkulasjon da... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...