Gå til innhold

Overopphetet og utvidet batteri

Anbefalte innlegg

Jeg har en nokia n73 som jeg har hatt i 1,5 år. Her om dagen ble mobilen skikkelig opphetet, den ble glovarm, uten hjelp fra ytre påkjenninger. Batteriet sank i tillegg fra fult til ca. tomt. Da jeg tok av dekselet så jeg at batteriet hadde utvidet seg. Det har alstå bult ut. Dekselet må nå presses på. I ettertid fungerer telefonen som normalt.

Kan dette være farlig? At det kan ta fyr eller eksplodere?

Er det eventuelt mulig å reklamere på dette? Mange forhandlere sier at "batteri er en forbruksvare" osv har jeg hørt.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville byttet batteri. Batteriet kan som du frykter ta fyr eller eksplodere. Jeg ville tatt kontakt med forhandleren av telefonen. Slikt skal ikke skje uten videre.

Søk på youtube på batteritypen+explode så får du se hva som kan skje.

Lenke til kommentar

Det er nok helt nødvendig og bytte batteri.

Dette kan komme av at skilleveggene i batteriet etser, og kollapser. Slik at batterisyren blandes med kvikksanden. Litt rart at det fungerer etter dette.

Hadde en RC bil, der dette skjedde med batteriet. Turte ikke ta det inn i huset etter dette. Og det gjorde jeg lurt i, for dagen etterpå var det kun plastdeler igjenn av bilen.

Ville tatt ut batteriet, og dratt dit du kjøpte mobilen snarest mulig. Så resirkulerer de dette, og du får sikker nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...