Gå til innhold

Om livet etter døden / helvete: Hva om dere tar feil?


Anbefalte innlegg

Hva om jeg tar feil?

 

Det gjør da ingen ting!

 

For hva Jesus har gjort med min personlighet -her på jorden-, er verdt det. Før troen brydde jeg meg ikke så mye om de store linjene, ville bare bli litt tynnere ;) , litt mer populær, bruke litt mer albuer i studie, så jeg kunne få en litt fetere fremtid økonomisk.

 

Kjærlighet til hver nye dag? Nei ikke noe særlig. Takknemlighet for at mamman min valgte å bære meg frem? Jeg tenkte ikke på å være takknemlig for det i det hele tatt. At jeg vokser opp i et rikt land, som gir meg alle muligheter til å kunne hjelpe de fattigste i verden? Nei, jeg gadd ikke å tenke så mye på det, mest opptatt av å rekke frisørtimen så jeg kunne bleke etterveksten :thumbup: . At det er ondt og godt i livet og at jeg kunne bli bevisst over dette og velge det gode? Nei, jeg tok ikke ansvar for å velge det gode. Kom det onde min vei(en usannsynlig kjekk gift mann foreksempel), så bare fulgte jeg det. "ikke mitt ansvar"

 

 

Som kristen har jeg ikke blitt en moralsk helgen som ikke gjør noe feil, bare så det er sagt. Jeg gjør stadig dustete ting, men jeg har blitt klar over at det er en naturlig del av å være et menneske, og at det er meningen at vi skal lære noe av livet. Ikke bære på dårlig samvittighet, men lære av det å forsøke å gjøre litt bedre neste gang. Det var den røde tråden gjennom hele Jesus sin tale. At vi er bare mennesker, som gjør og kommer til å gjøre feil. Derfor er det viktig at vi får vite at vi er skapt av kjærlighet, og selv om onde ting påvirker oss, så er det kjærligheten som er opphavet, ikke ondskapen. Og at vi blir tilgitt. At Gud ikke er opptatt av at vi skal leve syndefritt, det eneste han vil er at vi skal være ydmyke og holde kjærlighet i hjertet og si unnskyld når vi driter i salaten. Det var Jesus sin tale. Før Jesus sitt liv, var troende så opptatt av å leve rett og dømme at de egentlig ikke fikk gjort noe kjærlig av større betydning.

 

Hvorfor kristendom, jeg har ikke sjangs til å tro på andre ting. På grunn av Jesus. Jesus er en historisk person jeg VIL følge selv om det vil vise seg at han også tok feil. Skjønner? For den mannen er så stor, han gjorde så innmari mye radikalt, totalt oppslukt av rettferdighet, kjærlighet og fred. Jeg følger han av hele mitt hjerte. Om det ikke finnes noen Gud og en himmel når jeg så dør, spiller det NADA rolle. For det har gjort livet her enormt mye viktigere og hjertelig. Og jeg ser at jeg hjelper andre mennesker til å få det bedre. Det er viktigere enn hva som skjer med meg når jeg dør.

 

Jesus sa mange ganger at himmelriket var på jord. Det er velkjent blant kristne, men desverre ikke noe som når så ofte ut til allmenheten. Fader vår: La ditt rike komme, la din vilje skje på jorden, som i himmelen. Som kristen er fortsatt livet det som skjer her og nå. Det er nå vi lever. Jesus var opptatt av å gjøre rettferdige ting mens han levde, ikke bare preke om himmel etter døden. Himmelriket er på jorden også.

Endret av Jaya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Himmel riket på jorden? Tror VELDIG mange mennesker ikke er enig med deg der... :)

 

Skulle jeg mot formodning ta feil er jeg sikker på at den guden jeg møter er mer velvillig mot en som ikke er med i noen fanklubb enn en som er i feil fanklubb, for å si det slik. Men egentlig et merkelig fenomen at ALLE religiøse automatisk og uten å tenke noe videre over det tror de havner hos sin egen gud når mulighetene for å havne hos en annen av disse gudene er noe slikt som 99,99%... Fasinerende å se hvordan de resonerer, eller manglen på sådan, når dette kommer på banen... Hele greia er totalt uten logikk men det er likevel helt selvfølgelig at det er deres gud de blir møtt av i perleporten... :)

Lenke til kommentar
Himmel riket på jorden? Tror VELDIG mange mennesker ikke er enig med deg der... :)

 

Jesus Kristus grunnla himmelriket på jorden. Man må være født på ny (omvendt) for å se himmelriket og komme inn i himmelriket. Helvete er utenfor. :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Himmel riket på jorden? Tror VELDIG mange mennesker ikke er enig med deg der... :)

 

Jesus Kristus grunnla himmelriket på jorden. Man må være født på ny (omvendt) for å se himmelriket og komme inn i himmelriket. Helvete er utenfor. :)

 

ehh.. er ikke Jorden Satan sitt terretorium? Satan ble sendt ned på jorden og som en slags hevn mot Gud så farer han rundt her og prøver og få folk til og synde? Den himmelen som jeg tror jeg kommer til er jo ikke "åpnet" enda.. Den himmelen kommer folk til når dommedagen er her.. De som dør i dag kommer vell til ett mer "venterom".. Slik trodde jeg det var..

Lenke til kommentar
Himmel riket på jorden? Tror VELDIG mange mennesker ikke er enig med deg der... :)

 

Jesus Kristus grunnla himmelriket på jorden. Man må være født på ny (omvendt) for å se himmelriket og komme inn i himmelriket. Helvete er utenfor. :)

 

ehh.. er ikke Jorden Satan sitt terretorium? Satan ble sendt ned på jorden og som en slags hevn mot Gud så farer han rundt her og prøver og få folk til og synde? Den himmelen som jeg tror jeg kommer til er jo ikke "åpnet" enda.. Den himmelen kommer folk til når dommedagen er her.. De som dør i dag kommer vell til ett mer "venterom".. Slik trodde jeg det var..

Nei, jorden tilhører Gud gjennom mennesket.

 

Veien inn til himmelriket ble åpnet når forhenget inn til det aller heligste i Jerusalem revnet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er ikke så farlig hvis veldig mange er uenig med meg der, så lenge jeg hører på hva Jesus sa. Og han sa at himmelriket også var tilstede på jorden. Nestekjærlighet, omsorg, forsvar av de svake, bønn, glede, naturen, dette er glimt av himmel på jorden.

 

Her er godt og vondt. Det er her det skjer. Kjærligheten(Gud) og ondskapen(Satan). Gud er ikke i vår fatteevne, så når vi omtaler Gud som et hannkjønn(Ham eller Far), så er det jo ikke et dekkende begrep, men det vi har å rutte med med våre hjerner. Himmel blir heller ikke helt dekkende når vi vet hvor stort universet er og at den blå himmlen vi ser opp på er gasser. Men det er nå det vi har å rutte med. Så himmelriket er ikke stengt, det er glimt av himmel på jord. Jesus er jo fysisk død, men fortsatt her. Jesus, Gud, Den hellige ånd.. Når dette er sterkt tilstede idag, så er ikke himmelen "stengt".

 

Jeg tror det er viktig at vi innser vår uvitenhet og ikke henger oss opp i våres små termer og uttrykk. Jesus ville bare bruke vårt språk, slik at vi forstod. Han brukte jo titt og ofte ligninger. Det betyr ikke at jeg tror Gud ser på meg som et FAKTISK sennepsfrø..

Endret av Jaya
Lenke til kommentar

Sorry Jaya, men denne guden og jesusen din er for meg et blodig eventyr om en fyr som er så til de grader tilbednings kåt at han med glatt ansikt slakter mennesker ene og alene fordi de ikke tilber ham og denne guden syntes jeg rett og slett er under min verdighet å tilbe... Hva andre gjør er meg knekkende likegyldig så lenge de klarer å holde denne eventyr historien for seg selv og ikke plager andre med det, noe som dessverre ser ut til å være veldig vanskelig for den jevne religiøse, som tror alle vil høre om dette eventyret og syntes denne guden er en ok gud. Det gjør ikke jeg.

 

Jeg ser på min egen død som høyst nødvendig, for hadde vi ikke hatt død hadde vi heller ikke hatt noen progressjon som art, kun stagnasjon, og så langt i livet (Jeg runder femti om ikke så lenge) har jeg ikke sett NOE som tyder på noe annet enn at vi er her for å forplante oss og føre genene våre videre med bitte små forskjeller fra oss selv og så dø. Altså helt naturlige årsaker uten hokus pokus fra noen av de ti tusner av guder vi har trodd på oppover i tidene,... Tror hverken på evig liv eller evig pine, sistnevte er det din gud dømmer alle som har vett nok til å tenke selv til i følge din religion. Troen på jesus er det eneste salig gjørende i din tro, dere driter i hvor gode mennesker er og det klarer jeg ikke å lure meg selv til å tro på! Og når sant skal sies syntes jeg det er VELDIG rart at noen som er nogenlunde oppegående i dag klarer å tro på det.... :)

 

Men for all del, tro i vei du.... selv om jeg syntes det er rart at folk ikke ser logikken i det de tror på, eller mangel på sådan... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva om alle relgioner bare er forskjellige tolkninger av samme ting?

 

Ja sikkert... :roll:

 

Sagt på en annen måte:

Tror du vi trenger disse religionene for å lage fred og fordragelighet i verden? Hvis ja, hvorfor ER det IKKE fred og fordragelighet i verden da? Hvis nei, hva er da vitsen med å lege atter en ny religion hvis de er det samme? Bare se på kristendommen, som har laget 35000 grener og oppfatninger av en og samme bok.... De er ikke enige i den samme troen engang, så det med at alt betyr det samme kan du bare glemme...

 

Hadde det vært en allvitende og allmektig gud skulle en vel tro at han ville klare å klore ned en selvbiografi som var litt mer tydelig enn bibelen, ikke sant? I hvertfall redigert den bedre? Ser en på steintavlene til majaene finner du neppe jesus.. :)

 

Religiøst vissvass var den tidens måte å forklare ting de ikke hadde filla av peiling på. Trenger vi de håpløse utdatterte forklaringene i dag? Nope, i dag VET vi veldig ofte bedre... religion har ikke lenger noen funksjon, annet enn å lure godtroende mennesker til å tro bedre om seg selv... :) og bruke dette som en sutteklut fordi de ikke orker den virkelige verden... Tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Hva om dere tar feil? Hva om det viste seg at Kristendommen bare var bullshit, mens en annen religion var den rette? Hva om det viste seg at alle som ikke trodde på Odin havner i Helheim?

Bare for å pirke, du havner i Helheim ikke utifra hva du tror, men hvordan du dør.

Lenke til kommentar
Hva om dere tar feil? Hva om det viste seg at Kristendommen bare var bullshit, mens en annen religion var den rette? Hva om det viste seg at alle som ikke trodde på Odin havner i Helheim?

Bare for å pirke, du havner i Helheim ikke utifra hva du tror, men hvordan du dør.

 

Og i vallhall havner kun de tøffeste av oss....

 

Anbefaler "The 13.th warrior" for de som ikke har sett den.... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...